20 Σεπ 2011

Η εκμάθηση του Ελληνικού Κώδικα Braille

Ψηλαφήματα, Αφής Μαθήματα: Η εκμάθηση του Ελληνικού Κώδικα Braille

Πόλη: Αθήνα
Ημερομηνία: Κυριακή 02 Οκτωβρίου 2011
Ώρες: 15:00-17:30
Τόπος: Αβέρωφ 18 Περισσός Τ.Κ. 14231 (δίπλα στη στάση του ΗΣΑΠ)
Εισηγητής: Πέτρος Ορφανός, Δρ. Ειδικής Αγωγής, Σχ. Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας

 Δίδακτρα: Η συμμετοχή είναι δωρεάν για κάθε ενδιαφερόμενο  

Ενδεικτικά Περιεχόμενα του Σεμιναρίου: Ο κώδικας Braille επινοήθηκε για να διευκολύνει την πρόσβαση των ατόμων με προβλήματα όρασης στον κόσμο της γνώσης. Για έναν βλέποντα εκπαιδευτή η εκμάθηση Braille μπορεί να γίνει περίπλοκη, αν δεν ακολουθηθεί μια διδακτική που θα στηρίζεται σε απλές, κατανοητές και απομνημονευτικές στρατηγικές οι οποίες θα έχουν μόνιμη συγκράτηση.

Το σεμινάριο αυτό, βασισμένο στο αντίστοιχο βιβλίο, είναι ένα βοήθημα για την εκμάθηση του ελληνικού κώδικα Braille και του συστήματος Nemeth.

Πρωταρχικός μας στόχος είναι να περιορίσουμε το άγχος των απομνημονευτικών διαδικασιών με τις οποίες επιφορτίζεται ο εκπαιδευόμενος.

Για να το επιτύχουμε αυτό έχουμε σχεδιάσει απλές τεχνικές απομνημόνευσης και παιγνιώδεις δραστηριότητες με διαφορετικές προσεγγίσεις που αναπτύσσουν στον εκπαιδευόμενο δεξιότητες αντιστοίχισης εξάστιγμων Braille με σύμβολα βλεπόντων.

Χρήσιμες πληροφορίες
: Ώρες προσέλευσης - Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου: 14:30-14:45
Έναρξη σεμιναρίου
: 15:00  
Ολοκλήρωση σεμιναρίου: 17:30  
Παραλαβή βεβαιώσεων: 17:30-18:00  
Παρέχονται:
  • Σημειώσεις,Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Δωροεπιταγή 15€ για την αγορά του Βιβλίου "Ψηλαφήματα, Αφής Μαθήματα"
Επικοινωνία: Διαβάστε Περισσότερες Πληροφορίες στα site του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης www.anoikto.edu.gr & www.aie.gr & στο www.e-merologio.gr

- Βρείτε μας στο Facebook http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=46591314951
- Τηλεφωνήστε μας στα 210-3846930 & 210-3846534
- Στείλτε μας e-mail στα: info@aiecollege.gr & anoikto@gmail.com

Ο δικός μου χώρος μελέτης!

της Ελιζιάννας Χριστοδούλου, Παιδιατρικής Εργοθεραπεύτριας
Διάβασα το παρακάτω άρθρο στο infokids.gr και ήθελα να το μοιραστώ, διότι μου άρεσε πολύ!
"Εάν το παιδάκι σας δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις σχολικές υποχρεώσεις, αδυνατεί να βάλει σε τάξη τις σχολικές του εκκρεμότητες και αντιμετωπίζει το διάβασμα ως καταναγκαστική εργασία, υπάρχει ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος να μετατρέψετε το διάβασμα σε ευχάριστη δραστηριότητα. Φτιάξτε του το προσωπικό χώρο μελέτης που θα τον κρατά απερίσπαστο από τους πειρασμούς και τους θορύβους που επικρατούν στο σπίτι κατά τη διάρκεια του διαβάσματος".
Υλικά:
ένα μεγάλο τετράγωνο χάρτινο κιβώτιο
χαρτοκόπτης
χρωματιστή κολλητική ταινία
αυτοκόλλητα
γκοφρέ χαρτόνι στο χρώμα της αρεσκείας σας
συνδετήρες
πινέζες
πολύχρωμα χαρτιά σημειώσεων (post- it)

Παίρνετε ένα τετράγωνο κιβωτιο και το ξεδιπλώνετε ούτως ώστε να μετατραπεί σε ένα μικρό επιτραπέζιο παραβάν. Εάν είναι πολύ ψηλό, κόψτε του λίγο τις άκρες. Μπορείτε να ντύσετε την επιφάνεια της κατασκευής με γκοφρέ χαρτόνι στο αγαπημένο χρώμα του παιδιού για να νιώσει οικείο με το νέο του χώρο. Μπορείτε να στολίσετε τη κατασκευή με αυτοκόλλητα και να τη ζωγραφίσετε με φωσφοριζέ μαρκαδόρους. Αφού τη διακοσμήσετε, θα την αφήσετε να στεγνώσει και στο τέλος θα τοποθετήσετε πινέζες και συνδετήρες έτσι ώστε κάθε μέρα να τοποθετείτε εκεί μαζί με το παιδί τις αυριανές του σχολικές εκκρεμότητες. Το παιδί με τον τρόπο αυτό θα μάθει να ιεραρχεί τις υποχρεώσεις του, θα μυηθεί στην τάξη και την πειθαρχία στο διάβασμα και θα νιώθει υπεύθυνο. Ο πρωτότυπος αυτός χώρος μελέτης θα είναι φορητός και θα επιτρέπει στο παιδί να διαβάζει ακόμα κι όταν βρίσκεστε οικογενειακώς στο εξοχικό ή όταν μένει με τον παππού και τη γιαγιά μέχρι να έρθετε να τον πάρετε εσείς σπίτι. 
Θα ήθελα να προσθέσω ότι η κατασκευή αυτή είναι χρήσιμη ακόμη και για το σχολείο, εφόσον οι δυσκολίες του παιδιού είναι τέτοιες που το δυσκολεύουν να παραμείναι συγκεντρωμένο και να ολοκληρώσει τη δουλειά του. Σε παιδιά με έντονη διάσπαση προσοχής (ΔΑΔ, ΔΕΠ ή ΔΕΠ-Υ, κ.λ.π.) αποφύγετε τα έντονα χρώματα και την περιττή διακόσμηση, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να προσέξετε να μην προεξέχουν εχμηρές άκρες από πινέζες και συραπτικό.
Η κατασκευή αυτή, δυστυχώς δεν γίνεται πάντοτε αποδεκτή στο σχολικό περιβάλλον, συνεπώς οι γονείς σε συνεργασία με τον θεραπευτή ή τον συνοδό του παιδιού (αν υπάρχει) θα πρέπει να ενημερώσουν διεξοδικά τον εκπαιδευτικό τόσο για τις δυσκολίες του παιδιού, όσο και για τα θετικά αποτελέσματα της χρήσης αυτής της κατασκευής.