17 Οκτ 2012

Περισσότερα γνωσιακά ερεθίσματα για πιο έξυπνα παιδιά

Ο εγκέφαλος των παιδιών αναπτύσσεται κατά αρτιότερο τρόπο όταν κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους (μέχρι 4 ετών) εκτίθενται σε γνωσιακά ερεθίσματα, όπως βιβλία και εκπαιδευτικά παιχνίδια, υποστηρίζει η επικεφαλής του κέντρου Νευρολογίας και Κοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η γνωσιακή διέγερση από τους γονείς αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη ορισμένων σημείων του φλοιού του εγκεφάλου ακόμα και 15 χρόνια μετά.

Δεν χτυπάει το κουδούνι για τα ειδικά σχολεία

Το σχολικό κουδούνι χτύπησε εδώ και ένα μήνα, αλλά όχι για τα σχολεία ειδικής αγωγής. Αδυναμία μεταφοράς των μαθητών με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία και σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, οδηγούν στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στην ελλιπή μόρφωση των παιδιών.

Γιατί τα παιδιά και οι ενήλικες με αυτισμό συμπεριφέρονται έτσι?

Ο αυτισμός περιλαμβάνει διάφορες απαιτήσεις στην αισθητηριακή επεξεργασία, οι οποίες επηρρεάζουν την συμπεριφορά. 

Οι αισθητηριακές απαιτήσεις είναι η κυρίαρχη αιτία για τις μη-τυπικές συμπεριφορές που βλέπουμε σε ένα παιδί, έφηβο ή ενήλικα που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Ο αυτισμός και οι αισθητηριακές απαιτήσεις μπορεί να καταλήγουν σε συμπεριφορές που δεν είναι σε κάθε περίπτωση ελεγχόμενες. Πολλοί γονείς "δουλεύουν" πολύ για να βοηθήσουν τα παιδιά τους στην αυτο-ρύθμιση, αλλά είναι μια διαδικασία για το παιδί που χρειάζεται χρόνο.

Καβγάδες γονέων παιδεύουσι τέκνα!

Πώς επηρεάζεται το παιδί μας κάθε φορά που έχουμε έναν καυγά με τον ή την σύντροφο μας και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Ας τα πάρουμε από την αρχή. Σε περίπτωση που το παιδί μας βρίσκεται μπροστά ή ακούει τους γονείς του να μαλώνουν, έχει την τάση να το παίρνει προσωπικά.


Τα παιδιά έχουν πολύ ανεπτυγμένες τις κεραίες τους όσον αφορά στους γονείς τους. Επομένως, αντιλαμβάνονται την ένταση που υπάρχει εκείνη τη στιγμή, και την ερμηνεύουν ως απειλή και ως κίνδυνο για την ασφάλεια που τους προσφέρουν οι γονείς τους. Περνάνε από το μυαλό τους σκέψεις προσωπικής τους ευθύνης για την κατάσταση που δημιουργήθηκε.