7 Φεβ 2012

Το κακοποιημένο παιδί



Αποτελεί ακόμη ταμπού για τα ελληνικά δεδομένα και σπάνια ακούμε ενημερωτικές εκπομπές που να αγγίζουν το θέμα και να δηλώνουν τηλέφωνα SOS. Έρχονται όμως οι στιγμές που ο τύπος ανακοινώνει ονόματα παιδόφιλων υπεράνω υποψίας και τότε αναρωτιόμαστε πως στο καλό συμβαίνει κάτι τέτοιο γύρω μας.

Μην πιέζετε τα παιδιά να φάνε, μπορεί να καταλήξουν παχύσαρκα

Οι μητέρες που πιέζουν τα βρέφη να τρώνε περισσότερο την ώρα του δεκατιανού μπορεί να καταλήξουν με λίγο παχύτερα παιδιά στην ηλικία των τριών ετών, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

Οι ερευνητές, τα συμπεράσματα των οποίων δημοσιεύτηκαν στην Αμερικανική Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής, ανακοίνωσαν ότι τέτοιου είδους γονείς μπορεί να μειώσουν την δυνατότητα του παιδιού να αντιλαμβάνεται τα φυσικά «σημάδια κορεσμού» που του στέλνει ο οργανισμός του – τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος λέει στο παιδί ότι πρέπει να σταματήσει να τρώει.

Βρέθηκε το σημείο στοχασμού του εγκεφάλου

Την περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει τη διαδικασία της ενδοσκόπησης και του στοχασμού εντόπισαν για πρώτη φορά Βρετανοί επιστήμονες, ανοίγοντας το δρόμο για τη θεραπεία ορισμένων εγκεφαλικών τραυμάτων.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Κέντρου Νευροαπεικόνισης και του Ινστιτούτου Γνωσιακής Νευροεπιστήμης του University College του Λονδίνου, υπό τους καθηγητές Γκέρεντ Ρις και τον Στέφεν Φλέμινγκ, και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Science».

Σεμινάριo Μουσικοθεραπείας: Θεωρία και Πράξη

Επιμορφωτικό Σεμινάριο Μουσικοθεραπείας: Θεωρία και Πράξη 
(2/3/2012, Ώρα: 6:00μ.μ. - 9:00μ.μ.)

Εμψυχώτρια: Ευαγγελία Παπανικολάου, MA, Msc, FAMI, Μουσικοθεραπεύτρια, GIM

Στόχος του θεωρητικού σεμιναρίου είναι η ενημέρωση και εξοικείωση με το γνωστικό αντικείμενο της Μουσικοθεραπείας, τη χρησιμότητα της, το ρόλο της και τις εφαρμογές της σε διάφορα θεραπευτικά, κλινικά και παιδαγωγικά πλαίσια. Απευθύνεται σε παιδαγωγούς, επαγγελματίες υγείας, μουσικούς, καλλιτέχνες, φοιτητές και σε όλους όσους έχουν προσωπικό ενδιαφέρον για τη μουσικοθεραπεία.

Μουσικές γνώσεις δεν είναι απαραίτητες.

Οργάνωση παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο!

Γιατί ξέχασες πάλι τη κασετίνα σου στο σχολείο;
Πως μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς το παιδί τους στην οργάνωση;

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία και διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα οργάνωσης του χώρου και του χρόνου τους. Ένας τρόπος που μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς τα παιδιά τους είναι να καταφέρουν να αυτοματοποιήσουν την καθημερινή τους ρουτίνα.

Να θυμάστε ότι είναι πολύ βοηθητικό να υπάρχουν τελετουργίες που γίνονται με συνέπεια για να μπορούν αυτά τα παιδιά να καθιερώσουν έναν τρόπο οργάνωσης της σκέψης τους.

Τι είναι το συγγενές ραιβόκρανο στα παιδιά

Μια πολύ συχνή πάθηση της βρεφικής ηλικίας που χαρακτηρίζεται από βράχυνση του στερνοκλειδομαστοειδούς μυός και στροφή του κεφαλιού προς την αντίθετη πλευρά. Οφείλεται πιθανώς σε τραυματισμό κατά τον τοκετό ή πιεστικά φαινόμενα ενδομητρίως καθώς και σε παθήσεις της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. 

Οι 5 επιπτώσεις της Διαταραχής Αισθητηριακής Επεξεργασίας

 της Ελιζιάννας Χριστοδούλου, 
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια, SIT

Tα άτομα με αυτισμό είναι "όμηροι" (P.McMullen) των ιδιαιτεροτήτων της αισθητηριακής τους ρύθμισης. Οι συμπεριφορές που εμφανίζει το κάθε άτομο είναι μοναδικές και διαφορετικές, υπόκεινται όμως μέσα σε κάποια γενικά πλαίσια. Παρακάτω περιγράφονται 5 συνήθεις συμπεριφορές παιδιών, τα οποία εμφανίζουν διαταραχή της αισθητηριακής επεξεργασίας.

Πάρτε τα παιδιά αγκαλιά!

Έχετε δει ποτέ ένα νήπιο που να δείχνει από τη φύση του συμπονετικό για τους άλλους και να νοιάζεται για τα αισθήματα των άλλων; Που να είναι συνεργάσιμο και να μην απαιτεί διαρκώς το δικό του τρόπο; Οι πιθανότητες είναι ότι οι γονείς του το κρατούσαν αγκαλιά πολύ από μικρό και το πήγαιναν παντού μαζί τους, είναι πιο πιθανό να θήλασε για καιρό, να κοιμόταν μαζί ή κοντά στους γονείς του και πιθανόν να το ενθάρρυναν από νωρίς να παίζει έξω με άλλα παιδιά. Όλα αυτά σύμφωνα με νέα δεδομένα από έρευνα του Πανεπιστημίου Notre Dame στις ΗΠΑ.

Τί ευνοεί τις δερματοπάθειες των παιδιών;

Γνωρίζετε ότι το δέρμα μας είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματός μας και μάλιστα είναι υπεύθυνο για την προστασία του οργανισμού από τους εξωτερικούς «εχθρούς» που κάθε λεπτό είναι έτοιμοι να επιτεθούν, και για τον λόγο αυτόν πρέπει να το προσέχουμε από μικρή ηλικία. Οπως είναι επόμενο, ως ζωντανός οργανισμός αντιλαμβάνεται και αντιδρά στις αλλαγές του περιβάλλοντός του. 
 
Μια νέα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Αθηνών η οποία «χαρτογραφεί» τις νόσους που πλήττουν το ανθρώπινο δέρμα κατά την παιδική ηλικία καταγράφει στην ουσία τις αλλαγές του τρόπου ζωής μας. Οπως φαίνεται και από τα καινούργια ευρήματα, είναι σημαντικό οι σύγχρονες κοινωνίες να μην αφήσουν ανεξίτηλα τα σημάδια τους στο παιδικό δέρμα, αφού εκείνο έχει μπροστά του μεγάλο και δύσκολο δρόμο να διανύσει προκειμένου να λειτουργεί ως απρόσβλητη «ασπίδα» του σώματος ως τα βαθιά γεράματα.

Η καισαρική δεν ευθύνεται για τα παχύσαρκα παιδιά


Τα παιδιά που γεννιούνται με καισαρική τομή δεν έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα σε σχέση με εκείνα που γεννιούνται με φυσιολογικό τρόπο, σύμφωνα με μια βραζιλιάνικη έρευνα. Παλαιότερη έρευνα από τη Βραζιλία αποφάνθηκε ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο υπερβολικό βάρος και την καισαρική τομή οδηγώντας κάποιους επιστήμονες να υποστηρίξουν ότι η μη έκθεση σε βακτήρια κατά την διαδικασία της καισαρικής μπορεί να κάνει τα παιδιά παχύτερα.

Πως ένα παιδί μαθαίνει ν’ αναλύει τη γλώσσα

Με ποια σειρά μαθαίνουν τα παιδιά να αναλύουν την γλώσσα; Μια απλή άσκηση πρώτης γραφής-ανάγνωσης και δυσλεξίας!

Όλοι μαθαίνουμε να αναλύουμε την γλώσσα στους ήχους που την σχηματοποιούν δηλ. τα γράμματα, φωνήματα και τους φθόγγους με συγκεκριμένη σειρά. Πρώτα καταλαβαίνουμε τις λέξεις, έπειτα τις συλλαβές και τέλος φτάνουμε στα γράμματα.

Μια μικρή παρουσίαση της σειράς με την οποία το παιδί μαθαίνει να αναλύει την γλώσσα: