Η κίνηση, η άθληση και γενικά το σύνολο των δραστηριοτήτων που μπορούμε να επιλέξουμε για σωματική άσκηση του παιδιού μας, αποτελούν όχι συμπληρωματικό πρόγραμμα στην καθημερινότητά του, αλλά βασικό και απαραίτητο στοιχείο αυτής.
Μέσω των κινητικών δραστηριοτήτων το παιδί γυμνάζεται και εξασκεί ικανότητες που ήδη έχει, παράλληλα όμως αναπτύσσει δεξιότητες κινητικές και ενισχύεται αναπτυξιολογικά σε σωματικό, πνευματικό, ψυχικό και κοινωνικό επίπεδο.
Η άσκηση γενικά χρησιμοποιεί ικανότητες του παιδιού όπως ισορροπία, επιδεξιότητα, ευκινησία, ρυθμό, δύναμη, αντοχή, ταχύτητα και οδηγεί το παιδί στην κατάκτηση κινήσεων που απαιτούν αντίληψη, σκέψη και συντονισμό, όπως πιάσιμο, πέταμα, περπάτημα, τρέξιμο, λάκτισμα, πήδημα κ.τ.λ.
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων οδηγεί σε ανάδειξη ταλέντων και κλίσεων του παιδιού, ενώ ταυτόχρονα με την σωματική εκτόνωση επιτυγχάνεται και ψυχική ικανοποίηση.
Ακόμα και σε περιπτώσεις που παρατηρείται καθυστέρηση της κινησιολογικής ανάπτυξης, η επιλογή κατάλληλης άσκησης μπορεί να βοηθήσει σημαντικά το παιδί στην ανάκτηση του χαμένου χρόνου και να του δώσει ώθηση μέσω μιας νέας γνώσης.
Η κολύμβηση, η μουσικοκινητική, το μπαλέτο, ο κλασσικός αθλητισμός, το μπάσκετ και το ποδόσφαιρο, οι πολεμικές τέχνες, είναι δραστηριότητες που μπορούμε να επιλέξουμε στην προσχολική ηλικία. Από την ηλικία των έξι ετών και μετά, οι επιλογές πληθαίνουν, ενώ έχουμε ήδη σοβαρές ενδείξεις για πιθανή κλίση του παιδιού μας σε κάποιο άθλημα.
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε εκτός απ’ το να μην του στερήσουμε την άθληση, είναι να το ενθαρρύνουμε σε σχέση με την δραστηριότητα εκείνη, που θα το βοηθήσει περισσότερο σε σχέση με τις προσωπικές του αδυναμίες. Στην απόφαση αυτή πολύτιμη θα μπορούσε να είναι η άποψη της δασκάλας του, αν την ζητήσουμε!
Η άσκηση γενικά χρησιμοποιεί ικανότητες του παιδιού όπως ισορροπία, επιδεξιότητα, ευκινησία, ρυθμό, δύναμη, αντοχή, ταχύτητα και οδηγεί το παιδί στην κατάκτηση κινήσεων που απαιτούν αντίληψη, σκέψη και συντονισμό, όπως πιάσιμο, πέταμα, περπάτημα, τρέξιμο, λάκτισμα, πήδημα κ.τ.λ.
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων οδηγεί σε ανάδειξη ταλέντων και κλίσεων του παιδιού, ενώ ταυτόχρονα με την σωματική εκτόνωση επιτυγχάνεται και ψυχική ικανοποίηση.
Ακόμα και σε περιπτώσεις που παρατηρείται καθυστέρηση της κινησιολογικής ανάπτυξης, η επιλογή κατάλληλης άσκησης μπορεί να βοηθήσει σημαντικά το παιδί στην ανάκτηση του χαμένου χρόνου και να του δώσει ώθηση μέσω μιας νέας γνώσης.
Η κολύμβηση, η μουσικοκινητική, το μπαλέτο, ο κλασσικός αθλητισμός, το μπάσκετ και το ποδόσφαιρο, οι πολεμικές τέχνες, είναι δραστηριότητες που μπορούμε να επιλέξουμε στην προσχολική ηλικία. Από την ηλικία των έξι ετών και μετά, οι επιλογές πληθαίνουν, ενώ έχουμε ήδη σοβαρές ενδείξεις για πιθανή κλίση του παιδιού μας σε κάποιο άθλημα.
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε εκτός απ’ το να μην του στερήσουμε την άθληση, είναι να το ενθαρρύνουμε σε σχέση με την δραστηριότητα εκείνη, που θα το βοηθήσει περισσότερο σε σχέση με τις προσωπικές του αδυναμίες. Στην απόφαση αυτή πολύτιμη θα μπορούσε να είναι η άποψη της δασκάλας του, αν την ζητήσουμε!
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου