Οι αριθμοί ως σύμβολα συνήθως μαθαίνονται απο τα παιδιά κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους στο Νηπιαγωγείο. Ένα παιδί πηγαίνοντας πρώτη φορά στο Δημοτικό γνωρίζει τους αριθμούς απο το 1 έως το 10 ή έστω τους περισσότερους απο αυτούς.
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο σε παιδιά που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές δυσκολίες και Ανωριμότητα τα οποία δυσκολεύονται κατά κύριο λόγο να συγκρατήσουν τις μορφές και να αποθηκεύσουν έναν κώδικα συμβόλων.
Με διάφορες ασκήσεις που στοχεύουν στην αποθήκευση της γνώσης μέσα απο τη βιωματική εμπειρία και τη κιναίσθηση μπορούμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. Η εγκατάσταση της αυτοματοποίησης είναι πετυχημένη όταν η επανάληψη δεν γίνεται με τρόπο στείρο αλλά εμπλέκει το παιδί πιο ενεργά στη διαδικασία.
Μια άσκηση που συνδυάζει την εκμάθηση των αριθμών μέσα απο τη χρήση ενός απλού κώδικα είναι η: "Κάθε αριθμός και χρώμα!" Το παιδί μαθαίνει τη μορφή των αριθμών και εκπαιδεύεται στην οπτική αναγνώριση διαφορών και ομοιοτήτων ανάμεσα τους.
Υλικά: έγχρωμα αυτοκόλλητα, Α4 σελίδα, στυλό
Άσκηση: Γράφετε διάσπαρτα στη σελίδα τους αριθμούς που θέλετε να μάθει το παιδί. Στο κάτω μέρος ορίζετε ποιο χρώμα αντιστοιχεί σε κάθε αριθμό. Τέλος ζητάτε απο το παιδί να βάλει πάνω σε κάθε αριθμό το σωστό αυτοκόλλητο.
Με διάφορες ασκήσεις που στοχεύουν στην αποθήκευση της γνώσης μέσα απο τη βιωματική εμπειρία και τη κιναίσθηση μπορούμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. Η εγκατάσταση της αυτοματοποίησης είναι πετυχημένη όταν η επανάληψη δεν γίνεται με τρόπο στείρο αλλά εμπλέκει το παιδί πιο ενεργά στη διαδικασία.
Μια άσκηση που συνδυάζει την εκμάθηση των αριθμών μέσα απο τη χρήση ενός απλού κώδικα είναι η: "Κάθε αριθμός και χρώμα!" Το παιδί μαθαίνει τη μορφή των αριθμών και εκπαιδεύεται στην οπτική αναγνώριση διαφορών και ομοιοτήτων ανάμεσα τους.
Υλικά: έγχρωμα αυτοκόλλητα, Α4 σελίδα, στυλό
Άσκηση: Γράφετε διάσπαρτα στη σελίδα τους αριθμούς που θέλετε να μάθει το παιδί. Στο κάτω μέρος ορίζετε ποιο χρώμα αντιστοιχεί σε κάθε αριθμό. Τέλος ζητάτε απο το παιδί να βάλει πάνω σε κάθε αριθμό το σωστό αυτοκόλλητο.
Tip: Είναι μια καλή άσκηση αν θέλει κανείς να δουλέψει και την οπτική διάκριση μεταξύ /ε/ και /3/ καθώς και μεταξύ /6/ και /9/!
Απευθύνεται: Σε παιδιά με προβλήματα στην οπτική αντίληψη των διαφορών σε πιο σύνθετα σχήματα όπως γράμματα και αριθμούς. Εφαρμόζεται απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
Απευθύνεται: Σε παιδιά με προβλήματα στην οπτική αντίληψη των διαφορών σε πιο σύνθετα σχήματα όπως γράμματα και αριθμούς. Εφαρμόζεται απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου