15 Σεπ 2014

Οι Θεραπείες άρχισαν!

 Και ναι, λοιπόν, η νέα σχολική χρονιά μόλις άρχισε...

Λένε, κάθε αρχή και δύσκολη... Ναι, αλλά ίσως όλα μπορεί να γίνουν καλύτερα αν βάλουμε τις σωστές βάσεις!!

Ξεκινώντας, λοιπόν, τη σχολική χρονιά με παλιά και νέα παιδάκια όλοι χρειαζόμαστε μια ανασκόπηση, έτσι ώστε να θυμηθούμε που ήμασταν, που είμαστε και που θέλουμε να πάμε...

Έχουμε πει στο παρελθόν πως οι γονείς είναι σημαντικό κομμάτι της θεραπευτικής παρέμβασης. Με αυτό το σκεπτικό, είναι απαραίτητο να θυμηθούμε μαζί κάποια δεδομένα, αλλά και να ενημερώσουμε τους νέους γονείς που προσέρχονται σε νέες θεραπείες.

Αφού ολοκληρωθούν οι πρώτες συναντήσεις προσαρμογής, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, ώρα να αρχίσουμε...

Για να ξεκινήσουν όλα ομαλά και να οριοθετήσουμε το έργο μας, ενημερώνουμε τους γονείς πως θα γίνει μια μίνι αξιολόγηση, έτσι ώστε να δούμε που βρισκόμαστε μετά τις διακοπές με απώτερο στόχο την υπενθύμιση ή/και τον εμπλουτισμό των στόχων. Στα πλαίσια της αξιολογητικής διαδικασίας συζητάμε με τους γονείς για τις νέες πληροφορίες που μπορεί να προέκυψαν και θέτουμε βάσεις για την τρέχουσα χρονιά. Για να διευκολύνουμε τη συζήτηση μπορούμε να αρχίσουμε με τις παρακάτω ερωτήσεις (εννοείται πως και οι γονείς μπορούν, και σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται, να αναφερθούν σε αυτά χωρίς να τους γίνουν οι συγκεκριμένες ερωτήσεις):

  1. Πως περάσατε τις καλοκαιρινές διακοπές, προέκυψαν νέες δυσκολίες που δεν ξέρατε πως να διαχειριστείτε?
  2. Τι προσδοκίες έχετε για τη φετινή χρονιά με βάση τις δυνατότητες του παιδιού σας?
  3. Έχουν προκύψει νέα αιτήματα που θέλετε να συζητήσετε?
Στους νεοαφιχθέντες γονείς η διαδικασία είναι λίγο διαφορετική. Στην περίπτωση αυτή, όλα αρχίζουν από την αρχή. Συνολική αξιολόγηση, αιτήματα, λόγοι παραπομπής, καθημερινές δυσκολίες διαχείρισης, δημιουργία μακροπρόθεσμης και βραχυπρόθεσμης στοχοθεσίας κ.α. 

Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ως θεραπευτές, και κάποιες από τις παρακάτω γενικές ερωτήσεις στα πλαίσια της συλλογής πληροφοριών.

  1.  Ποιός σας παρέπεμψε για εργοθεραπευτική αξιολόγηση?
  2. Το παιδί παρακολουθεί, ή παρακολουθούσε στο παρελθόν, σε κάποιο άλλο πλαίσιο θεραπευτικό πρόγραμμα?
  3. Γνωρίζετε τι είναι και με τι ασχολείται η Εργοθεραπεία?
  4. Ποιά πιστεύετε πως είναι τα δυνατά και ποιά τα αδύναμα σημεία του παιδιού σας?
  5. Στην καθημερινότητα, ποιές δυσκολίες αντιμετωπίζετε?
  6. Το παιδί παρακολουθεί κάποιο άθλημα, εξωτερικό ή ψυχαγωγικό πρόγραμμα?
  7. Ποιό είναι το κύριο αίτημά σας και τι περιμένετε από την εργοθεραπευτική παρέμβαση?
Καλή σχολική χρονιά σε όλους!


Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...