Καθώς το παιδί μας μεγαλώνει, οι γονείς γινόμαστε διαρκώς αποδέκτες απαιτήσεων που συνήθως ξεπερνούν τις πραγματικές ηλικιακές ανάγκες του.
Το κινητό τηλέφωνο είναι απ’ τα πρώτα αιτήματα ενός παιδιού στην σχολική ηλικία. Ένα αίτημα ανάμεσα σε τόσα άλλα, που σταδιακά γίνονται έντονα, επίμονα και πιεστικά προς τους γονείς, μέχρι την ικανοποίησή τους.
Το κινητό τηλέφωνο είναι απ’ τα πρώτα αιτήματα ενός παιδιού στην σχολική ηλικία. Ένα αίτημα ανάμεσα σε τόσα άλλα, που σταδιακά γίνονται έντονα, επίμονα και πιεστικά προς τους γονείς, μέχρι την ικανοποίησή τους.
Οι ενήλικες συχνά υποκύπτουν στην πίεση αυτή, προκειμένου να εξασφαλίσουν ηρεμία και δυστυχώς συναινούν χωρίς ν’ αναγνωρίζουν πως δεν βοηθούν τα παιδιά τους να ιεραρχήσουν σωστά ανάγκες και προτεραιότητες, ούτε να προστατεύουν τον εαυτό τους από ερεθίσματα που μπορούν να αποβούν επικίνδυνα.
Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας έχουν απόλυτη και μόνη ανάγκη ν’ ανήκουν στην ομάδα των συνομηλίκων. Αυτό σημαίνει πως οργανώνουν σταδιακά μιμητικές συμπεριφορές προκειμένου να είναι ανταγωνιστικοί και να εξασφαλίζουν με «πρωτιές» τη θέση τους στην ομάδα.
Αν οι γονείς, λάβουμε υπόψη αυτή τη σημαντική λεπτομέρεια της ηλικίας, τότε θα αποφασίσουμε πιο εύστοχα την στάση που θα κρατήσουμε. Ένα αίτημα του παιδιού μας είναι πολύ συχνά αποτέλεσμα πιο σύνθετων διεργασιών και όχι ένα «θέλω» που ανταποκρίνεται σε μία απόλυτη ανάγκη του.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους λόγους του παιδιού μας, να εξηγήσουμε την δική μας θέση και χωρίς ν’αρνηθούμε κάτι που έτσι και αλλιώς θα γίνει κάποτε, να ορίσουμε τον κατάλληλο χρόνο στον οποίο θα είναι έτοιμο το παιδί ν’ αναλάβει μια ακόμα υπευθυνότητα.
Τέλος, είναι περισσότερο αποδοτικό να βοηθήσουμε το παιδί να παραμείνει ενταγμένο χωρίς ούτε εμείς, ούτε εκείνο, να υποκύπτουμε σε λάθος πρακτικές μέσω παροχών. Το κινητό τηλέφωνο μπορεί να είναι για τους ενήλικες ένα χρήσιμο τεχνολογικά εργαλείο, γιατί η χρήση του στην κατάλληλη ηλικία, μας κάνει να σταθμίσουμε οφέλη και κινδύνους και να επιλέξουμε με σύνεση ή όχι την χρήση του. Αυτή η γνώση, είναι και η μόνη που θα μας βοηθήσει να λάβουμε τη σωστή απόφαση, για το πότε είναι κατάλληλο να το έχει το παιδί μας.
Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας έχουν απόλυτη και μόνη ανάγκη ν’ ανήκουν στην ομάδα των συνομηλίκων. Αυτό σημαίνει πως οργανώνουν σταδιακά μιμητικές συμπεριφορές προκειμένου να είναι ανταγωνιστικοί και να εξασφαλίζουν με «πρωτιές» τη θέση τους στην ομάδα.
Αν οι γονείς, λάβουμε υπόψη αυτή τη σημαντική λεπτομέρεια της ηλικίας, τότε θα αποφασίσουμε πιο εύστοχα την στάση που θα κρατήσουμε. Ένα αίτημα του παιδιού μας είναι πολύ συχνά αποτέλεσμα πιο σύνθετων διεργασιών και όχι ένα «θέλω» που ανταποκρίνεται σε μία απόλυτη ανάγκη του.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους λόγους του παιδιού μας, να εξηγήσουμε την δική μας θέση και χωρίς ν’αρνηθούμε κάτι που έτσι και αλλιώς θα γίνει κάποτε, να ορίσουμε τον κατάλληλο χρόνο στον οποίο θα είναι έτοιμο το παιδί ν’ αναλάβει μια ακόμα υπευθυνότητα.
Τέλος, είναι περισσότερο αποδοτικό να βοηθήσουμε το παιδί να παραμείνει ενταγμένο χωρίς ούτε εμείς, ούτε εκείνο, να υποκύπτουμε σε λάθος πρακτικές μέσω παροχών. Το κινητό τηλέφωνο μπορεί να είναι για τους ενήλικες ένα χρήσιμο τεχνολογικά εργαλείο, γιατί η χρήση του στην κατάλληλη ηλικία, μας κάνει να σταθμίσουμε οφέλη και κινδύνους και να επιλέξουμε με σύνεση ή όχι την χρήση του. Αυτή η γνώση, είναι και η μόνη που θα μας βοηθήσει να λάβουμε τη σωστή απόφαση, για το πότε είναι κατάλληλο να το έχει το παιδί μας.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου