Μπορεί να είναι μια πρόκληση να μάθεις σε ένα παιδί να κόβει στις γραμμές, ειδικά όταν το παιδί έχει κινητικές ή αντιληπτικές δυσκολίες. Το κόψιμο με το ψαλίδι είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί συνδυασμό δεξιότητων (π.χ. οπτικοκινητικό και αμφίπλευρο συντονισμό, λεπτή κινητικότητα κ.α.). Εδώ θα βρείτε διάφορους τρόπους να βοηθήσετε τους μικρούς μας φίλους, αλλά και μια διαφορετική προσέγγιση στην ενίσχυση της δεξιότητας αυτής...
Ξεκινώντας ένα παιδί να αναπτύσσει τις δεξιότητες χρήσης του ψαλιδιού, είναι χρήσιμο να αρχίσει το κόψιμο με διαφορετικά χαρτιά και διαφορετικά υλικά πριν χρησιμοποιήσει ένα απλό χαρτί Α4. Για παράδειγμα, συχνά δίνω στα παιδιά να κόψουν καλαμάκια και καθαριστικά πίπας, με στόχο να γεμίσουν μια επιφάνεια με τα μικρά κομμάτια που θα προκύψουν (για δημιουργία μιας χειροτεχνίας). Στην πορεία χρησιμοποιώ διάφορα χαρτιά λίγο πιο χοντρά (χαρτονάκι) από το κλασσικό χαρτί, αλλά και με διαφορετικές υφές (χαρτιά χειροτεχνείας). Φυσικά στην αρχή το κόψιμο γίνεται χωρίς την οδηγό -γραμμή, για να βιώσει την εμπειρία κοψίματος. Ξεκινώντας με την οδηγό -γραμμή, η οποία είναι αρκετά παχιά και σταδιακά λεπταίνει (σε επόμενες συνεδρίες), σχεδιάζουμε απλές διαδρομές και στην συνέχεια κάνουμε σχήματα και σχεδιάκια.
Η Anne Zachry, OTR/L στο drzachryspedsottips.blogspot.gr μας δίνει και άλλη μια ιδέα, πολύ ενδιαφέρουσα... Στο χαρτί κοψίματος κάντε μια έντονα μαύρη γραμμή και στην εξωτερική και εσωτερική πλευρά της γραμμής -κρατήστε απόσταση ενός δαχτύλου περίπου- δημιουργήστε γραμμές με μια μπογιά -τέμπερα (όπως στην εικόνα). Όταν η μπογιά στεγνώσει, σκληραίνει και είναι δύσκολο να την διαπεράσει το ψαλίδι. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται ένα απτικό στοιχείο, το οποίο βοηθάει το παιδί μέσω της αφής να καταλαβαίνει καλύτερα την πορεία που έχει να ακολουθήσει το ψαλίδι του.
Δοκιμάστε το και εσεις...
Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου