Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων-Παράρτημα Θεσσαλονίκης ανακοινώνει την διεξαγωγή Βιωματικού Εκπαιδευτικού Σεμιναρίου με θέμα: Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ένα πρωτοποριακό ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο για παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Asperger)
Λίγα λόγια για το Σεμινάριο:
Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το ΓΣΔ συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.
Λίγα λόγια για το Σεμινάριο:
Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το ΓΣΔ συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.
Το ΓΣΔ στοχεύει να προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδιά με ΥΛΑ και Asperger να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες όπως, η αντίληψη και η έκφραση συναισθημάτων, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούν τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση. Τα παιδιά δεν καλούνται να μάθουν μηχανικά αυτές τις δεξιότητες αλλά οδηγούνται μέσα από τη μαγεία του δράματος βιωματικά να ανακαλύψουν σε τι θα μπορούσαν να τους εξυπηρετήσουν έτσι ώστε ο ήρωας τους να φτάσει στο στόχο του. Κατά τη διάρκεια ενός θεατρικού δρώμενου τίθενται μια σειρά προβλημάτων που στοχεύουν να παροτρύνουν τα παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Asperger να αντιληφθούν τη σχέση δράσης - αντίδρασης και πώς διαφορετικές συμπεριφορές μπορεί να έχουν διαφορετικά αποτελέσματα.
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ σε παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της δρ Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στην γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησηςκαι αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.
Απευθύνεται:
Σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας: παιδοψυχίατρους, ψυχολόγους, λογοπεδικούς, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς παιδαγωγούς και όλους όσους αναζητούν νέους τρόπους να προσεγγίσουν παιδιά με επικοινωνιακές δυσκολίες.
Σκοπός της εκπαίδευσης:
• η κατανόηση των αναγκών των παιδιών με ΥΛΑ και Άσπεργκερ.
• η κατανόηση του ΓΣΔ ως εκπαιδευτικού εργαλείου.
• η πρακτική εφαρμογή του ΓΣΔ σε άτομα με ΥΛΑ και Άσπεργκερ .
Θεματικές ενότητες – περιεχόμενο:
1. Τι είναι το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (Θεωρία)
• Πώς σχετίζεται με τον αυτισμό.
• Ποια είναι η φιλοσοφία του.
• Ποιοί είναι οι στόχοι του.
2. Το Γνωσιακό Συμπεροφορικό Δράμα στην Πράξη
• Οι συμμετέχοντες βιώνουν σαν μαθητές το ΓΣΔ .
• Δίνονται πρακτικά παραδείγματα της εφαρμογής του σε παιδιά με ΥΛΑ και Άσπεργκερ.
3. Σχεδιασμός προγράμματος ΓΣΔ
Οι συμμετέχοντες
• Διδάσκονται τη δομή του ΓΣΔ.
• Σχεδιάζουν τα δικά τους μαθήματα ΓΣΔ με βάση συγκεκριμένα περιστατικά .
• Τα δοκιμάζουν πειραματικά στο μάθημα.
4. Εφαρμογή του ΓΣΔ
• Οι συμμετέχοντες εφαρμόζουν τα μαθήματα που σχεδίασαν στο σεμινάριο σε δικά τους περιστατικά.
• Συζήτηση της εφαρμογής και ανατροφοδότηση.
Βιογραφικά στοιχεία εισηγητή :
Η δρ Χάρις Καρνέζη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη και δούλεψε επαγγελματικά ως ηθοποιός για δέκα χρόνια. Πήρε Μάστερ (MA) στο «Θέατρο στην Eκπαίδευση» από το University of Central England στο Birmingham και έκανε διδακτορικό με υποτροφία στο πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, Trinity College Dublin. Κατά τη διατριβή της μελέτησε τις ανάγκες των παιδιών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Άσπεργκερ και δημιούργησε ένα ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο που να ανταποκρίνεται σε αυτές, το «Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα» (ΓΣΔ). Για τη μελέτη της αυτή χρηματοδοτήθηκε από το Ιρλανδικό Κρατικό Συμβούλιο Ειδικής Εκπαίδευσης ενώ παράλληλα της απονεμήθηκε και μεταπτυχιακό βραβείο έρευνας από το πανεπιστήμιο του Δουβλίνου. Στην Ελλάδα τιμήθηκε με το βραβείο Γυναίκα Επιστήμων της Χρονιάς 2009, από τον όμιλο Λυμπέρη. Τα αποτελέσματα της μελέτης της παρουσίασε σε διεθνή συνέδρια στην Ιρλανδία, την Αυστραλία, το Μεξικό και τις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα δίδαξε το μοντέλο της σε ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους ειδικής αγωγής σε Ιρλανδία, Αυστραλία, Αμερική και Ελλάδα. Έχει κάνει διαλέξεις και σεμινάρια στα πανεπιστήμια Newman College στο Βirmingham της Αγγλίας και στο Trinity College της Ιρλανδίας, ενώ έχει σταθερές συνεργασίες με ειδικά σχολεία τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Ιρλανδία όπου εφαρμόζει το ΓΣΔ. Μέχρι στιγμής έχει δουλέψει σε τακτική βάση με πάνω από 200 παιδία στο φάσμα του αυτισμού σε Ιρλανδία, Αυστραλία και Ελλάδα. Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, του Applied Theatre Research and Autism Network (ATRAN) και του International Society for Autism Research (INSAR).
Διάρκεια Σεμιναρίου:
Τριήμερο Σεμινάριο 20-22 Ιουνίου
Ημέρες & Ώρες Διεξαγωγής:
Παρασκευή:18:00-21:00, Σάββατο: 12:00-18:30 & Κυριακή: 12:00-18:30
Πληροφορίες–Γραμματεία σεμιναρίου:
τηλ./fax 2310 241 287 &, ηλεκτρονική διεύθυνση Kh_thess@autismgreece.gr
Υπεύθυνος σεμιναρίου:
Τσαμπούρης Γιώργος
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου