16 Οκτ 2014

Ξεκλείδωσε σωστά! Άσκηση-παιχνίδι Οπτικής διαφοροποίησης στις Μαθησιακές δυσκολίες

Ποιοι είναι οι αριθμοί, ποια είναι τα γράμματα; Μια ερώτηση που πλέον τα παιδιά ήδη απο το Νηπιαγωγείο είναι σε θέση να απαντήσουν αρκετά ικανοποιητικά. Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες να ξεχωρίσουν γρήγορα και πετυχημένα τις μορφές τους;


Πρόκειται συνήθως για παιδιά που δεν έχουν ευχέρεια στην οπτική αναγνώριση των λεπτομερειών και των διαφορών μεταξύ αυτών των συμβόλων. Για αυτό και μια μικρή 6 ετών όταν της ζητούσα να μου δείξει το /8/ πολλές φορές το μπέρδευε με το /3/ και συνέχιζε να κάνει και άλλες παρανοήσεις ανάμεσα στα σχήματα των αριθμών και των γραμμάτων όπως το /ξ/ με το /ζ/.

Η οπτική διάκριση είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των υπόλοιπων σχολικών δεξιοτήτων του παιδιού. Για αυτό και κρίνεται υψηλής προτεραιότητας στα προγράμματα εκπαίδευσης ειδικής αγωγής. Μια απο τις ασκήσεις η οποία εμπλέκει το παιδί στη διαδικασία αναγνώρισης και ταύτισης είναι και η: "Ξεκλείδωσε σωστά"!!

Υλικά: μαρκαδόρος, σελοτέιπ, χαρτί Α4, ψαλίδι, λουκέτα με κλειδιά


Άσκηση: Σε κάθε λουκέτο γράφετε αριθμούς ή γράμματα καθώς και στα αντίστοιχα κλειδιά τους. Τα απλώνετε όλα σε ένα τραπέζι μπροστά από το παιδί. 

Κάθε φορά ζητάτε απο το παιδί να βρει κάποιο συγκεκριμένο αριθμό ή γράμμα και να βάλει το αντίστοιχο κλειδί στο λουκέτο! 

 




Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:
  • Να δείξετε το λουκέτο με το γραμμένο αριθμό/γράμμα και το παιδί να διαλέξει απο όλα τα κλειδιά το σωστό και να ξεκλειδώσει.
  • Να πείτε τον αριθμό/γράμμα και το παιδί να βρει το λουκέτο με το σωστό κλειδί και να ξεκλειδώσει.

Tip: Για παιδιά προσχολικής ηλικίας που θέλετε να ενισχύσετε την οπτική τους διάκριση μπορείτε να παίξετε με γεωμετρικά σχήματα! 



Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...