Αρκετά ελκυστικό, παιχνιδιάρικο και ταυτόχρονα αγχωτικό και ριψοκίνδυνο... Για κάποια παιδιά είναι απλά διασκεδαστικό να μετακινούνται με το πατίνι, για άλλα πάλι είναι μια πρόκληση που δεν ξέρουν αν θέλουν να δοκιμάσουν...
Χρησιμοποιήστε το με τέτοιο τρόπο που κάθε παιδί θα ενθουσιαστεί!! Μη βάλετε το παιδί κατευθείαν στα δύσκολα. Βήμα-βήμα και μόλις νιώσει ασφάλεια θα αρχίσει να πειραματίζεται...
Πλήθος δεξιοτητών μπορούν να προωθηθούν με την χρήση του πατινιού και των υπόλοιπων υλικών, όπως:
Χρησιμοποιήστε το με τέτοιο τρόπο που κάθε παιδί θα ενθουσιαστεί!! Μη βάλετε το παιδί κατευθείαν στα δύσκολα. Βήμα-βήμα και μόλις νιώσει ασφάλεια θα αρχίσει να πειραματίζεται...
Οι παρακάτω
δραστηριότητες γίνονται με την χρήση ενός πατινιού. Η στάση που θα έχει
το παιδί επάνω στο πατίνι μπορεί να καθοριστεί από τον θεραπευτή
(ξαπλωμένο, καθιστό, όρθιο) ανάλογα τους στόχους που έχουν τεθεί, ή να αφήσει το
παιδί ελεύθερο να αποφασίσει.
Πλήθος δεξιοτητών μπορούν να προωθηθούν με την χρήση του πατινιού και των υπόλοιπων υλικών, όπως:
- Προώθηση των αισθητηριακών συστημάτων - οπτικού, ιδιοδεκτικού και αιθουσαίου συστήματος
- Ενίσχυση και διαχωρισμός των άνω και κάτω άκρων
- Τόνωση της στασικότητας του κορμού
- Βελτίωση του οπτικοκινητικού και αμφίπλευρου συντονισμού
- Ενίσχυση του κινητικού σχεδιασμού
- Οργανώση στον χώρο και ολοκλήρωση στοχοκατευθυνόμενης δραστηριότητας
- Αντίληψη και διαχωρισμός των σταδίων μιας δράσης (αρχή-μέση-τέλος)
- Προώθηση της οπτικής αντίληψης
- Χρήση των εννοιών χωρικού προσανατολισμού (πάνω, κάτω, μέσα, δεξιά κλπ).
Παρακάτω θα δείτε μερικές ιδέες για
παιχνίδια με ένα πατίνι!
παιχνίδια με ένα πατίνι!
Ξεκινάμε με μια βόλτα. Τραβάμε το παιδί με ένα σχοινί ή ένα στεφάνι που κρατάει, και το πηγαίνουμε βόλτα γύρω γύρω στο δωμάτιο.
Ακολουθώ τη διαδρομή. Φτιάχνουμε ένα μονοπάτι στο πάτωμα με χάρτινη ταινία, και ζητάμε από το παιδί -ξαπλωμενό ή καθιστό επάνω στο πατίνι- να ακολουθήσει το δρόμο μέχρι να φτάσει στο τέρμα του -ο στόχος μπορεί να είναι η μεταφορά αντικειμένων ή η ολοκλήρωση ενός παιχνιδιού.
Περνάω τα εμπόδια. Τοποθετούμε διάφορα εμπόδια στον χώρο, και το παιδί πρέπει να μετακινείται πάνω/κάτω/μέσα/δεξιά/αριστερά/γύρω από αυτά χωρίς να τα ρίξει.
Παίζουμε bowling. Τοποθετούμε τις κορίνες του bowling στην μια άκρη του δωματίου και το παιδί ξαπλωμένο επάνω στο πατίνι παίρνει φόρα από την άλλη άκρη του δωματίου με στόχο να τις πετύχει.
Ώρα για ψάρεμα. Σκορπισμένα μαγνητικά ψάρια σε όλο το πάτωμα και το παιδί ξαπλωμένο επάνω στο πατίνι να τα ψαρεύει με ένα καλάμι/μαγνήτη. Στόχος είναι να μαζέψουμε όλα τα ψάρια σε ένα καλάθι.
Φτιάχνω το puzzle. Έχουμε τα κομμάτια του puzzle στην μια άκρη του δωματίου, και τον πίνακα ή το σημείο που θα τα συνθέσει στην άλλη άκρη. Κάθε φορά μεταφέρει ένα κομμάτι -θα πρέπει να θυμάται ποιο κομμάτι του χρειάζεται (διατήρηση συγκέντρωσης και μνήμη).
Δείτε ακόμα 5 δραστηριότητες στο βιντεάκι:
Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου