21 Νοε 2014

Η χρωματιστή παράγραφος! Το Δυσλεξικό παιδί και ο γραπτός του λόγος

Με όλους τους μαθητές που έχω αναλάβει για την αντιμετώπιση των Μαθησιακών τους δυσκολιών υπάρχει πάντα μια κοινή συνισταμένη, δεν μπορούν να τα καταφέρουν καλά στο γραπτό λόγο. Ανάλογα με τις ξεχωριστές δυσκολίες του κάθε παιδιού και τη τάξη που φοιτά αυτή η δυσχέρεια στο γραπτό κείμενο εμφανίζεται με διαφορετική δυναμική. Πάντα όμως απαιτεί άμεση αντιμετώπιση και χρήζει ιδιαίτερου χειρισμού.


Για αυτό θα παρουσιάσουμε πως μπορούμε σε ένα παιδί με Δυσλεξία και άλλες Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να του διδάξουμε το τρόπο που συνθέτουμε σιγά-σιγά μια παράγραφο. Πως ξεκινάμε, πως συνεχίζουμε και πως ολοκληρώνουμε. Η άσκηση αυτή έχει εφαρμόσει σαν εργαλείο το χρώμα για να σηματοδοτήσει την αρχή, τη μέση και το τέλος.

Υλικά: χρωματιστά χαρτιά Α4, μαύρο μαρκαδοράκι

Άσκηση: Σαν ένα φανάρι του ΚΟΚ αναπαριστούμε με χρωματιστές λωρίδες χαρτιού την ανάπτυξη της παραγράφου. Ξεκινάμε με την πρόταση έναρξης που είναι το Πράσινο. Συνεχίζουμε με τις λεπτομέρειες που θέλουμε να δώσουμε στο θέμα τις οποίες γράφουμε σε Κίτρινες λωρίδες. Τη τελευταία πρόταση τη γράφουμε σε Κόκκινο χαρτί αφού σημαίνει ότι σταματάμε!  



Μόλις ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και γίνουν όλες οι διευκρινήσεις το κείμενο θα φαίνεται όπως στην αριστερή εικόνα.

Στο τέλος δίνουμε ένα απλό θέμα ανάπτυξης και ζητάμε απο το παιδί να αναπτύξει με τον ίδιο τρόπο στο τετράδιο του μια παράγραφο. Πρόκειται για μια άσκηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλά θέματα.



Tip:
  Το θέμα που θα διαλέξετε αρχικά, προσέξτε να είναι απλό για να μπορεί το παιδί
 να το αναπτύξει εύκολα. 
Σκοπός εδώ είναι να μάθει το μηχανισμό σύνθεσης της παραγράφου!

 

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com 

http://dyslexiaathome.blogspot.gr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...