Η δυσλεξία παρουσιάζεται τα πρώτα χρόνια φοίτησης στο Δημοτικό ως μια «διαφορετικότητα» στις διαδικασίες επεξεργασίας -Γλώσσας και Μαθηματικών- που συχνά χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κατάκτηση της γραφής κι ανάγνωσης, σε παιδιά με κανονική ή ανώτερη ευφυΐα. Έχει σοβαρές ψυχολογικές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνέπειες στη ζωή ενός παιδιού.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται 50 συμπτώματα της Δυσλεξίας:
Στη συνέχεια παρουσιάζονται 50 συμπτώματα της Δυσλεξίας:
Γενικά
-Αδυνατεί να διαβάσει, να γράψει ή να συλλαβίσει, δυσανάλογα με τη νοητική του κατάσταση.
-Φαίνεται ανώριμος, τεμπέλης κι ότι δεν προσπαθεί αρκετά για την ολοκλήρωση μιας εργασίας.
-Παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς.
-Αδυνατεί να ανταποκριθεί στα διαγωνίσματα του σχολείου, αν και έχει προετοιμαστεί κατάλληλα.
-Χάνει την αίσθηση του χρόνου αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
-Δεν έχει πολύ καλό προσανατολισμό.
-Λόγω των συνεχόμενων σχολικών αποτυχιών, έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση.
-Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί για την ολοκλήρωση μίας εργασίας ή αποσπάται εύκολα.
-Μαθαίνει πιο εύκολα μέσω οπτικών βοηθημάτων, σχεδιαγραμμάτων, πειραμάτων και της παρατήρησης.
-Αποφεύγει τη συμμετοχή του σε σχολικές εργασίες.
Όραση, Ανάγνωση κι Ορθογραφία
-Παραπονιέται ότι βλέπει ανύπαρκτη κίνηση καθώς διαβάζει, γράφει, ή αντιγράφει.
-Φαίνεται να έχει δυσκολία με την όραση, όμως οι οφθαλμολογικές εξετάσεις δεν αποκαλύπτουν κανένα πρόβλημα.
-Δεν κατανοεί πλήρως αυτά που διαβάζει.
-Διαβάζει με αργό ρυθμό και συλλαβιστά.
-Χάνει τη σειρά του κειμένου κατά την ανάγνωση.
-Διαβάζοντας ή γράφοντας παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις κι αντιστροφές στα γράμματα, αριθμούς ή / και λέξεις.
-Μπερδεύει γράμματα ή αριθμούς.
-Δυσκολεύεται να κατανοήσει και να ανακαλέσει τους κανόνες της ορθογραφίας.
Ακοή κι Ομιλία
-Ακούει πράγματα που δεν ειπώθηκαν.
-Δείχνει ότι κατά τη διατύπωση των οδηγιών για τη λύση μιας εργασίας φαίνεται ότι δεν ακούει όλες τις λεπτομέρειες.
-Αποσπάται εύκολα από ήχους.
-Δυσκολεύεται να εκφράσει τις σκέψεις του με λόγια.
-Δεν ολοκληρώνει αυτό που θέλει να πει.
-Τραυλίζει κάτω από πίεση.
-Δεν προφέρει σωστά μεγάλες λέξεις ή μεταθέτει τις φράσεις, τις λέξεις και τις συλλαβές κατά την ομιλία.
Γραφή και Κινητικές Δεξιότητες
-Παρουσιάζει τετραποδική λαβή γραφής ή πιάσιμο του μολυβιού με ασυνήθιστο τρόπο.
-Γράφει δυσανάγνωστα.
-Αλλάζει πολύ συχνά γραφικό χαρακτήρα.
-Γράφει με πολλά ορθογραφικά λάθη, χωρίς κενά ανάμεσα στις λέξεις, χωρίς σημεία στίξης, χωρίς τόνους ή χωρίς κεφαλαία γράμματα.
-Ξεκινάει να γραφεί από το μέσο της σελίδας ή παραλείπει γραμμές.
-Δεν μπορεί να αντιγράψει πλήρως και χωρίς λάθη ή παραλήψεις ένα κείμενο.
-Μοιάζει αδέξιος ή με φτωχές κινητικές δεξιότητες.
-Μπερδεύει το δεξί με το αριστερό.
-Παρουσιάζει ελλιπή λεπτή κινητικότητα.
Μαθηματικά και Διαχείριση Χρόνου
-Δυσκολεύεται να μάθει να λέει την ώρα, τις ημέρες, τους μήνες, τις εποχές.
-Δεν μπορεί να διαχειριστεί το χρόνο του.
-Δυσκολεύεται να μάθει διαδοχικές πληροφορίες ή καθήκοντα.
-Μπερδεύει τους αριθμούς, όπως το 4 με το 7.
-Δυσκολεύεται να μάθει την αξία των χρημάτων και τη σωστή διαχείρισή τους.
-Χρησιμοποιεί πάντα τα δάχτυλα για να μετρήσει.
-Δυσκολεύεται να μάθει τις μαθηματικές πράξεις.
-Δυσκολεύεται να αναπτύξει μαθηματικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
Μνήμη
-Έχει εξαιρετική μακροπρόθεσμη μνήμη για πρόσωπα, εμπειρίες και τοποθεσίες, αλλά αδυνατεί να απομνημονεύσει ακολουθίες ή γεγονότα που δεν έχει βιώσει.
- Σκέφτεται κυρίως με εικόνες και συναισθήματα κι όχι με λέξεις ή ήχους.
-Έχει φτωχό εσωτερικό διάλογο.
Συμπεριφορά κι Ανάπτυξη
-Είναι τρομερά ανοργάνωτος/η ή καταναγκαστικά τακτικός/ή.
-Μπορεί να είναι στην τάξη ανήσυχος/η ή απόμακρος/η.
-Ακολουθεί πολύ νωρίς ή με καθυστέρηση τα αναπτυξιακά στάδια (ομιλία, μπουσούλημα, περπάτημα, κτλ).
-Παρουσιάζει ενούρηση που δε συμβαδίζει με την ηλικία του.
-Κάνει περισσότερα λάθη όταν βρίσκεται υπό συναισθηματική πίεση.
-Φαίνεται ανώριμος, τεμπέλης κι ότι δεν προσπαθεί αρκετά για την ολοκλήρωση μιας εργασίας.
-Παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς.
-Αδυνατεί να ανταποκριθεί στα διαγωνίσματα του σχολείου, αν και έχει προετοιμαστεί κατάλληλα.
-Χάνει την αίσθηση του χρόνου αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
-Δεν έχει πολύ καλό προσανατολισμό.
-Λόγω των συνεχόμενων σχολικών αποτυχιών, έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση.
-Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί για την ολοκλήρωση μίας εργασίας ή αποσπάται εύκολα.
-Μαθαίνει πιο εύκολα μέσω οπτικών βοηθημάτων, σχεδιαγραμμάτων, πειραμάτων και της παρατήρησης.
-Αποφεύγει τη συμμετοχή του σε σχολικές εργασίες.
Όραση, Ανάγνωση κι Ορθογραφία
-Παραπονιέται ότι βλέπει ανύπαρκτη κίνηση καθώς διαβάζει, γράφει, ή αντιγράφει.
-Φαίνεται να έχει δυσκολία με την όραση, όμως οι οφθαλμολογικές εξετάσεις δεν αποκαλύπτουν κανένα πρόβλημα.
-Δεν κατανοεί πλήρως αυτά που διαβάζει.
-Διαβάζει με αργό ρυθμό και συλλαβιστά.
-Χάνει τη σειρά του κειμένου κατά την ανάγνωση.
-Διαβάζοντας ή γράφοντας παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις κι αντιστροφές στα γράμματα, αριθμούς ή / και λέξεις.
-Μπερδεύει γράμματα ή αριθμούς.
-Δυσκολεύεται να κατανοήσει και να ανακαλέσει τους κανόνες της ορθογραφίας.
Ακοή κι Ομιλία
-Ακούει πράγματα που δεν ειπώθηκαν.
-Δείχνει ότι κατά τη διατύπωση των οδηγιών για τη λύση μιας εργασίας φαίνεται ότι δεν ακούει όλες τις λεπτομέρειες.
-Αποσπάται εύκολα από ήχους.
-Δυσκολεύεται να εκφράσει τις σκέψεις του με λόγια.
-Δεν ολοκληρώνει αυτό που θέλει να πει.
-Τραυλίζει κάτω από πίεση.
-Δεν προφέρει σωστά μεγάλες λέξεις ή μεταθέτει τις φράσεις, τις λέξεις και τις συλλαβές κατά την ομιλία.
Γραφή και Κινητικές Δεξιότητες
-Παρουσιάζει τετραποδική λαβή γραφής ή πιάσιμο του μολυβιού με ασυνήθιστο τρόπο.
-Γράφει δυσανάγνωστα.
-Αλλάζει πολύ συχνά γραφικό χαρακτήρα.
-Γράφει με πολλά ορθογραφικά λάθη, χωρίς κενά ανάμεσα στις λέξεις, χωρίς σημεία στίξης, χωρίς τόνους ή χωρίς κεφαλαία γράμματα.
-Ξεκινάει να γραφεί από το μέσο της σελίδας ή παραλείπει γραμμές.
-Δεν μπορεί να αντιγράψει πλήρως και χωρίς λάθη ή παραλήψεις ένα κείμενο.
-Μοιάζει αδέξιος ή με φτωχές κινητικές δεξιότητες.
-Μπερδεύει το δεξί με το αριστερό.
-Παρουσιάζει ελλιπή λεπτή κινητικότητα.
Μαθηματικά και Διαχείριση Χρόνου
-Δυσκολεύεται να μάθει να λέει την ώρα, τις ημέρες, τους μήνες, τις εποχές.
-Δεν μπορεί να διαχειριστεί το χρόνο του.
-Δυσκολεύεται να μάθει διαδοχικές πληροφορίες ή καθήκοντα.
-Μπερδεύει τους αριθμούς, όπως το 4 με το 7.
-Δυσκολεύεται να μάθει την αξία των χρημάτων και τη σωστή διαχείρισή τους.
-Χρησιμοποιεί πάντα τα δάχτυλα για να μετρήσει.
-Δυσκολεύεται να μάθει τις μαθηματικές πράξεις.
-Δυσκολεύεται να αναπτύξει μαθηματικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
Μνήμη
-Έχει εξαιρετική μακροπρόθεσμη μνήμη για πρόσωπα, εμπειρίες και τοποθεσίες, αλλά αδυνατεί να απομνημονεύσει ακολουθίες ή γεγονότα που δεν έχει βιώσει.
- Σκέφτεται κυρίως με εικόνες και συναισθήματα κι όχι με λέξεις ή ήχους.
-Έχει φτωχό εσωτερικό διάλογο.
Συμπεριφορά κι Ανάπτυξη
-Είναι τρομερά ανοργάνωτος/η ή καταναγκαστικά τακτικός/ή.
-Μπορεί να είναι στην τάξη ανήσυχος/η ή απόμακρος/η.
-Ακολουθεί πολύ νωρίς ή με καθυστέρηση τα αναπτυξιακά στάδια (ομιλία, μπουσούλημα, περπάτημα, κτλ).
-Παρουσιάζει ενούρηση που δε συμβαδίζει με την ηλικία του.
-Κάνει περισσότερα λάθη όταν βρίσκεται υπό συναισθηματική πίεση.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου