9 Μαρ 2015

Με τα post-it μπορούμε...

....σίγουρα να κρατήσουμε σημειώσεις, να θυμηθούμε εργασίες που έχουμε να κάνουμε, αλλά και να...

1. Φτιάξουμε ένα puzzle 2 ή περισσότερων κομματιών
Παρατηρητικότητα, προσανατολισμός, σύνθεση... Βοηθήστε τα παιδιά να μάθουν να συνθέτουν puzzle. Ένα puzzle δεν μαθαίνεται με το να δοκιμάζουμε όποιο κομμάτι βρίσκουμε με τα υπόλοιπα... μαθαίνουμε να παρατηρούμε λεπτομέρειες και να τις ενώνουμε μεταξύ τους. Ενώστε δύο κομμάτια post-it και σχεδιάστε στο σημείο που ενώνονται ένα σχέδιο. Μόλις χωρίσετε τα κομμάτια, το σχέδιο κόβεται στα 2. Ζητήστε από το παιδί να βρει τον τρόπο να ενώσει την εικόνα...

1η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: 3 εικόνες σε ένα puzzle

2 κομμάτια από τα αυκόλλητα χαρτάκια μπορούν να συνθέσουν 3 εικόνες, ανάλογα με τον τρόπο που θα τα προσανατολίσουμε. Ζητήστε κάθε φορά ένα διαφορετικό σχέδιο, και αφήστε το παιδί να βρει τον τρόπο που θα γυρίσει τα κομμάτια για να την δημιουργήσει. 




2η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: Μπορείς να φτιάξεις το προσωπάκι?

Ένα ακόμα puzzle με θέμα "ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ" ή διαφορετικά μέρη του σώματος. Μπορούμε, επίσης, να σχεδιάσουμε έναν άνθρωπο με στόχο να βοηθήσουμε ένα παιδί να αντιληφθεί τα μέρη του σώματος και τη θέση τους.




2. Αντιγραφή πίνακα ή ταύτιση σχημάτων?
Ανάλογα την ηλικία του παιδιού μπορείτε να του ζητήσε να ταυτίσει ή να αντιγράψει ένα πίνακα με σύμβολα. Φτιάξτε μικρούς ή μεγάλους πίνακες και ζητήστε του να λύσει το γρίφο... Σε ποιά θέση μπαίνει αυτό το χαρτάκι?
Εύκολη εκδοχή: Έχετε φτιάξει 2 πίνακες, ο ένας με σύμβολα ο άλλος χωρίς. Το παιδί πρέπει να αντιγράψει τον πίνακα με τα σύμβολα, τοποθετώντας τα χαρτάκια στη σωστή θέση του άδειου πίνακα.
Δύσκολη εκδοχή: Έχετε φτιάξει 1 πίνακα, και το παιδί παίρνει τα χαρτάκια με τα σύμβολα και πρέπει να τα τοποθετήσει σωστά στον χώρο για να αντιγράψει τον πίνακα που βλέπει. Είναι μια δραστηριότητα που απαιτεί οργάνωση και προσανατολισμό.

3. Μαθαίνω να γράφω το όνομά μου

Γράψτε ένα γράμμα σε κάθε χαρτάκι post-it από το όνομα του παιδιού και δώστε τα ανακατεμένα. Ζητήστε του να σχηματίσει το όνομά του τοποθετώντας τα γράμματα στη σωστή σειρά.





4. Μαθαίνω τους αριθμούς

Διάφοροι αριθμοί γραμμένοι επάνω στα αυτοκόλλητα χαρτάκια.  

Ποιοί είναι? Πόσοι είναι? Μπορείς να τους βάλεις στη σωστή σειρά? Ώρα να μετρήσουμε...




5. Βάλε τα γράμματα στη σειρά και βρες τη λέξη

"Σου θυμίζει κάποια λέξη?"
"Μπορείς να γράψεις τη λέξη γάτα με αυτά τα γράμματα?"






6. Συνθέτω και αντιγράφω την πρόταση

Για πιο μεγάλα παιδάκια. Αναλογα την ηλικία του παιδιού καθορίζουμε το πλήθος των λέξεων.

"Μπορείς να βάλεις τις λέξεις στη σειρά και να φτιάξεις την πρόταση?"




Μπορείτε να βελτιώσετε την οπτική αντίληψη, τη σύνθεση, τη σειροθέτηση, τον προσανατολισμό και την οργάνωση του παιδιού χρησιμοποιώντας ευχάριστες δραστηριότητες. Η φαντασία και η ποικιλία στις δραστηριότητες ενισχύει το κίνητρο του παιδιού για εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία.

Καλή διασκέδαση!


Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...