Στο κοντινό μέλλον δεν αποκλείεται να έχουμε στη διάθεσή μας ένα μηχανισμό ενίσχυσης και τόνωσης της μνήμης μας ο οποίος μάλιστα θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος στους ηλικιωμένους καθώς και σε εκείνους που πάσχουν από άνοια.
Αυτή είναι η προσδοκία των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια με βάση ένα πείραμα που διεξήγαν σε επτά ασθενείς με επιληψία, στον εγκέφαλo των οποίων είχαν ήδη τοποθετηθεί ηλεκτρόδια, ώστε να εντοπιστεί το σημείο που πυροδοτούσε τις κρίσεις της επιληψίας. Οι ερευνητές ενεργοποιούσαν μέσω των ηλεκτροδίων την «είσοδο» του ιππόκαμπου - του μέρους του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη διαμόρφωση των αναμνήσεων. Η ενεργοποίηση των ηλεκτροδίων γινόταν τη στιγμή που οι ασθενείς βρίσκονταν σε διαδικασία εκμάθησης νέων δεδομένων μέσω ενός βίντεο παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, μάθαιναν καλύτερα το δρομολόγιο και τα σημεία - στάσεις σε ένα βιντεοπαιχνίδι το οποίο απαιτούσε ο ασθενής να είναι ο οδηγός ταξί που πηγαίνει τους επιβάτες σε προκαθορισμένες στάσεις.
Όταν ενεργοποιούνταν οι νευρώνες στην είσοδο του ιππόκαμπου, τότε οι ασθενείς μάθαιναν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά τα νέα δεδομένα, το δρομολόγιο και τα σημεία των στάσεων. Εκτιμάται ότι αυτή η παρατήρηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε νευρο - προσθετικές συσκευές που θα ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ημέρας με σκοπό την καλύτερη εκμάθηση και την τόνωση της μνήμης.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine.
Αυτή είναι η προσδοκία των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια με βάση ένα πείραμα που διεξήγαν σε επτά ασθενείς με επιληψία, στον εγκέφαλo των οποίων είχαν ήδη τοποθετηθεί ηλεκτρόδια, ώστε να εντοπιστεί το σημείο που πυροδοτούσε τις κρίσεις της επιληψίας. Οι ερευνητές ενεργοποιούσαν μέσω των ηλεκτροδίων την «είσοδο» του ιππόκαμπου - του μέρους του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη διαμόρφωση των αναμνήσεων. Η ενεργοποίηση των ηλεκτροδίων γινόταν τη στιγμή που οι ασθενείς βρίσκονταν σε διαδικασία εκμάθησης νέων δεδομένων μέσω ενός βίντεο παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, μάθαιναν καλύτερα το δρομολόγιο και τα σημεία - στάσεις σε ένα βιντεοπαιχνίδι το οποίο απαιτούσε ο ασθενής να είναι ο οδηγός ταξί που πηγαίνει τους επιβάτες σε προκαθορισμένες στάσεις.
Όταν ενεργοποιούνταν οι νευρώνες στην είσοδο του ιππόκαμπου, τότε οι ασθενείς μάθαιναν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά τα νέα δεδομένα, το δρομολόγιο και τα σημεία των στάσεων. Εκτιμάται ότι αυτή η παρατήρηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε νευρο - προσθετικές συσκευές που θα ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ημέρας με σκοπό την καλύτερη εκμάθηση και την τόνωση της μνήμης.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου