5 Σεπ 2012

Πώς να κάνετε κάποιον με σύνδρομο Άσπεργκερ (Asperger) να νιώσει άσχημα!

Image:http://allthingsdepression.com
 Όποιος ενδιαφέρεται για να μάθει περισσότερα σχετικά με το σύνδρομο Άσπεργκερ (Asperger's Syndrome) συχνά διαβάζει απλές συμβουλές για τα "Πρέπει" του ζητήματος, πέρα από τις επιστημονικές λεπτομέρειες, σαν ένα πιο εύκολο οδηγό για τη καθημερινή πραγματικότητα.

Επειδή όμως μερικές φορές αυτό δεν είναι αρκετό, σας παραθέτουμε μια λίστα από 15 πράγματα που μπορείτε να κάνετε σε έναν συνεργάτη σας που έχει το σύνδρομο Asperger (είτε το ξέρει είτε όχι), για να είστε σίγουροι ότι θα τον κρατήσετε σε απόσταση ή θα διαμορφώσετε ένα εχθρικό περιβάλλον γι' αυτόν.
Αστειευόμαστε! Τώρα που θα τα γνωρίζετε προσπαθήστε να μην τα πράξετε, ειδικά για ανθρώπους που γνωρίζετε ότι έχουν το συγκεκριμένο σύνδρομο.
  1.  Μπροστά σε κόσμο συστήστε του να παρατηρεί τη Γλώσσα του Σώματος των άλλων, χωρίς να εξηγείτε τί ακριβώς εννοείτε.
  2. Σε συναντήσεις εργασίας χρησιμοποιήστε σχήματα λόγου που απαιτούν ικανή γνώση της Γλώσσας του Σώματος του τύπου ".. όλοι χρειάζεται να κάνουμε ένα βήμα μπροστά.."
  3. Αν του πέσει κάτι βεβαιωθείτε ότι θα βρείτε ένα αστείο για να περιπαίξετε τις κινητικές του δεξιότητες.
  4. Όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει ένα ειρωνικό σχόλιο ή έναν σαρκασμό είναι γιατί έχει νοητική υστέρηση
  5. Όταν ένας συνεργάτης σας δεν μιλάει πολύ είναι γιατί δεν έχει κάτι σημαντικό να πεί.
  6. Δίνετε οδηγίες μόνο προφορικά και χωρίς να τις αναλύετε. Αγνοήστε οποιονδήποτε σας ζητήσει ένα κομμάτι χαρτί να σημειώσει αυτά που λέτε.
  7. Όταν βλέπετε κάποιον να μην διατηρεί βλεμματική επαφή ή μοιάζει "χαμένος" ότι το κάνει επίτηδες και το παίζει χαζός ή είναι αγενής. Αμέσως λάβετε μέτρα για να τον απομακρύνετε από την ομάδα σας.
  8. Πιέστε τους συνεργάτες σας να συμμετάσχουν σε κοινωνικές εκδηλώσεις εκτός ωραρίου, ειδικά αν πρόκειται για θορυβώδη και πολυπληθή περιβάλλοντα.
  9. Όταν συζητάτε για άλλους υπαλλήλους χρησιμοποιήστε αόριστες λέξεις όπως "περίεργος" και "ασυνήθιστος", ειδικά αν έχει να κάνει με την εμφάνιση ή τη συμπεριφορά τους. Αν για παράδειγμα έχει ένα χαρακτηριστικό περπάτημα εστιάστε σ' αυτό αντί για τις δεξιότητές του.
  10. Αλλάξτε ξαφνικά το περιβάλλον δράσης του χωρίς να του το έχετε συζητήσει πρώτα, υποθέτωντας ότι δεν θα έχει κανένα πρόβλημα.
  11. Επικρίνετε ευθέως ανθρώπους που χρησιμοποιούν τον γραπτό λόγο και επιβάλλετέ τους να μιλούν δια ζώσης ή στο τηλέφωνο μόνο.
  12. Όταν δείτε κάποιον να είναι μπερδεμένος με τα όσα λέει, πιέστε τον χωρίς να δείξετε υπομονή. Άλλωστε αν δεν μπορεί να το εκφράσουν σωστά δεν θα 'ναι και τόσο σημαντικό, ε;
  13. Τιμωρείστε όποιον λέει ευθέως τη γνώμη του όταν νομίζει ότι είναι απαραίτητο.
  14. Όταν αναφέρεται το θέμα κάποιας ειδικής ανάγκης κάποιου βεβαιωθείτε ότι θα τον διακόψετε χωρίς να τον αφήσετε να ολοκληρώσει. Κάντε ένα-δύο σχόλια σχετικά με κάποιες άλλες ειδικές ανάγκες που έχετε υπ' όψιν. Όλες είναι πάνω-κάτω το ίδιο άλλωστε, σωστά;
  15. Βεβαιωθείτε ότι ο συνεργάτης σας δεν έχει τρόπους επίλυσης για τα προβλήματά του ιεραρχικά - περιοριστείτε στο "θα πρέπει να μιλήσεις στον προϊστάμενο" και ειδικά αν αυτός είναι κάποιος που μπορεί να υλοποιήσει όλα τα παραπάνω της παρούσας λίστας.
Νομίζουμε πως με την κατάλληλη προσαρμογή, τα παραπάνω "παραδείγματα προς αποφυγήν" μπορείτε να τα υιοθετήσετε και για το παιδί σας, τηρουμένων των αναλογιών.

Το παραπάνω κείμενο αποτελεί προσαρμογή από το πρωτότυπο στα αγγλικά

    Δεν μιλούν όλα τα παιδιά στην ίδια ηλικία

    Κάθε παιδί έχει εξατομικευμένους ρυθμούς σε ό,τι αφορά τη γλωσσική εξέλιξη. Μερικά παιδιά αναπτύσσονται γλωσσικά και μιλούν γρηγορότερα, ενώ άλλα αργότερα. Δεν χρειάζεται να κάνετε συγκρίσεις με άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας. Όμως εσείς θα δίνετε στο παιδί όλα τα κατάλληλα ερεθίσματα για να ενθαρρύνετε τη γλωσσική ικανότητα. Μη χάνετε ευκαιρία να συνομιλείτε με το παιδί με ερωτήσεις και παιχνίδια ρόλων. Εφόσον ο παιδίατρος έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο της μειωμένης ακοής, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε εάν το παιδί σας δεν εξελίσσεται γρήγορα στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας.

    Ύποπτες για αυτισμό και όχι μόνο... οι προγραμματισμένες γέννες

    Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των γυναικών που επιλέγουν να γεννήσουν κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού έχει αυξηθεί κατά πολύ. Σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης στη Σκωτία βάσει μελέτης που πραγματοποιήθηκε σε 400.000 παιδιά σχολικής ηλικίας, τα μωρά που γεννιούνται έστω και μία ή δύο εβδομάδες νωρίτερα από το φυσιολογικό αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων όπως ο αυτισμός και η δυσλεξία.

    Παιδικό φεστιβάλ το Σεπτέμβρη στην Ελλάδα!

    Με το KIDS 4 FUN, μια μεγάλη γιορτή για παιδιά ηλικίας 4-15 ετών, θα υποδεχτούμε τον Σεπτέμβριο. 

    Η Πλατεία Νερού στο Φάληρο θα γεμίσει για 3 μέρες με κάθε είδους παιχνίδια δράσης από την Ελλάδα και την Ευρώπη, αλλά και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

    Ένας υπέροχος χώρος 10.000 τ.μ. δίπλα στη θάλασσα θα μετατραπεί σε παιχνιδούπολη, όπου οι μικροί μας φίλοι θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν και να διασκεδάσουν με την καρδιά τους.