3 Νοε 2011

Σπιτική πλαστελίνη

Πλαστελίνη χωρίς τοξικά για να παίζουν άφοβα τα παιδιά

* 1 φλ αλεύρι
* 1 φλ αλάτι
* Νερό όσο πάρει
* 1-2 κουταλιές λάδι
* 1-2 κουταλιές κρεμόριο
* Χρώματα μαγειρικής

Τα “γκάτζετς” βελτιώνουν τις επιδόσεις των μαθητών

Ευεργετική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών έχουν τεχνολογικά γκάτζετς, που τουλάχιστον μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί συνηθίζουν να εξορίζουν από τις σχολικές αίθουσες. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, τα έξυπνα τηλέφωνα βοηθούν τους μαθητές να μεγιστοποιήσουν τις ικανότητές τους στην μάθηση, υπό την αίρεση ότι χρησιμοποιούνται από την ηλικία των εννέα ετών, δηλαδή από μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού σχολείου. ‘Αλλη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το 2008, δείχνει ότι τα έξυπνα κινητά βοηθούν τους μαθητές να εμπεδώσουν νέες πληροφορίες. Και μία τρίτη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων βοηθούν στη βελτίωση της ομαδικής εργασίας.

Μουσικοθεραπεία: πώς μπορεί να βοηθήσει το παιδί μου;

Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής ήταν γνωστές σε πολλούς αρχαίους πολιτισμούς. Έπρεπε όμως να φτάσει ο 20ος αιώνας για να συστηματοποιηθεί η επιστήμη της μουσικοθεραπείας και να αποτελέσει αναγνωρισμένο επάγγελμα υγείας. Σημαντικό ρόλο στα πρώτα βήματα του επαγγέλματος είχε η επιστροφή πολλών βετεράνων πολεμιστών από τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο οι οποίοι νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομεία. Πολλοί μουσικοί διορίστηκαν σε αυτά τα νοσοκομεία για να προσφέρουν ανακουφιστική φροντίδα. Παρόλο που πρόσφεραν πολλά περισσότερα από ανακούφιση, γιατροί και επιστήμονες ήταν ακόμη δύσπιστοι ως προς την επίδραση της μουσικής στη συμπεριφορά και σε άλλους τομείς της υγείας και ζητούσαν περεταίρω μελέτη της επίδρασης της μουσικής. Έτσι, μετά το μέσο του 20ου αι. δημιουργούνται τα πρώτα προγράμματα σπουδών Μουσικοθεραπείας σε Αγγλία και Αμερική και οι πρώτες επιστημονικές οργανώσεις του επαγγέλματος. Έκτοτε πολλά ευρωπαϊκά και διεθνή πανεπιστήμια προσφέρουν πτυχίο ή μεταπτυχιακό στη μουσικοθεραπεία. Επιπλέον τα περισσότερα ευρωπαϊκά νοσοκομεία και μονάδες ψυχικής υγείας εργοδοτούν μόνιμα μουσικοθεραπευτές για τους ασθενείς τους.

Παίζοντας με τα παιδιά μας



Το παιχνίδι του παιδιού μαζί με τους γονείς του έχει τεράστια σημασία. Για την ακρίβεια, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η παρουσία των γονιών στο παιχνίδι με τα πιτσιρίκια είναι απαραίτητη. Το παιδί μαθαίνει να παίζει με συντροφιά, να μοιράζεται, να συμμετέχει σε κοινές δραστηριότητες, να δημιουργεί μαζί με τα αγαπημένα του πρόσωπα.

Την ώρα του κοινού παιχνιδιού το παιδί αισθάνεται την ψυχική και ηθική στήριξη που χρειάζεται για την ομαλή του ανάπτυξη. Νιώθει ότι το αποδέχονται, γεγονός που αυξάνει την αυτοπεποίθησή του. Αισθάνεται δημιουργικό και σημαντικό αφού τα καταφέρνει τόσο καλά στα μάτια των ανθρώπων που το αγαπούν και τους αγαπά.
Εν κατακλείδι, το παιχνίδι με τους γονείς βοηθά στην ομαλή ανάπτυξη της ψυχοσύνθεσης των μωρών μας. Ας τους το χαρίσουμε! 
 

Εφιάλτης ή νυχτερινός τρόμος;

Οι περισσότεροι γονείς μπερδεύονται και δεν μπορούν να καταλάβουν σε τι διαφοροποιείται ένας εφιάλτης από τον νυχτερινό τρόμο, που βιώνουν τα παιδιά.

Συνήθως οι εφιάλτες είναι η αιτία για το ότι ένα νήπιο ή ένα παιδί σχολικής ηλικίας ξυπνάει στο τελευταίο τρίτο του ύπνου (μεταξύ 4 και 6 το πρωί). Τότε είναι που κοιμόμαστε και πολύ βαριά, βρισκόμαστε στην REM φάση που λέμε!
Ο νυχτερινός τρόμος συνήθως συμβαίνει νωρίτερα, δηλαδή κατά τη 1 με 3 το πρωί.

Συνήθως είναι δύσκολο να γίνει διαχωρισμός, ωστόσο κάποια πράγματα μπορούν να σας βοηθήσουν να τα διακρίνετε.

Γιατί τα παιδιά μαθαίνουν τόσα πολλά?

Βρήκα ένα ενδιαφέρον βίντεο, το οποίο αναφέρετε σε κάποιες έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με το τι σκέφτονται τα μικρά παιδιά, γιατί μαθαίνουν τόσα πολλά, αλλά και εξηγεί γιατί το παιχνίδι των παιδιών είναι στην πραγματικότητα ένα είδος πειραματικού ερευνητικού  προγράμματος!! Περίεργο? Απλά αφιερώστε κάποια λεπτά και δείτε το βιντεάκι.

Πατήστε εδώ για να το δείτε μεταφρασμένο!

Μπορεί το Wii να βοηθήσει?

Βρήκα μια πολύ μικρή, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, μελέτη σχετικά με την χρήση του χειριστηρίου του Wii για τη βοήθεια του ελέγχου της κεφαλής. Δύο άτομα με πολλαπλές αναπηρίες χρησιμοποίησαν το τηλεχειριστήριο του Wii για να ελέγξουν το αγαπημένο τους ερέθισμα κρατώντας ενεργά το κεφάλι τους σε ευθυτενή θέση.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι και οι δύο συμμετέχοντες αύξησαν σημαντικά το χρόνο διατήρησης της κεφαλής σε ευθυτενή θέση.

Νοσοκομεία «Φιλικά για τα Βρέφη»

Τα νοσοκομεία «ΑΤΤΙΚΟΝ» και Π.Γ.Ν. ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ «ΕΛΕΝΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» πληρούν τα κριτήρια, ώστε να χαρακτηρισθούν «ΦΙΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΒΡΕΦΗ» νοσοκομεία, με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Ανδρέα Λοβέρδου μετά από σχετική γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Μητρικού Θηλασμού.
Τα νοσοκομεία αυτά είναι τα πρώτα που αναγνωρίζονται στη χώρα μας και ανοίγουν το δρόμο για την ανάδειξη και άλλων νοσοκομείων τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα σε «φιλικά για τα βρέφη». Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη υψηλού επιπέδου υιοθέτησης του μητρικού θηλασμού και έχει επεξεργαστεί κατευθυντήριες οδηγίες παρεμβάσεων για την προαγωγή του. Στο πλαίσιο αυτά σε συνεργασία με τη UNICEF δημιουργήθηκαν δέκα κριτήρια για να θεωρηθεί ένα νοσοκομείο «φιλικό για το βρέφος». Τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται είναι:
  • Η ύπαρξη γραπτής πολιτικής για το θηλασμό και η τακτική ενημέρωση του προσωπικού υγείας
  • Η εκπαίδευση όλου του προσωπικού υγείας στις απαραίτητες δεξιότητες για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής
  • Η πληροφόρηση όλων των εγκύων για τα οφέλη και το χειρισμό του θηλασμού
  • Η παροχή βοήθειας προς τις μητέρες για να ξεκινήσουν το θηλασμό την πρώτη ώρα μετά τη γέννηση
  • Η επίδειξη στις μητέρες για το πως να θηλάζουν και πώς να διατηρηθεί η διατροφή των βρεφών με μητρικό γάλα ακόμα και αν θα έπρεπε να αποχωρισθούν τη μητέρα τους.
  • Να μη δίνεται στα νεογέννητα καμιά άλλη τροφή, ή υγρό παρά μόνο μητρικό γάλα, εκτός κι αν επιβάλλεται να γίνει διαφορετικά για ιατρικούς λόγους.
  • Να εφαρμόζεται το σύστημα «rooming in», δηλαδή το νεογέννητο να είναι μαζί με τη μητέρα του 24 ώρες το 24ωρο.
  • Ο θηλασμός να είναι χωρίς ωράριο και απεριόριστος.
  • Να μη δίνονται πιπίλες, ή μπιμπερό στα παιδιά που θηλάζουν.
  • Η ενδυνάμωση και δημιουργία ομάδων υποστήριξης του θηλασμού στις οποίες θα απευθύνονται οι μητέρες όταν φεύγουν από το νοσοκομείο, ή την κλινική.
Πηγή