29 Φεβ 2012

Γάντια, Κουμπιά και Διασκέδαση. Συνδυάζονται?

Βλέποντας την εικόνα, πολλοί θα αναρωτηθούν πως μπορούμε να δραστηριοποιηθούμε με αυτά τα γάντια και να περάσουμε και καλά...

Και όμως! Και εγώ το ανακάλυψα στο Your Therapy Source. Ενώ υπάρχουν αρκετά παιχνίδια για την απομόνωση των δαχτύλων, την αντίθεση του αντίχειρα, τον οπτικοκινητικό συντονισμό και την ιδιοδεκτικότητα, η συγκεκριμένη μου φάνηκε αρκετά διαφορετική. 

Και δείτε γιατί...

5 συμβουλές για γονείς

 Απόδοση:  Ελιζιάννα Χριστοδούλου, 
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια, SIT.

Μπορεί εμείς οι θεραπευτές να κάνουμε ή να λέμε ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για τα παιδιά που αναλαμβάνουμε, ωστόσο ο ρόλος των γονέων είναι εξίσου σημαντικός με το δικό μας. Μπορεί οι γονείς να μην είναι επαγγελματίες θεραπευτές, ωστόσο εάν κατανοήσουν την πηγή και τη σοβαρότητα του προβλήματος, μπορούν να κάνουν θαύματα.

Με βάση την εμπειρία μου, βλέπω μεγαλύτερη βελτίωση στις περιπτώσεις των παιδιών των οποίων οι γονείς έχουν πάρει «ζεστά» το ζήτημα και προσπαθούν και οι ίδιοι να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Με δεδομένη την αγάπη των γονέων προς τα παιδιά, τη διαφορά κάνει ο βαθμός κατανόησης και αποδοχής των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το παιδί. Ένας γονιός που καταλαβαίνει, θα ενδιαφερθεί να μάθει εάν υπάρχει τρόπος να προσφέρει περαιτέρω βοήθεια στο παιδί του. Ένας γονιός που δεν έχει καταλάβει, θα είναι υπερπροστατευτικός και θα κάνει εκείνος πράγματα για το παιδί του, αντί να του μάθει να τα κάνει μόνο του. Αυτό όμως βοηθά μόνο βραχυπρόθεσμα.

Προστατέψτε το παιδί σας για να μην γίνει παχύσαρκο

Δυστυχώς στις μέρες μας τα παιδιά δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο για φυσική δραστηριότητα, ενώ αντιθέτως αφιερώνουν πολύ χρόνο στην τηλεόραση, στον υπολογιστή και σε διάφορα βιντεοπαιχνίδια. Επιπλέον η διατροφή των σημερινών παιδιών, η οποία είναι ακρώς ανθυγιεινή, περιπλέκει και δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο, το ήδη υπάρχον πρόβλημα.

Σύμφωνα με πρόσφατες επιδημιολογικές μελέτες, ένα στα τρία αγόρια και ένα στα τέσσερα κορίτσια προσχολικής και σχολικής ηλικίας είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο.


Τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την παιδική παχυσαρκία?

Δυσρυθμίες ομιλίας και Αναπτυξιακός Τραυλισμός: Πότε είναι φυσιολογικό;

Όλα τα παιδιά, ειδικότερα στις ηλικίες μεταξύ δύο και έξι ετών, ενίοτε «σκοντάφτουν» ή κομπιάζουν καθώς αρχίζουν να συνθέτουν ήχους, λέξεις και προτάσεις. Αυτές οι φυσιολογικές δυσρυθμίες (δυσκολίες στο ρυθμό, στη ροή της ομιλίας) διαφέρουν από τον τραυλισμό και σε συχνότητα εμφάνισης και στον τρόπο που παράγονται. Τα παρακάτω παραδείγματα περιγράφουν κάποιες φυσιολογικές δυσρυθμίες:

1. Επαναλήψεις ολόκληρων λέξεων και προτάσεων -«Είναι, είναι στο σπίτι.» «Εγώ θέλω, Εγώ θέλω καραμέλες.» 2. Αναθεωρήσεις φράσεων ή παρεμβολές – «Πήγαμε, πήγα στο σχολείο.» 3. Παύσεις με ηχητικά στοιχεία – «Βάλε μου, εεεεε, χυμό.» 4. Σιωπηλές παύσεις – «Μαμά, δώσε μου (παύση) τη μπάλα.» 5. Σπάνιες, απλές, μονές επαναλήψεις μέρους της λέξης – «Α-α-αφού είπες ότι θα το φέρεις.» 6. Ανολοκλήρωτες προτάσεις – «Θέλω να παίξουμε με…»

Υπερασπίζοντας τα δικαιωματα των ανηλίκων

Ο Συνήγορος του Πολιτή δίπλα στα παιδιά με νέα ιστοσελίδα για τα δικαιώματα τους.

Παιδιά ηλικίας κάτω των 18 ετών μπορούν να επικοινωνήσουν με το Συνήγορο του Πολίτη και να πάρουν απαντήσεις σε διάφορα θέματα που τους απασχολούν. Οι απαντήσεις θα δίνονται από επιστήμονες του Συνηγόρου του Πολίτη, ειδικευμένους σε θέματα προάσπισης Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Για τη νέα ιστοσελίδα, www.0-18.gr/rotao, που θα λειτουργήσει πιλοτικά στον ιστοχώρο του Συνηγόρου του Πολίτη, για το τρέχον σχολικό έτος, ενημερώθηκαν οι σχολικές μονάδες, με εγκύκλιο που υπέγραψε ο ειδικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης.

Νήπιο με δυσκολίες μάθησης και «παραβατική» συμπεριφορά

Το νήπιο που αργότερα στο Δημοτικό σχολείο, θα δυσκολευτεί με Δυσλεξία, Δυσαριθμησία και γενικά με Μαθησιακές Δυσκολίες, έχει χαμηλή απόδοση στο Νηπιαγωγείο και επιδεικνύει παραβατική για την ηλικία του, συμπεριφορά.

Αυτό το 6χρονο παιδί, κάθε φορά που προσπαθεί να φτιάξει ένα παζλ, τελικά αποτυγχάνει. Όποτε προτείνει παιχνίδια στους συμμαθητές του, ή το αγνοούν ή αυτοί συμφωνούν, οργανώνονται μεταξύ τους, και τελικά δεν τον παίζουνε γιατί εκείνο πάντα βαριέται γρήγορα και φεύγει. Τελικά, αυτό το νήπιο παίζει μόνο του στην αυλή του νηπιαγωγείου.

Ασκήσεις μνήμης, για να τα θυμάστε όλα

Yπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι για να θυμάται κανείς τον κωδικό πρόσβασης στο email ή τα γενέθλια της γιαγιάς, όπως εξηγεί ο Κρίστιαν Έλγκερ, γιατρός ο οποίος ειδικεύεται στις επιληψίες, από το Πανεπιστήμιο της Βόννης:

Πρέπει να θυμηθώ...

5 παιχνίδια για την οπτική αντίληψη του μωρού σας

Δεκαπέντε χιλιάδες με είκοσι χιλιάδες αισθητηριακά ερεθίσματα εισέρχονται κάθε δευτερόλεπτο στο κεντρικό νευρικό σύστημα μας …
Το 80% αυτών των ερεθισμάτων είναι οπτικά…
Για να μπορούμε να τα επεξεργαστούμε κατάλληλα χρειαζόμαστε επαρκείς αντιληπτικές δεξιότητες και ένα ώριμο οπτικό σύστημα….
Στους πρώτους 6 μήνες το μάτι είναι τα ⅔ του ματιού του ενήλικα και λειτουργεί συνεργαζόμενο στην δυαδική όραση.

Συν και Μείον του από κοινού ύπνου με το παιδί

Ο ερχομός ενός νεογέννητου μωρού στο σπίτι είναι μια ευτυχής στιγμή για τους γονείς, αν και υπάρχουν αυξημένες αρμοδιότητες.

 Το ζευγάρι τους πρώτους μήνες της ζωής του βρέφους θα πρέπει να ξυπνάει κάθε λίγες ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας για τη φροντίδα του. Οι περισσότεροι γονείς θέλουν να έχουν τα βρέφη τους στο δωμάτιο τους όταν κοιμούνται. 

Τι γίνεται όμως όταν το διάστημα παραμονής αυξάνεται και το μοίρασμα του δωματίου γίνεται αργότερα μοίρασμα του κρεβατιού; Πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του από κοινού ύπνου...