27 Μαρ 2012

Κάντε τα ψώνια με το παιδί σας απόλαυση!

«Μαμά να πάρουμε σοκολάτα»…. «μαμά πάρε μου μπισκότα»…. «…θέλω γιαούρτάκι…»….θέλω…θέλω…θέλω…πάρε μου…πάρε μου…..ΕΩΣ ΕΔΩ!!!!!!

Η πλειοψηφία από εσάς δεν έχετε πού να αφήσετε τα μικρά σας για να πάτε με την ησυχία σας στο σουπερμάρκετ. Το να πάρετε τα παιδιά σας μαζί όμως είναι για εσάς βουνό, αφού κάθε φορά σας ζητούν πολλά που είτε δεν θέλετε, αλλά κυρίως δεν πρέπει ή δεν μπορείτε να τα ψωνίσετε. Και όμως, όσο γλυκά και ήρεμα κι αν τους έχετε αρνηθεί εκείνα επιμένουν, καταλήγοντας να θεωρείτε ότι γίνατε ακόμα μία φορά ρεζίλι με τις φωνές και τις υστερίες τους για τα «θέλω» τους.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν;

Εκπαίδευση Καίριων Δεξιοτήτων για παιδιά με αυτισμό

Η μέθοδος Εκπαίδευσης Καίριων Δεξιοτήτων για Παιδιά με Αυτισμό, συνιστά επιστημονικά τεκμηριωμένη μέθοδο εκπαίδευσης παιδιών με Αυτισμό, με Νατουραλιστικό τρόπο. Αποτελεί την εξέλιξη της Εφαρμοσμένης Συμπεριφορικής Ανάλυσης ΑΒΑ, με περισσότερη ευελιξία, λιγότερο αυστηρές επιταγές και με εφαρμογή φυσικών κινήτρων.
Η Μέθοδος αναπτύχθηκε από τους Καθηγητές Λυν και Ρόμπερτ Κεγκελ. Ο Καθηγητής Κεγκελ είχε ως Μέντορά του τον περίφημο Λόβαας, δημιουργό της μεθόδου ΑΒΑ. Αφορά τόσο Ειδικούς Ιατροπαιδαγωγούς όσο και Γονείς.

Δίδεται Επίσημη Βεβαίωση από το Κέντρο Αυτισμού Κέγκελ - Πανεπιστήμιο Καλιφόρνια Σάντα Μπάρμπαρα-ΗΠΑ. Η Βεβαίωση για το Επίπεδο Ι θα δοθεί επί τόπου, ενώ για την Πιστοποίηση Επιπέδου ΙΙ, πρέπει ο εξεταζόμενος να αποδείξει πιστότητα εφαρμογής της μεθόδου σε ένα παιδί. Κατόπιν η βεβαίωση αποστέλλεται από τις ΗΠΑ.

Το Σεμινάριο γίνεται με ταυτόχρονη μετάφραση στα Ελληνικά και θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Στράτος Βασιλικός.

Συμβουλές για το τάϊσμα του παιδιού

Της Ελιζιάννας Χριστοδούλου, 
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια, SIT

Δεν είναι λίγα τα παιδιά που εμφανίζουν δυσκολίες στη σίτιση, καθώς μεγαλώνουν. Στην ηλικία των 6 μηνών περίπου, τα μωρά αρχίζουν να δοκιμάζουν καινούριες γεύσεις και υφές τροφών, λίγο αργότερα ίσως προκύψουν οι πρώτες δυσκολίες, όταν στο καθημερινό του μενού ενταχθούν οι στέρεες τροφές.

Κάνετε τη μπουκιά του αεροπλανάκι... το κυνηγάτε γύρω από το τραπεζάκι του σαλονιού για να του δώσετε μια μπουκιά...  κι όμως τίποτα δεν πετυχαίνει! Παρακάτω θα βρείτε κάποιες ενδιαφέρουσες προτάσεις.

Γονείς και παιδιά με ειδικές ανάγκες

Η Δήμητρα Κ. Βαΐτσου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Bsc, Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια, εξηγεί  ποια είναι η ψυχολογία των γονέων που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.) και πως μπορεί να βοηθήσει τους γονείς ο ειδικός εκπαίδευσης.

Μιλάω για παιδιά με αυτισμό, νοητικές διαταραχές, ψυχώσεις, Asperger, σύνδρομο down, κινητικά προβλήματα, διαταραχές διαγωγής, νευρολογικές μειονεξίες, θέματα όρασης, επιληψία, αναπτυξιακές διαταραχές.....Οι γονείς αυτών των παιδιών ποικίλουν στο κατά πως βιώνουν αυτές τις καταστάσεις. Υπάρχουν αρκετοί που μέσα από την δυσκολία κινητοποιούνται, δραστηριοποιούνται, δίνουν πολλά πράγματα, συναισθηματικά, ηθικά, υλικά για το καλύτερο αυτών των παιδιών και ναι έχω γνωρίσει αρκετούς από αυτούς.

Άνθρωποι με πολύ δυνατό το συναίσθημα της επιβίωσης, θετικοί και αισιόδοξοι, πυγμαλίωνες της ίδιας τους της ζωής. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν στιγμές δύσκολες, κακόκεφες με απογοήτευση και δόσεις ηττοπάθειας. Ο βασικός τους πυρήνας όμως είναι εκείνος που αντλείται από μέσα τους δίνοντας τους αισιοδοξία και απέραντη δύναμη. Υπάρχουν όμως και αρκετοί που δείχνουν με την στάση τους ότι «παραιτούνται», μπορεί να υπάρχει θυμός, απόγνωση ή να πιστεύουν ότι δεν έχουν την δύναμη για να ανταπεξέλθουν σε τέτοιες καταστάσεις.
Είναι άνθρωποι όπου ζορίζονται να φροντίσουν και να αγαπήσουν τις δικές τους πλευρές, τα δικά τους κρυφά κομμάτια. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν ζούνε σχεδόν πάντα με την έννοια «δεν» και ότι φοβούνται πιο πολύ αυτό και επιδιώκουν. Κάποιοι θα πουν «όταν είσαι έξω από το χορό καλά τα λες, ρώτα όμως και εμάς!!». Αυτή η πρόταση μπορεί πολύ εύκολα να γίνει βίωμα και κάποιος να μείνει μόνο σ’ αυτή και εκείνοι που προσπαθούν να τα καταφέρουν αλλά και εκείνοι που πιστεύουν ότι δεν μπορούν αγωνίζονται ο καθείς με τον τρόπο του και το βίωμα του.

Πρόωρα νεογνά μπορεί να υστερούν αργότερα σε γλωσσικές ικανότητες

Παιδιά που γεννήθηκαν πρόωρα μπορεί ενδεχομένως να υστερούν σε σχέση με τους συνομηλίκους τους όσον αφορά πιο πολύπλοκες γλωσσικές ικανότητες, ανακάλυψε νέα επισκόπηση.

Μετά από ανάλυση 17 προηγούμενων ερευνών, ερευνητές ανακάλυψαν ότι γενικά, πρόωρα νεογνά τείνουν να έχουν περισσότερες δυσκολίες με πολύπλοκες γλωσσικές ικανότητες καθώς μεγαλώνουν-τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 12 ετών.

«Καφέ της Επιστήμης» -Η ιστορία του ανθρώπινου εγκεφάλου: Από τον τακτισμό στη συνείδηση

Με τη συνεργασία του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, του Βρετανικού Συμβουλίου και του ΝΟΗΣΙΣ συνεχίζεται για έβδομη συνεχή χρονιά η πραγματοποίηση των «Καφέ της Επιστήμης» και όπως πάντα, σας προσκαλούν να απολαύστε τον καφέ σας και να συζητήσετε με τους ειδικούς επιστημονικά ζητήματα που προκαλούν το ενδιαφέρον μας.

Το θέμα του «Καφέ» του Απριλίου αφορά στην ιστορία του ανθρώπινου εγκεφάλου και αποτελεί μια προσπάθεια να κατανοηθεί η διαδικασία μέσω της οποίας διαμορφώθηκε ο ανθρώπινος εγκέφαλος, βασισμένη σε δεδομένα της Συγκριτικής και της Εξελικτικής Ανατομικής, καθώς επίσης και της Εμβρυολογίας και Μοριακής Βιολογίας.