16 Νοε 2012

Τα ωφέλη της Θεραπευτικής Ιππασίας

Η πρώτη αναφορά στα ωφέλη της ιππασίας γίνεται από τον Ιπποκράτη, τον 4ο αιώνα πχ. Πολύ αργότερα, το 1569 ο Ιταλός γιατρός Mercurialis στο βιβλίο του, με τίτλο «η τέχνη της γυμναστικής», αναφέρεται στα ωφέλη της ιππασίας για το ανθρώπινο σώμα. Ενώ το 1780 ο Γάλλος γιατρός Tissot στο βιβλίο του «φαρμακευτική και χειρουργική γυμναστική» αναφέρει το βάδισμα του αλόγου ως το πιo ευεργετικό βάδισμα για το ανθρώπινο σώμα.

Οι διαδραστικοί πίνακες στην εκπαίδευση

Οι παλιοί μαυροπίνακες και οι σκόνες από κιμωλία θα αρχίσουν να δίνουν τη θέση τους σε ένα πιο ψηφιακό περιβάλλον. Οι σύγχρονοι διαδραστικοί πίνακες, προσφέρουν μια μοντέρνα εκδοχή της σχολικής τάξης. Το μάθημα θα γίνει πιο ενδιαφέρον, διαδραστικό και ελκυστικό για τους μαθητές. Η δύσκολη ώρα του «σηκώνομαι στον πίνακα» θα γίνει εύκολη σε αυτό το νέο περιβάλλον. Ας δούμε τι νέο φέρνουν στην Ελλάδα οι διαδραστικοί πίνακες που έχουν ήδη αρχίσει να τοποθετούνται σε ορισμένα σχολεία ανά την επικράτεια.

Παιδική σχιζοφρένεια

Η σχιζοφρένεια ανήκει στις ψυχωσικές διαταραχές και συνήθως κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο τέλος της εφηβείας ή στη νεαρή ενήλικη ζωή (γύρω στα 20 έτη). Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έχουν αναφερθεί περιπτώσεις παιδιών με συμπτώματα σχιζοφρένειας. Η παιδική σχιζοφρένεια θεωρείται σοβαρότερη μορφή σε σχέση με αυτή των ενηλίκων, ενώ τα συμπτώματά της σπάνια υποχωρούν με το πέρασμα του χρόνου. Παλιότερα, ο όρος «παιδική σχιζοφρένεια» αναφερόταν σε μια ευρεία κατηγορία παιδιών που αντιμετώπιζαν αναπτυξιακές διαταραχές (π.χ. αυτισμός). Στις μέρες μας γίνεται διάκριση ανάμεσα στις αναπτυξιακές διαταραχές και την σχιζοφρένεια, η οποία θεωρείται ότι συνδέεται με αυτή των ενηλίκων.