8 Νοε 2011

Μαμά...Κουνιέται το δοντάκι μου!

Και ξημερώνει ο θεός τη μέρα που το 6χρονο παιδάκι σας έρχεται με αναφιλητά και σας λέει ότι κουνιέται το δοντάκι του. Όσο και αν ακουστεί ‘χαριτωμένη’ μια τέτοια δήλωση οι γονείς δεν πρέπει να παραβλέψουν το γεγονός ότι το παιδί τους εκείνη τη στιγμή ‘ζει το δράμα του’ και θα πρέπει να το καθησυχάσουν.

Οι γονείς θα πρέπει να εξηγήσουν στο παιδί ότι η ‘αλλαγή’ των δοντιών του είναι μια φυσιολογική διαδικασία και τους συμβαίνει γιατί απλά ‘μεγαλώνουν’. Μην βιαστείτε να πάρετε σπάγγο για να τραβήξετε το δόντι του παιδιού σας κλείνοντας με δύναμη την πόρτα! Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να το τρομάξετε. Δώστε στο παιδί σας το χρόνο που χρειάζεται για να αποδεχθεί την κατάσταση.

Λογισμικό "ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ": Για παιδιά με ήπια νοητική καθυστέρηση

Το "ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ" είναι ένα ψηφιακό μαθησιακό παιχνίδι περιπέτειας, που ενδείκνυται για μαθητές με ήπια νοητική υστέρηση. Δεν πρόκειται για παιχνίδι με μοναδικό ήρωα - πρωταγωνιστή, αντίθετα υπάρχει μία ολόκληρη ομάδα χαρακτήρων, οι οποίοι βοηθούν ο ένας τον άλλο. Το παιχνίδι αποτελείται από 4 επεισόδια, περιλαμβάνει σκηνές αφήγησης και 20 επιμέρους παιχνίδια σχετικά με τα μαθηματικά, τη γλώσσα, τις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και τις δεξιότητες καθημερινής ζωής. Πρόκειται για μία αυτόνομη εφαρμογή προγραμματισμένη σε Flash. Κάθε επεισόδιο σχεδιάστηκε με αυτόνομη λογική ενώ η δομή του παιχνιδιού δεν είναι δεσμευτική για τον παίχτη, ο οποίος μπορεί να εισέλθει και να αποχωρήσει ανά πάσα στιγμή.

Συσχέτιση του Apgar με τη σχολική επίδοση;

Η επίδοση των παιδιών στα μαθήματα μπορεί να προβλεφθεί πέντε μόλις λεπτά από τη γέννησή τους, αποκαλύπτει μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Obstetrics & Gynecology.

Συγκεκριμένα, η εν λόγω έρευνα η οποίαπραγματοποιήθηκε σε 877.000 εφήβους από τη Σουηδία, επισημαίνει ότι το τεστ Apgar, το οποίο είναι γνωστό ήδη από το 1952, μπορεί να εξετάσει όχι μόνο τη σωματική υγεία του νεογνού αλλά και να προβλέψει τις σχολικές του επιδόσεις.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συγκεκριμένο συμπέρασμα συγκρίνοντας τις αποδόσεις των εθελοντών στο τεστ Apgar με τις σχολικές τους επιδόσεις. Έτσι, συνειδητοποίησαν ότι όσο πιο ψηλά είναι τα επίπεδα στο Apgar ανάλογα τόσο καλύτερες είναι και οι επιδόσεις τους στο σχολείο.

Ωστόσο, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις κι ότι οι συγκεκριμένες προβλέψεις θα μπορούσαν να ωθήσουν κάποιος γονείς να λάβουν κάποια παραπάνω μέτρα για να μπορέσει και το δικό τους παιδί να γίνει αριστούχος.

Δωρεά εγκεφάλου

Το θέμα ενδέχεται να είναι σοκαριστικό για ορισμένους, ωστόσο το διάβασα και μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση: επιστήμονες ζητούν δωρεά εγκεφάλων από τους γονείς αυτιστικών παιδιών. Το θέμα αυτό δημοσιεύθηκε στο τεύχος 478 (27/10/2011) του εβδομαδιαίου επιστημονικού περιοδικού Nature. 

Σύμφωνα με τη συντάκτη του άρθρου, Alison Abbott, οι ερευνητές αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες λόγω της έλλειψης καλής ποιότητας ιστών από παιδιά και ιδιαίτερα από παιδιά με αυτισμό. 

Οι ιστοί αυτοί μπορούν να αναλυθούν με νέες τεχνολογίες, ώστε να μπορέσουμε να κατανοήσουμε πλήρως τα αίτια που οδηγούν στις διάφορες διαταραχές του αυτιστικού φάσματος και να έχουμε θεαματικά αποτελέσματα όσον αφορά την αντιμετώπισή τους.

Το πλήρες άρθρο θα βρείτε εδώ.

Λιγότερη TV για τα τα παιδιά

Οι γονείς των νηπίων και των παιδιών προσχολικής ηλικίας πρέπει να περιορίσουν τον χρόνο που τους επιτρέπουν να βλέπουν τηλεόραση και να ασχολούνται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και παιχνίδια, συνιστά η Αμερικανική Παιδιατρική Εταιρεία (AAP).

Καλό είναι επίσης να πάψουν να έχουν ανοιχτή την τηλεόραση ακόμα και όταν κανείς δεν βλέπει, μόνο και μόνο για να υπάρχει κάποιος ήχος μέσα στο σπίτι.