6 Απρ 2012

Απτικο-κιναισθητικό στυλ μάθησης

Είναι γνωστό ότι ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο (Μαθησιακό Στυλ). Κάποιοι λέμε ότι είμαστε οπτικοί τύποι, άλλοι ακουστικοί, άλλοι κιναισθητικοί, ή συνδυασμός αυτών. Στην συγκεκριμένη ανάρτηση θα ασχοληθούμε με τους απτικο-κιναισθητικούς τύπους.

Τα παιδιά που είναι απτικο-κιναισθητικοί μαθητές, μπορούν να μαθαίνουν καλύτερα μέσω της κίνησης και της αφής. Επωφελούνται από δραστηριότητες που χρησιμοποιούν τα χέρια τους και τους επιτρέπουν να χειρίζονται αντικείμενα. Η διδασκαλία απτικο-κιναισθητικών μαθητών απαιτεί αποτελεσματικές δημιουργικές δραστηριότητες, οι οποίες επιτρέπουν στους μαθητές να γνωρίζουν τα υλικά μέσω της αδρής και λεπτής κινητικής δεξιότητας.

Δόμηση ημερήσιου προγράμματος

Φτιάξτε ένα ημερήσιο ή εβδομαδιαίο πρόγραμμα για το «τι θα κάνουμε»

Πολλές είναι οι φορές που ανακοινώνουμε στα παιδιά τελευταία στιγμή ότι πρέπει να αφήσουν το παιχνίδι τους εκείνη τη στιγμή γιατί πρέπει να πάνε στο μπαλέτο, στο κολυμβητήριο ή γιατί είναι η ώρα να πάνε στο σχολείο κτλ. Τα παιδιά προσχολικής αλλά και σχολικής ηλικίας (πρώτη, δευτέρα δημοτικού) δεν έχουν την αίσθηση του προγράμματος στο μυαλό τους, των δραστηριοτήτων ή πραγμάτων που πρέπει να κάνουν καθώς και των ημερών της εβδομάδας, με αποτέλεσμα να τους φαίνονται όλα ξαφνικά.

Ένας εύκολος τρόπος για να ξέρει το παιδί μας το τι πρέπει να κάνει ή το που πρέπει να πάει και με ποια σειρά θα τα κάνει, είναι να δημιουργήσουμε έναν ημερήσιο και εβδομαδιαίο πρόγραμμα με τις ασχολίες και τις υποχρεώσεις του.

Ο Σύλλογος "ΣΤΗΡΙΖΩ"

Ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Ηρακλείου "ΣΤΗΡΙΖΩ" επιδιώκει να απολαύσουν τα αυτιστικά άτομα όλα τα δικαιώματά τους, όπως απορρέουν από τις σύγχρονες αντιλήψεις περί κοινωνικής αλληλεγγύης αλλά και από τις σύγχρονες κατακτήσεις της επιστήμης της ιατρικής και της παιδείας.

«Αυθόρμητες» μεταλλάξεις συνδέονται με τον αυτισμό

Στην πλειονότητά τους σχετίζονται με την ηλικία του πατέρα

Τρεις μελέτες που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Nature» δείχνουν νέες γονιδιακές μεταλλάξεις οι οποίες συνδέονται με τον αυτισμό. Τα καινούργια ευρήματα ελπίζεται ότι θα βοηθήσουν μελλοντικά τους επιστήμονες να κατηγοριοποιούν τους διαφορετικούς τύπους της αναπτυξιακής διαταραχής και να αναπτύσσουν θεραπείες «κομμένες και ραμμένες» στα… γενετικά μέτρα του κάθε πάσχοντος.

Πάσχα με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σε όλη την Ελλάδα

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» προσκαλεί και φέτος όλους τους φίλους του, μικρούς και μεγάλους, στα Πασχαλινά Bazaar που διοργανώνει σε όλη την Ελλάδα.

Όπως κάθε χρόνο μπορείτε να βρείτε τις πιο πρωτότυπες και χαρούμενες πασχαλινές λαμπάδες και κατασκευές των εθελοντών μας που με νέες τεχνικές, πολύ μεράκι και περισσή αγάπη δημιούργησαν, ιδανικές να διακοσμήσουν τα σπίτια και τις καρδιές όλων μας!
Σας περιμένουμε λοιπόν....

Το διάβασμα μεγαλώνει τα παιδιά!

Εκτός από το φαγητό, τον ύπνο και το παιχνίδι, τα βιβλία μεγαλώνουν τα παιδιά. Ιστορίες που δεν είναι παιδιάστικες, δεν προσφέρουν έτοιμα σχήματα σκέψης αλλά αντίθετα δίνουν τα κλειδιά για ν’ ανοίξουν οι πόρτες της φαντασίας των παιδιών, γίνονται μια μοναδική εμπειρία που συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη και ωρίμανση της σκέψης και των συναισθημάτων τους. Στο σχολείο και στο σπίτι πολύ συχνά κυριαρχούν απόψεις που μπορούν να οδηγήσουν τα παιδιά μακριά από τα βιβλία, που σημαίνει μακριά από έναν κόσμο εσωτερικών εξερευνήσεων: «Τώρα ξέρεις να διαβάζεις μόνος σου!», στην αρχή του Δημοτικού ή «Διάβασε και κανένα βιβλίο» στο Γυμνάσιο ή «Μη διαβάζεις, έχεις να μελετήσεις τα μαθήματά σου». Αυτές οι μικρές προτάσεις που τις λέμε χωρίς να τις σκεφτούμε οδηγούν στην επόμενη που πολλοί γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν: «Τα παιδιά δεν διαβάζουν». Χωρίς να υποστηρίζουμε πως καλύπτουμε σε όλη την έκτασή του το θέμα, δίνουμε μια αφετηρία για σκέψη.