22 Μαρ 2012

Ιστοσελίδα για έτοιμο υλικό και ιδέες

Η δημιουργία της ιστοσελίδας eva-edu.gr έχει ως έναυσμα την διάθεση της μητέρας της Εύας, να διευκολύνει γονείς, εκπαιδευτικούς και όσους διδάσκουν ιδιαιτέρως παιδιά με ΔΑΔ, παρέχοντας τους έτοιμο υλικό ή ιδέες για να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό διδασκαλίας, με βάση τις ατομικές δυνατότητες και ανάγκες κάθε μαθητή.
 
 Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.eva-edu.gr
 

Τα παιδιά δημιουργούν και μαθαίνουν

Μια καταπληκτική ΙΔΕΑ!!!

Θα σας περιγράψω μια δραστηριότητα, που μόλις την διαβάσετε θα αναρωτηθείτε πως δεν το είχατε σκεφτεί πιο πριν...

Τα υλικά που θα χρειαστείτε εύκολα....

Καλαμάκια, ψαλίδι, χαρτί, πλαστική διάφανη κολλητική μεμβράνη (την χρησιμοποιούμε για να τυλίγουμε τα βιβλία των μικρών μας)

Πολλές φορές, για να βοηθήσουμε ένα παιδί να αρχίσει να χρησιμοποιεί λειτουργικά το ψαλίδι -πριν του δώσουμε να κόψει χαρτί- ξεκινάμε με το κόψιμο καλαμακιών, πλαστελίνης, καθαριστικών πίπας, λωρίδων χοντρού χαρτονιού κ.α.,  δηλ. υλικά λίγο πιο σκληρά από το χαρτί. Είναι μια διαδικασία που αρέσει στα περισσότερα πιτσιρίκια, και τα διευκολύνει να εισαχθούν στην χρήση νέου εργαλείου όπως είναι το ψαλίδι.

Γλώσσα και Εγκέφαλος-Αφασία: ομιλίες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ο Α' κύκλος ομιλιών της σειράς "Γλώσσα και Εγκέφαλος" είναι αφιερωμένος στην αφασία. Νευρολόγοι, νευροψυχολόγοι, γλωσσολόγοι, νευρογλωσσολόγοι και λογοθεραπευτές θα συζητήσουν για πρόσφατα ευρήματα για την αφασία, ώστε να δοθεί μια σφαιρική εικόνα των γλωσσικών ελλειμμάτων που παρατηρούνται στην συγκεκριμένη διαταραχή, καθώς και των τρόπων με τους οποίους τα προσεγγίζουν και τα διερευνούν οι αντίστοιχοι επιστημονικοί κλάδοι. Ο πρώτος αυτός κύκλος διαλέξεων θα πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Μαΐου. Είσοδος δωρεάν.

Πότε ανταμείβουμε το παιδί μας

Συχνά ακούμε ότι είναι όχι μόνο απόλυτα θεμιτό αλλά και απαιτούμενο το να ανταμείβουμε ένα παιδί για τη συμπεριφορά του. Όμως, υπάρχει μία μικρή διαχωριστική γραμμή, πέρα από την οποία απαγορεύεται η επιβράβευση των παιδιών μας για κάτι που δεν κάνουν, αλλά για κάτι που κάνουν!

Είναι μία σημαντική λεπτομέρεια, που σημειώνει –σε εμάς τους γονείς- την ανάγκη για επιβράβευση για να δώσουμε κίνητρο στα παιδιά μας και όχι για να διαπραγματευτούμε μαζί τους.

Πως θα το μάθουμε να δίνει τα πράγματά του;

Τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να καταλάβουν την έννοια της κοινής χρήσης των πραγμάτων που πιστεύουν ότι είναι ιδιοκτησία τους, γι’ αυτό είναι άτοπο να τους ζητάτε να μάθουν να μοιράζονται τα πράγματά τους!
Μάλιστα αυτό που ισχύει είναι ότι τα μικρά παιδιά έχουν τόσο έντονο το στοιχείο της ιδιοκτηρίας που όταν τους ζητάτε να μοιραστουν κάτι, είναι σα να τους λέτε να αποχωριστούν ένα μέλος του σώματός τους!

Μπορεί να σας ακούγεται υπερβολικό αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό και γι’ αυτό καλό θα είναι να υιοθετήσετε άλλους τρόπους ώστε να καταφέρετε τα μικρά σας να μοιραστούν τα πράγματά τους.

Όταν το κούρεμα... "πονάει"

 της Ελιζιάννας Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια, SIT

Τα παιδιά με προβλήματα αισθητηριακής ολοκλήρωσης συνήθως απεχθάνονται το κούρεμα. Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί εύκολα παίρνοντας μαζί το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού ή δωροδοκώντας το με ένα γλειφιτζούρι. Ωστόσο θα πρέπει κάποια στιγμή να αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο ζήτημα. Το παιδί ενδέχεται να αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα όπως το ύψος της καρέκλας, η εικόνα ή ο ήχος της ξυριστικής μηχανής ή του ψαλιδιού, η μυρωδιά του σαμπουάν ή των χημικών στο κομμωτήριο. Σκεφτείτε τις ακόλουθες στρατηγικές: