26 Ιουλ 2011

Κίνδυνο απόκτησης παιδιού με σύνδρομο Down συνεπάγεται η εξωσωματική γονιμοποίηση

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την εξωσωματική γονιμοποίηση στις μεγάλης ηλικίας γυναίκες, ίσως αυξάνουν τον κίνδυνο απόκτησης παιδιού με σύνδρομο Down, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ανθρώπινης Αναπαραγωγής και Εμβρυολογίας, στην Στοκχόλμη της Σουηδίας.

Είναι ήδη γνωστό ότι η πιθανότητα απόκτησης παιδιού με σύνδρομο Down αυξάνεται όσο αυξάνεται η ηλικία της μητέρας, ειδικά μετά τα 35.

Βρετανοί ερευνητές μελέτησαν 34 ζευγάρια και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα φάρμακα που χορηγούνται για την υποβοήθηση της λειτουργίας των ωοθηκών διαταράσσουν το γενετικό υλικό των ωαρίων.

Φυσικά είναι ακόμη πρόωρο να εκτιμηθεί το εύρος του κινδύνου αλλά ενδεχομένως να σχετίζεται και με άλλες γενετικές καταστάσεις πέραν του συνδρόμου Down.

Οι επιστήμονες του London Bridge Fertility, Gynaecology and Genetics Centre μελέτησαν τα 34 ζευγάρια που υποβάλλονταν σε θεραπεία γονιμότητας. Όλες οι συμμετέχουσες ήταν άνω των 31 ετών και είχαν πάρει φάρμακα για την διέγερση των ωοθηκών να παράγουν ωάρια έτοιμα προς εξωσωματική γονιμοποίηση.

Όταν μελέτησαν τα γονιμοποιημένα ωάρια διαπίστωσαν ότι είχαν γενετικά λάθη. Αυτά μπορούσαν να οδηγήσουν είτε σε διακοπή της εγκυμοσύνης είτε στην γέννηση παιδιού με γενετική νόσο.

Μελετώντας πιο προσεκτικά τα 100 ελαττωματικά ωάρια διαπίστωσαν ότι πολλά απ’ τα λάθη αναπαραγωγή του χρωμοσώματος. Σε πολλές περιπτώσεις το λάθος συντελούσε σε ένα επιπλέον αντίγραφο του χρωμοσώματος 21, που προκαλεί το σύνδρομο Down.

Αλλά εν αντιθέσει με το «κλασσικό» σύνδρομο Down που συχνά παρατηρείται στα παιδιά των μεγάλων σε ηλικία γυναικών που συλλαμβάνονται φυσιολογικά, το πρότυπο των γενετικών λαθών που συντελούσε σε σύνδρομο Down με τα ωάρια της εξωσωματικής γονιμοποίησης ήταν διαφορετικό και πιο περίπλοκο.

Αυτή η παρατήρηση έκανε τους ερευνητές να πιστέψουν ότι είναι τελικά η ίδια η θεραπεία γονιμότητας που ευθύνεται για τα γενετικά ελαττώματα.

Ο Δρ Άλαν Χαντσάιντ που παρουσίασε την μελέτη στο συνέδριο σημείωσε ότι τα αποτελέσματα θα πρέπει να διερευνηθούν σε βάθος. «Η διέγερση των ωοθηκών προκαλεί περισσότερα λάθη. Γνωρίζουμε ήδη ότι τα φάρμακα γονιμότητας έχουν παρόμοιες επιδράσεις στις εργαστηριακές μελέτες. Τώρα πρέπει να τα επιβεβαιώσουμε και στην κλινική πρακτική», τονίζει.

Αν πάντως η μελέτη επιβεβαιωθεί, τότε οι θεράποντες ιατροί θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί ως προς τις θεραπείες γονιμότητας. Επίσης μελλοντικά θα καταστεί ευκολότερη η απομόνωση των γυναικών που θα είναι προτιμότερο να κάνουν χρήση ωραρίων από άλλες γυναίκες αντί της εξωσωματικής γονιμοποίησης των δικών τους.

Δ.Ε.Π.Υ. ή όχι?


Η Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) διαγνώσκεται από ειδικούς ιατρούς που σχηματίζουν την γνωμάτευσή τους παρατηρώντας την συμπεριφορά του παιδιού. Δεν υπάρχουν εξετάσεις αίματος, ακτινογραφήσεις ή οποιαδήποτε άλλη μορφή αντικειμενικής εξέτασης. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι κάποια από τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ ταυτίζονται με διάφορες άλλες προβληματικές καταστάσεις.
Μη γνωρίζοντας, αρκετοι γονείς πιστεύουν ότι μια διάγνωση για ΔΕΠΥ είναι αρκετή, πριν κοιτάξουν για όλες τις πιθανότητες.
Για παράδειγμα, ό,τι σχετίζεται με τα "καύσιμα" του σώματος (νερό, τροφή, αίμα και αέρας) μπορούν να προκαλέσουν προβληματικές συμπεριφορές.
Υπάρχουν επίσης πολλές ιατρικές, βιολογικές, συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις που μιμούνται τη ΔΕΠΥ. Για όσους ψάχνουν για εξηγήσεις για τη συμπεριφορά του παιδιού τους, σας παραθέτουμε μια σύντομη λίστα από μερικές εναλλακτικές πιθανότητες.
Σας προτείνουμε να μην επαναπαυθείτε από μια απλή διάγνωση ΔΕΠΥ πριν ελέγξετε τουλάχιστον κάποια από τα παρακάτω.
Ερμηνεία συμβόλων:
! - Συνθήκες που συχνά παραβλέπονται
* - Άλλες πιθανές εξηγήσεις
** - Ελέγξτε αν υπάρχει κληρονομικότητα
*** - Γενικές καταστάσεις με τις οποίες μπορείτε να σκεφτείτε αν ταυτίζεστε
Σπάνιο - Σπάνιες καταστάσεις που όμως καλό είναι να γνωρίζετε.


1. (! 1.) Υπογλυκαιμία
2. (! 2.) Αλλεργίες
3. (! 3.) Μαθησιακές δυσκολίες
4. (! 4.) Υπερ/Υπο - Θυροειδισμός
5. (! 5.) Προβλήματα ακοής / όρασης
6. (! 6.) Μέτρια έως υψηλά επίπεδα μολύβδου
7. (*1.) Προβλήματα σπονδυλικής στήλης
8. (*2.) έκθεση σε τοξίνες
9. (*3.) Δηλητηρίαση από μονοξείδιο του άνθρακα
10. (*4.) Επιληπτικές διαταραχές
11. (*5.) Διαταραχές μεταβολισμού
12. (*6.) Γονιδιακές διαταραχές
13. (*7.) Διαταραχές ύπνου που προκαλούν εξάντληση στηδιάρκεια της ημέρας
14. (*8.) Μετατραυματικές κρίσεις ήπιας μορφής
15. (*9.) Υψηλά επίπεδα υδραργύρου
16. (*10.) Υψηλά επίπεδα μαγγανίου
17. (*11.) Έλλειψη σιδήρου
18. (*12.) Έλλειψη βιταμίνης Β
19. (*13.) Υπερβολικά επίπεδα βιταμινών
20. (*14.) Σύνδρομο Tourette
21. (*15.) Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας
22. (**1.) Νεανικός διαβήτης
23. (**2.) Καρδιακά νοσήματα
24. (**3.) Καρδιακή λειτουργία
25. (**4.) Νεανική Διπολική διαταραχή
26. (***1.) Διαταραχή της Κεντρικής Ακουστικής Επεξεργασίας
27. (***2.) Οξύουροι/Ταινία
28. (***3.) Ιογενείς ή βακτηριακές μολύνσεις
29. (***4.) Κακή διατροφή
30. (***5.) Τραυματισμοί στο κεφάλι
31. (***6.) Διατροφικοί παράγοντες
32. (***7.) Διαταραχές όπως η αναιμία
33. (***8.) Σύνδρομο αλκοολικού εμβρύου
34. (***9.) Εσκεμμένη ή μη εισπνοή χημικών ουσιών
35. (***10.) Φαρμακευτικές ουσίες ή ναρκωτικά
36. (***11.) : Β-Αιμολυτικός Στρεπτόκοκκος
37. (***12.) Έλλειψη σωματικής άσκησης
38. (***13.) Χαρισματικά παιδιά
39. (***14.) Συναισθηματικά προβλλήματα
40. (***15.) Κακομαθημένα / ανυπάκουα παιδιά
41. (***16.) Λάθος εκτίμηση του παιδιού
42. (***17.) Ελλειψη κατανόησης και επικοινωνιακών δεξιοτήτων
43. (Σπάνιο 1.) Πρώιμο στάδιο καρκίνου στον εγκέφαλο
44. (Σπάνιο 2.) Κύστες εγκεφάλου
45. (Σπάνιο 3.) Επιληψία κροταφικού λοβού
46. (Σπάνιο 4.) Σύνδρομο Klinefelter
47. (Σπάνιο 5.) Γενετική ανωμαλία χρωμοσωμάτων
48. (Σπάνιο 6.) Έλλειψη ενζύμων (Porphyria)
49. (Σπάνιο 7.) Candida
50. (Σπάνιο 8.) Εντερικά παράσιτα

Την αυθεντική λίστα με κάποιες επιπλέον επεξηγήσεις μπορείτε να τη βρείτε εδώ

Ορολογία: Σχήμα σώματος




Τι είναι το ΣΧΗΜΑ ΣΩΜΑΤΟΣ?

Η πρώτη μέρα στον παιδικό σταθμό

"Μαμά μή φύγεις!!"

Είναι πολύ φυσιολογικό ένα παιδί να κλάψει τη στιγμή που θα αποχωρήσει ο γονέας του - όχι μόνο τις πρώτες μέρες, αλλά και τις επόμενες εβδομάδες ή κάποια μέρα μετά απο μήνες.
Το κλάμα δείχνει το δέσιμο του παιδιού με τον γονιό και για αυτό το λόγο θεωρείται ως ένα υγιές σημάδι που εκφράζει ένα παιδάκι το οποίο αποχωρίζεται τον γονέα του ακόμα και για λίγο.


Το συναίσθημα του αποχωρισμού που νιώθει ένα παιδί, είναι κάτι που μπορεί να εκφραστεί και με θυμό, όχι μόνο με κλάμα. Κάποιο ίσως να αρνηθεί να μοιραστεί με τους γονείς του τις εμπειρίες του, ή να δείξει ότι στεναχωριέται με κάποια άλλη αιτία (ότι τα παιδιά δεν το παίζουν ή το χτυπάνε).
Σαν αποτέλεσμα του θυμού αυτού, στον παιδικό σταθμό, ένα παιδί μπορεί να χτυπάει το πάτωμα, τον τοίχο, ή τις δασκάλες (τις οποίες μπορεί να θεωρεί υπαίτιες της "εγκατάλειψής" του), να ρίχνει παιχνίδια, ή ακόμα και να αυτοτραυματιστεί πάνω στην ένταση την οποία βιώνει. Σε αυτή την περίπτωση φυσικά η δασκάλα θα φροντίσει να το εμποδίσει απο το να κάνει κακό στον εαυτό του ή σε άλλους.
Τις περισσότερες φορές, λίγα λεπτά απο την αναχώρηση του γονιού, τα παιδιά σταματούν αμέσως να κλαίνε.
Απο την στιγμή όμως που δεν κάνει κακό στον εαυτό του και στους άλλους, θεωρείται υγιές να εκφράσει αυτό του τον θυμό. Η εκτόνωση αυτή θα το βοηθήσει να εκφράσει τα συναισθήματά του και να επεξεργαστεί έτσι τον αποχωρισμό απο τον γονέα. 
Τι είναι καλό να αποφύγετε:
  • να πάτε εσείς το παιδί σας στην παιδαγωγό. Αφήστε το ίδιο το παιδί να προσεγγίσει την παιδαγωγό όταν είναι εκείνο έτοιμο ή την παιδαγωγό να το προσεγγίσει η ίδια.
  • να μην καθυστερείτε πολύ την αναχώρησή σας, εάν βλέπετε ότι το παιδί σας κλαίει δεν σας αφήνει να φύγετε. Εάν για δέκα λεπτά το παιδί σας συνεχίζει να κλαίει, να οδύρεται ή και να ουρλιαζει, ισχύει το εξής: απο την στιγμή που ξέρει ότι θα φύγετε, θα κλαίει μέχρι τη στιγμή που θα γίνει αυτό. Είναι προτιμότερο να επισπεύσετε την αναχώρησή σας, και να επικοινωνήστε τηλεφωνικά με τον παιδικό σταθμό λίγη ώρα αφότου φύγατε, για να σιγουρευτείτε ότι έχει ηρεμήσει και είναι με τα παιδιά της τάξης του. Τις περισσότερες φορές, λίγα λεπτά απο την αναχώρηση του γονιού, τα παιδιά σταματούν αμέσως να κλαίνε.
  • να το συγκρίνετε με τα άλλα παιδιά τα οποία έχουν ήδη προσαρμοστεί λέγοντάς του "να κοίτα - ο xxx δεν κλαίει που φεύγει η μαμά του!". Το κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό και επεξεργάζεται τα γεγονότα διαφορετικά. Εάν το συγκρίνετε με άλλα παιδιά του δείχνετε ότι ο δικός του ρυθμός δεν είναι σωστός. Αφήστε το να εκφράσει την δυσαρέσκειά του και την όποια στεναχώρια του όπως αυτό θέλει, για να το διευκολύνετε να περάσει αυτό το στάδιο.
Το κλάμα δείχνει το δέσιμο του παιδιού με τον γονιό και για αυτό το λόγο θεωρείται ως ένα υγιές σημάδι.
Άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την προσαρμογή ενός παιδιού στον παιδικό σταθμό (και απαιτούν περισσότερη προσπάθεια και ενασχόληση απο την παιδαγωγό έτσι ώστε να τα εξομαλύνει):
Αστάθεια στο ωράριο και τις ημέρες προσέλευσης στον παιδικό σταθμό:
Οι περισσότεροι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν βάση κάποιου προγράμματος, που περιλαμβάνει ένα καλωσόρισμα όταν όλα τα παιδιά έχουν φτάσει το πρωί, μία εισαγωγή σε ποιές δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν εκείνη την μέρα και στο τέλος της μέρας έναν μικρό χαιρετισμό. Εάν πηγαίνετε το παιδί σας αργότερα το πρωί απο ότι τα άλλα παιδιά, ή το παίρνετε απο τον παιδικό σταθμό αρκετά νωρίτερα ή και αργότερα απο τα άλλα παιδιά, θα αισθανθεί εκτός της ομάδας και ίσως αποδιοργανωθεί. Το να αισθάνεται ένα παιδί μέρος της ομάδας/τάξης του, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι της ομαλής προσαρμογής του στον παιδικό σταθμό. 
Ανησυχία του γονέα:
Όσο πιό σίγουρος νιώθει ο γονέας για το ότι το παιδί του θα μεταχειριστεί σωστά και θα έχει ευκαιρία να περάσει καλά με τα άλλα παιδάκια, τόσο πιό άνετα θα νιώσει και το ίδιο το παιδί. Εάν όμως ο γονέας είναι αγχωμένος ή αμφιβάλλει για το εάν είναι έτοιμο το παιδί του, το ίδιο το παιδί θα αισθανθεί αυτή την ανησυχία - κάτι που θα το δυσκολέψει στην προσαρμογή του στον χώρο.


Υπερπροστατευτική σχέση γονέα-παιδιού:
Ένα παιδί, λόγω μιάς υπερπροστατευτικής σχέσης με τους γονείς του, μπορεί να εμφανίσει μεγάλη ανασφάλεια όταν βρεθεί ξαφνικά χωρίς αυτούς. Μπορεί να αναπτύξει φοβίες, ή να αισθάνεται εξαιρετικά αβοήθητο και ανήμπορο μπροστά σε άλλα παιδιά που είναι δυναμικά και ενεργητικά - με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να δημιουργήσει μία σχέση με αυτά και να αγκιστρώνεται στην παιδαγωγό. (Σύντομα θα δημοσιευτεί άρθρο με τίτλο: "Υπερπροστατευτικότητα και Υποπροστατευτικότητα - δύο αντίθετες έννοιες").


Πρόσφατες αλλαγές:
Αλλαγές όπως μία μετακόμιση σε άλλη πόλη, γέννηση ενός νέου μωρού στην οικογένεια, απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου (είτε απο θάνατο είτε απο χωρισμό), είναι παράγοντες που χρωματίζουν με ανασφάλεια τον ψυχικό κόσμο ενός παιδιού. Είναι απαραίτητο οι παιδαγωγοί του παιδικού σταθμού να είναι ενημερωμένοι, έτσι ώστε να δώσουν στο παιδί την κατάλληλη προσοχή μέσα απο κατανόηση και συζήτηση για αυτο το θέμα. Θεωρείται αναμενόμενο, η προσαρμογή ενός παιδιού που βιώνει μία απώλεια (μετακόμιση καθώς και γέννηση ενός νέου μωρού θεωρούνται στην ψυχολογία μορφές απώλειας, μιάς και το παιδί αποχωρίζεται για πάντα μία προηγούμενη, ασφαλή κατάσταση) να είναι πιό χρονοβόρα και οδυνηρή για το παιδί. Όπως και για κάθε μορφή απώλειας, οι γονείς καλούνται να υποστηρίξουν το παιδί τους και να το βοηθήσουν να επεξεργαστεί τα συναισθήματά του, μέσω εκφραστικών παιχνιδιών (θεατρικό ή συμβολικό παιχνίδι) αλλά και παραμυθιών με σχετικά θέματα.

Πάρτε μέρος σε έρευνα για τον αυτισμό

Το Πανεπιστήμιο Columbia διεξάγει μια παγκόσμια έρευνα με την ονομασία "Το Σχέδιο Κατανόησης του Αυτισμού". Η έρευνα αυτή διεξάγεται μέσω διαδικτύου και το μόνο που απαιτεί είναι 10-20 λεπτά από το χρόνο σας και βασικές γνώσεις αγγλικών για να μπορέσετε να απαντήσετε σε μερικές απλές ερωτήσεις. Η έρευνα αυτή απευθύνεται σε γονείς ή κηδεμόνες παιδιών κάθε ηλικίας με οποιαδήποτε διαταραχή που εντάσσεται στο Φάσμα του Αυτισμού.
Επικεφαλής της έρευνας είναι ο Δρ. Peter Bearman, διευθυντής του Κέντρου Κοινωνικών Επιστημών Paul F. Lazarsfeld. Σύμφωνα με τον Bearman, σκοπός της έρευνας είναι η διακρίβωση σχετικά με το πώς οι γονείς έμαθαν ότι το παιδί τους ανήκει στο φάσμα του αυτισμού, τον τρόπο αναζήτησης επαγγελματικής βοήθειας και γενικότερα πώς κινήθηκαν εντός του συστήματος (εννοεί ασφαλιστικά ταμεία, ιδιωτική ασφάλιση κτλ). Με βάση τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο, οι ερευνητές ευελπιστούν ότι θα συμβάλλουν στη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Σε όποιες ερωτήσεις οι γονείς δεν αισθάνονται άνετα να απαντήσουν, μπορούν να τις παραλείψουν. Όσοι έχουν ερωτήσεις, μπορούν  ν' απευθυνθούν εδώ. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην έρευνα θα πρέπει να επισκεφθούν την ιστοσελίδα http://autismlifehistories.org/.

Δραστηριότητα: Το πλυντήριο

ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ
Χρησιμοποιείστε ένα μεγάλο κομμάτι ελαστικού υφάσματος (τύπου λύκρα) το οποίο θα απλώσετε στο πάτωμα για να ξαπλώσει επάνω το παιδί. Ενώνοντας τις γωνίες του υφάσματος δημιουργείται ένας σάκος ή αλλιώς ο κάδος του πλυντηρίου. Το πλύσιμο ξεκινά καθώς κουνάτε τον κάδο που βρίσκεται το παιδί. Σταματήστε και προσθέστε μερικά μπαλάκια, σαν απορρυπαντικό. Ενθαρρύνετέ το να στριφογυρίσει χωρίς τη βοηθειά σας. Κουνήστε πιο έντονα για να ξεπληθεί και αρχίστε να μειώνετε την ένταση γιατί έφτασε η ώρα για στράγγισμα. Βάλτε το να τεντωθεί μέσα στη λύκρα και ασκείστε βαθειά πίεση σε άνω και κάτω άκρα μέχρι να είναι απόλυτα στεγνό!
Η δραστηριότητα αυτή παρέχει αιθουσαία και ιδιοδεκτικά ερεθίσματα, τα οποία βοηθούν στη ρύθμιση του επιπέδου διέγερσης. Το στριφογύρισμα ενισχύει την αντίληψη του σώματος, τον κινητικό σχεδιασμό και την κιναίσθηση.

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥ ΞΑΡΧΑΚΟΥ για τα παιδιά της ΕΝΩΣΗΣ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ & ΠΟΙΗΤΕΣ 
Ερμηνεύουν:
ΕΛΛΗ ΠΑΣΠΑΛΑ - ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ - ΗΡΩ ΣΑЇΑ
Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου 2011, 9 μ.μ.



Την Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου, το Ηρώδειο θα φιλοξενήσει μια μεγάλη φιλανθρωπική συναυλία που θα ξεχωρίσει στην ατζέντα του φετινού καλοκαιριού.

Ο συνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος θα διευθύνει την 12μελή Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής, με έργα των: Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι και Σταύρου Ξαρχάκου, σε ποίηση των: Νίκου Γκάτσου, Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα (σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη, Νίκου Καζαντζάκη) κ.ά..
 
Τα τραγούδια θα αποδώσουν τρεις σπουδαίες ερμηνεύτριες:
Η Έλλη Πασπαλά, που με την βαθιά, ζεστή της φωνή, είναι αναμφίβολα μια από τις πιο εκφραστικές ελληνίδες τραγουδίστριες, η Mάρθα Φριντζήλα, πολυτάλαντη -ηθοποιός, σκηνοθέτης και τραγουδίστρια-, που εξισορροπεί ιδανικά τη δωρικότητα και τη θεατρικότητα στην ερμηνεία της και η Ηρώ Σαΐα, μια αξιόλογη νέα φωνή που μάς σύστησε ο Σταμάτης Κραουνάκης μέσα από την ομάδα Σπείρα-Σπείρα.

Όσοι παρευρεθούν στο Ηρώδειο, θα απολαύσουν μια βραδιά «μυσταγωγίας» υπό από το φως της Πανσέληνου του Σεπτεμβρίου, με οδηγό τον Σταύρο Ξαρχάκο και εισιτήριο τις μελωδίες των μεγαλύτερων Ελλήνων συνθετών. Μία ανεπανάληπτη συναυλία για ένα μεγάλο φιλανθρωπικό σκοπό που θα μαγέψει, θα συγκινήσει και θα ενθουσιάσει όλους, όσους θα έχουν την τύχη να την παρακολουθήσουν.
Τα έσοδα από τα εισιτήρια θα διατεθούν εξολοκλήρου στην Ένωση Μαζί για το Παιδί.

Προπώληση εισιτηρίων:
Ticket Services, Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου  Δευτ. – Παρ. 10.00-18.00 & Σάββατο 10.00-14.00)
Τηλεφωνικά στο 210-7234567 με χρέωση πιστωτικής κάρτας (Δευτ. – Παρ. 10.00-18.00 & Σάββατο 10.00-14.00)
Ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας: www.ticketservices.gr (όλο το 24ωρο)

Τα δικαιώματα του παιδιού


Η Διεθνής Ένωση Σχολικών Ψυχολόγων ISPA, με αφορμή το Διεθνές έτος του παιδιού το 1979, πρότεινε και υιοθέτησε την Διακήρυξη των Ψυχολογικών δικαιωμάτων του παιδιού. Η « Τριάδα των Ψυχολογικών Δικαιωμάτων» αποτελείται από τρεις βασικές κατηγορίες δικαιωμάτων που έχουν σημασία από Ψυχολογική σκοπιά και που είναι θεμελιώδη για την ποιότητα ζωής και την πλήρη , ομαλή ανάπτυξη του παιδιού.


1.Κάθε παιδί έχει Δικαίωμα Στοργής και Προστασίας
1.1 Δικαίωμα να έχει αγάπη, στοργή και κατανόηση
1.2 Δικαίωμα να ζει σε περιβάλλον ελεύθερο από κινδύνους ψυχικού ή σωματικού τραύματος ή κακοποίησης
1.3 Δικαίωμα να έχει προστασία , στήριξη και συνηγορία

2.Κάθε παιδί έχει Δικαίωμα Προσωπικής, Πνευματικής και Κοινωνικής ανάπτυξης
2.1 Δικαίωμα προσωπικής ταυτότητας και ανεξαρτησίας και ελευθερία να εκδηλωθεί σε αυτούς τους τομείς.
2.2 Δικαίωμα ευκαιριών πνευματικής και ηθικής ανάπτυξης
2.3 Δικαίωμα να έχει ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις και να είναι υπεύθυνο μέλος σε ομάδες

3.Κάθε παιδί έχει Δικαίωμα Εκπαίδευσης και Παιχνιδιού
3.1 Δικαίωμα σχολικής, τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης και να έχει όλους τους αναγκαίους κατάλληλους πόρους και ιδιαίτερα μέσα .
3.2 Δικαίωμα για πλήρεις ευκαιρίες για παιχνίδι, ψυχαγωγία, και δραστηριότητες με βάση τις επιθυμίες και τα όνειρα του.
3.3 Δικαίωμα να έχει άριστες συνθήκες σωματικής και ψυχικής ανάπτυξης και εμψύχωσης και ενδυνάμωσης του σε αυτούς τους τομείς
Πηγή

Παιδικές ασθένειες στο κινητό σας

Για iPad, iPhone, iPod Touch
Childhood Diseases (Παιδικές Ασθένειες) ονομάζεται η εφαρμογή της εταιρείας Medicon Apps. Η εφαρμογή αυτή βοηθά τους, νέους κυρίως, γονείς να τα βγάλουν πέρα με τις ασθένειες των παιδιών τους.
Περιλαμβάνει περισσότερες από 50 από τις πλέον συνηθισμένες παιδικές ασθένειες, με φωτογραφίες για να αναγνωρίζετε τα συμπτώματα, συμβουλές πρόληψης και θεραπείας, ακόμα και πότε πρέπει να επιτρέψετε στο παιδί να επιστρέψει στο σχολείο σας συμβουλεύει.
Για κάθε ασθένεια περιλαμβάνει ένα πλήρες άρθρο με οτιδήποτε μπορεί να σας φανεί χρήσιμο.