3 Οκτ 2011

«Παίζω και μαθαίνω: Αφιέρωμα στη Γραφή» στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αφιερωμένο στη γραφή, προτείνει η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου ειδικά στους μικρούς της φίλους Α’, Β’, και Γ’ Δημοτικού, με τίτλο «Παίζω και μαθαίνω: Αφιέρωμα στη Γραφή». Το Σάββατο 15 Οκτωβρίου, τα παιδιά θα ανακαλύψουν την ιστορία της γραφής, ξεκινώντας από τις τοιχογραφίες του προϊστορικού κόσμου και ως το ελληνικό αλφάβητο, μέσα από πρωτότυπες δραστηριότητες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Να ξεκινήσει το παιδί μου μια πολεμική τέχνη;

Οι πολεμικές τέχνες αποτελούν μια από τις δημοφιλέστερες επιλογές εξωσχολικών δραστηριοτήτων μικρότερων αλλά και μεγαλύτερων παιδιών. Οι γονείς πολλές φορές διστάζουν να γράψουν τα παιδιά σε μια σχολή πολεμικών τεχνών φοβούμενοι ότι τα παιδιά θα αναπτύξουν επιθετική συμπεριφορά, θα μάθουν να επιλύουν τις διαφορές τους με βίαιο τρόπο, ενώ πολλοί ανησυχούν μήπως το παιδί τους χτυπήσει άσχημα κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Οι φόβοι αυτοί είναι σεβαστοί αλλά δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα. Αντιθέτως, οι πολεμικές τέχνες ασκούν όλες τις ομάδες μυών, ενώ η συνεχής προπόνηση βελτιώνει την φυσική κατάσταση των μικρών μας φίλων, την αυτοσυγκέντρωσή τους και τα κάνει να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και πειθαρχία.

Ο θυμός των παιδιών

Ο θυμός είναι ένα πολύ φυσιολγοκό συναίσθημα και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε.

Τα παιδιά από πολύ μικρά ακόμα νιώθουν θυμό, τον οποίο πολλές φορές εμείς οι ίδιοι οι γονείς καταπνίγουμε, μαθαίνοντας τα παιδιά μας να καταπνίγουν τα συναισθήματά τους ή να θυμώνουν ακόμα περισσότερο.

Η γνωστή παρότρυνσή μας: «Μη θυμώνεις» δίνει στα παιδιά το μήνυμα ότι ένα από τα πιο αρχέγονα συν αισθήματα, όπως είναι θυμός, δεν είναι επιθυμητός και επομένως τα κάνουμε να αισθάνονται ένοχα που νιώθουν έτσι.

Όταν τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι τα συναισθήματά τους, όπως ο θυμός, η λύπη, η χαρά κλπ είναι αποδεκτά από τους γύρω τους, και ειδικά από τους γονείς τους, τότε μαθαίνουν να τα διαχειρίζονται καλύτερα καθώς μεγαλώνουν.

Αναπτύσσουν δε συναισθηματική εγκράτεια, προσόν που διευκολύνει στο μέγιστο στην ενήλικη ζωή τους.

Στη διαχείριση των συναισθημάτων, επίσης, βοηθάει και η συζήτηση μαζί τους για το πώς νιώθουν και γιατί, γι’ αυτό μην αρκείστε σε μία απλή παρατήρηση, αλλά μάθετε να «ακούτε» τις ανάγκες και τα θέλω του παιδιού σας.
Πηγή

Ο τόπος γέννησης συνδέεται με τις αλλεργίες ενός παιδιού

Το πού και το πώς γεννιέται ένα μωρό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πιθανότητες ανάπτυξης αλλεργιών και άσθματος καθώς μεγαλώνει, διαπιστώνεται μέσα από νέα μελέτη.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι είναι πολύ πιθανό σε βρέφη, που έχουν γεννηθεί σε νοσοκομείο και κυρίως με καισαρική τομή, να βρεθεί ένα συγκεκριμένο είδος βακτήριο στο έντερό τους, το οποίο και έχει συνδεθεί με αυξημένες πιθανότητες ανάπτυξης αλλεργιών και άσθματος στο μέλλον για ένα παιδί.

Παιδικοί φόβοι

Οι παιδικοί φόβοι έχουν ποικίλες εκφάνσεις και το εύρος τους διαφοροποιείται από παιδί σε παιδί στις διάφορες αναπτυξιακές τους φάσεις. Αρχικά το παιδί αντιδρά με κλάμα και ξεφωνητά. Αργότερα εκδηλώνει αντιδράσεις απόκρυψης (π.χ. κρύβει το πρόσωπό του με τα χέρια) και άλλοτε με έντονες διαμαρτυρίες. Όλα τα παιδιά περνούν φάσεις υπερβολικών φόβων. Η είσοδος του παιδιού στο σχολείο είναι ορόσημο στη ζωή του, διότι αποτελεί την πρώτη εμπειρία της παρατεταμένης απομάκρυνσής του από το σπίτι του.

Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου

 Τα παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς, προβλήματα μάθησης ή και συναισθηματικά προβλήματα αποτελούν ένα θέμα που ανησυχεί εκπαιδευτικούς και γονείς, οι οποίοι διερωτώνται με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να επιλύσουν τα συγκεκριμένα προβλήματα. Αν και τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών στην Ελλάδα είναι λιγότερα συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δεν παύουν ωστόσο να αποτελούν μία καθημερινή πραγματικότητα για πολλούς εκπαιδευτικούς και γονείς. Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι υποστηρικτικός και συμβουλευτικός, διαγνωστικός και θεραπευτικός για τον μαθητή, επιστημονικός και ερευνητικός και τέλος, προάγει την ψυχική υγεία ολόκληρου του λαού.