16 Φεβ 2012

Σπάμε τον κώδικα: Γαιτί μπρύομε να το δαιβάσυομε ατυό

Μπορεί να μην το συνειδητοποιούμε, αλλά ο εγκέφαλός μας αποτελεί έναν τέλειο αποκωδικοποιητή. Παραεδίγματος χράη, δεν έχιε σμηασία με πιοα σιερά εφμανίζοντια τα γράμαμτα σε μαι λξέη, ακρεί να είνια σωτσό το πώρτο και το τελυετιάιο – εμιές θα κατλάβυομε τι εννοιεί!

Παρομο1ως, ο εγκ3φ4λός σας δ1αβά7ει 4υ7όμα7α αυ7ή τη φρ4ση χωρ1ς καν να το σκ3φτ3ί!

Αναγραμματισμοί σαν τους προαναφερθέντες αφθονούν στο Ίντερνετ εδώ και χρόνια. Πώς όμως μπορούμε να τους διαβάζουμε; Και τι σημαίνει αυτό για τον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου μας;

Μαθηματικά και Δυσλεξία

Είναι αναμφίβολο ότι τα μαθηματικά είναι αναγκαία σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας. Χρειάζεται όλοι να παίρνουν τις βασικές γνώσεις, για να διευκολύνονται αργότερα στη ζωή τους, εργασιακή και προσωπική.

Η δυσαριθμησία, η έλλειψη ικανότητας εφαρμογής των μαθηματικών κανόνων, δυσκολεύει τα παιδιά -συνυπάρχει δε, στο 40% των παιδιών με δυσλεξία. Οι γονείς το διαπιστώνουν στην Α' Δημοτικού, καθώς το παιδί δεν μπορεί να αποκτήσει μαθηματική σκέψη, ούτε απλές μαθηματικές γνώσεις. Ούτε καν πρόσθεση με μονοψήφιους αριθμούς είναι ικανό να κάνει.

Οι δάσκαλοι επιμένουν στο μέτρημα με τα δάχτυλα, αλλά σύντομα ο μαθητής μπερδεύεται και κουράζεται. Τότε το παιδί -συνήθως το αγόρι- σταματά να γράφει και φεύγει. Θα καθίσει μόνο του στη άκρη ή θα αρχίζει να κλωτσάει μια μπάλα -για να εκτονωθεί- ή θα καταφύγει στη βίαιη συμπεριφορά (δάγκωμα) προς κάποιο συμμαθητή του.

Έρευνες για την αποτελεσματική δράση της Ομοιοπαθητικής

Κλινικές  μελέτες αποτελεσματικότητας της Ομοιοπαθητικής
σε συγκεκριμένες κλινικές καταστάσεις, 
από τον Κων/νο Βιρβίλη, 
Εναλλακτικό Θεραπευτή – Ομοιοπαθητικό.

Παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος και ΩΡΛ.
Μελέτη διάρκειας 6 μηνών των Trichard και συνεργατών, σε περιστατικά οξείας ρινοφαρυγγίτιδας σε παιδιά ηλικίας 18 μηνών έως 4 ετών, έδειξε ότι η χρήση ομοιοπαθητικών φαρμάκων μείωνε περισσότερο τα επεισόδια ρινοφαρυγίτιδας συγκριτικά με τη χρήση αντιβιοτικών (2.71 vs 3.97, p< 0.001) καθώς και τις επιπλοκές (1.25 vs 1.95, p< 0.001) και βελτίωνε την ποιότητα ζωής (global score: 21.38 vs 30.43, p< 0.001).

(Αναφορά Trichard M. Chaufferin G. Newton KM. Pharmacoeconomic comparison between homeopathic and antibiotic treatment in recurrent acute rhinopharyngitis in children. Homeopathy. 2005;94;3-9)

Προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία

Η προσχολική και η πρώτη σχολική ηλικία βοήθα το παιδί στην πρόοδο και την καλή συναισθηματική του ανάπτυξη. Αυτό τουλάχιστον έχει αποδειχθεί από πολλές έρευνες στον εκπαιδευτικό χώρο. 
Ο ρόλος του γονιού είναι πολύ σημαντικός αρκεί να υπάρχει μέτρο. Για παράδειγμα υπάρχουν γονείς που θέλουν να ελέγχουν και τον αέρα που αναπνέει το παιδί από την εποχή που βρίσκετε ακόμα στην κοιλιά της μαμά τους και άλλοι που αρχίζουν να ενδιαφέρονται για την πρόοδο των παιδιών τους στο δημοτικό ή ακόμα χειρότερα στην Ά Λυκείου αφού « όλα τα άλλα είναι ασήμαντα γιατί στο δημοτικό και στο γυμνάσιο δεν μένει σχεδόν κανείς στην ίδια τάξη».

Να πως αναπτύσσεται το έμβρυο μέσα σε 9 μήνες.

Οι γιατροί συνήθως υπολογίζουν την ανάπτυξη του εμβρύου σε σεληνιακούς μήνες ή περιόδους των τεσσάρων εβδομάδων – δέκα σεληνιακοί μήνες, που ορίζονται επίσης ως 40 εβδομάδες ή 280 ημέρες είναι η διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αλλά οι περισσότεροι από εμάς την υπολογίζουμε σε 9 ημερολογιακούς μήνες.
Αν μπορούσατε να κοιτάξετε μέσα στη μήτρα ένα μήνα μετά τη σύλληψη, δεν θα μπορούσατε να πιστέψετε ότι αυτό το μικροσκοπικό τεμαχίδιο ιστού μπορεί να γίνει ένα ολόκληρο μωρό που αναπνέει και ξεφωνίζει. Το πλασματάκι αυτό έχει μέγεθος έξι χιλιοστά -μικρότερο από το νύχι νεογέννητου μωρού- και ζυγίζει ίσως το 1/3 του γραμμαρίου. Δεν θα βλέπατε, ούτε πρόσωπο ανθρώπινο ούτε χέρια ούτε πόδια – μόνο μια υποτυπώδη ουρίτσα.

" Το παραπονεμένο μακό"

-Είναι άδικο! φώναξε το άσπρο κοντομάνικο μακό μπλουζάκι, γεμάτο παράπονο και απογοήτευση. Εμένα με φοράνε όλη μέρα, με λερώνουν, με λεκιάζουν, κι ούτε η παραμικρή στενοχώρια! Μετά με ρίχνουν στο πλυντήριο (αχ, τι βασανιστήριο!) κι ούτε γάτα ούτε ζημιά!
Έτσι ξεκινάει το παιδικό παραμύθι της Χριστιάννας Γύρα που παρουσιάζεται στο κατάστημα της COCO-MAT στην Κηφισιά, την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου, 11:00-13:00. Μια ιστορία για την ανάγκη αναγνώρισης και αποδοχής, αλλά και για τη σημασία της αληθινής φιλίας, δοσμένη με διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από την ανάγνωση και το παιχνίδι. Ένα σύγχρονο παραμύθι για το νόημα και την ομορφιά που κρύβουν μέσα τους τα απλά πράγματα.

"Origami" η τέχνη του χαρτιού

Την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου, o εκπαιδευτικός – εικαστικός της τέχνης Origami, Δήμητρης Δάλας προσφέρεται εθελοντικά να μυήσει τα παιδιά στα μυστικά της «τέχνης του χαρτιού». Ο Δημήτρης Δάλας μέσω προβολής διαφανειών θα μιλήσει και θα δείξει πως από τον 6ο αιώνα Κινέζοι και Ιάπωνες δίπλωναν το χαρτί φτιάχνοντας δώρα για τα παιδιά τους. Κατόπιν με την καθοδήγησή του, θα πραγματοποιηθεί εικαστικό εργαστήρι και τα παιδιά θα φτιάξουν το δικό τους έργο.

Γιατί δεν πρέπει να λέμε «μην κλαίς»!

 Τα παιδιά δεν μπορούν να αρθρώσουν τα συναισθήματά τους με λέξεις και έτσι τις περισσότερες φορές, το κλάμα τους, είναι γι’ αυτά το «μέσο» να μας δώσουν να καταλάβουμε τι τους συμβαίνει.

Νευριάζουν, θυμώνουν, λυπούνται, νιώθουν ότι αδικούνται, πονάνε, φοβούνται και όλα αυτά τα συναισθήματα τα εκφράζουν με το κλάμα.

Γι’ αυτό και οι γονείς δεν πρέπει να τα μαθαίνουν ότι το κλάμα δεν είναι αποδεκτό. Το «μην κλαίς», όπως και άλλες παρόμοιες εκφράσεις που όλοι μας έχουμε πει, όπως «μη στεναχωριέσαι», «μην είσαι μωρό», «μην φοβάσαι» κλπ, στην πραγματικότητα ενοχοποιεί τα συναισθήματα των παιδιών, που το ζητούμενο είναι να εκφράζονται.

Επτά σημάδια που δείχνουν την αγάπη του μικρού σας

Ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής σας, ο άγγελός σας, έχει το δικό του τρόπο να σας πει ότι σας αγαπά!

Διαβαστε τα Επτά σημάδια, από τα οποία μπορείτε να καταλάβετε ότι είστε τα πάντα γι’ αυτό!

Μαγειρική για παιδιά

Σεμινάριο Μαγειρικής για παιδιά 6-13 ετών σε συνεργασία με την βραβευμένη CHEF, Στέλλα Σπανού στο ΙΘΤΠ

Το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης οργανώνει Σεμινάριο Μαγειρικής για παιδιά 6-13 ετών σε συνεργασία με την βραβευμένη CHEF, Στέλλα Σπανού.

Εκπαιδευτικά προγράμματα τις Απόκριες στο Παιδικό Μουσείο για παιδιά 3-12 χρόνων!

Την περίοδο των Απόκρεων, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:
Για παιδιά 3-6 χρόνων

Σάββατο 18 & Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012, «Ένα καπέλο γεμάτο χαρά»


Με αφορμή τον εορτασμό της αποκριάς, τα παιδιά ανακαλύπτουν το έθιμο της μεταμφίεσης στην Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο. Στη συνέχεια, μεταμφιέζονται σε γελωτοποιούς, αφού προηγουμένως κατασκευάσουν το ανάλογο καπέλο.

Βαθμοί 3μήνου – έλεγχος προόδου μαθητή!

Στην διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς, περνάνε τρία αδιάφορα σχεδόν τρίμηνα για την ζωή ενός μαθητή δημοτικού, τρία κακά τρίμηνα για ένα μαθητή γυμνασίου και τρία μαρτυρικά τρίμηνα για ένα μαθητή λυκείου. Τρεις χρονικές περίοδοι στις οποίες αξιολογούνται οι μαθητικές επιδόσεις κάθε παιδιού, η παρουσία του στην τάξη και οι συμπεριφορές του.

Οι γονείς και κηδεμόνες σε αναμονή των αποτελεσμάτων που θα δώσουν στα μάτια τους, την εικόνα που τους καταξιώνει κοινωνικά ή εκείνη που τους ντροπιάζει! Μία βαθμολογία ανά μάθημα, που φωτογραφίζει άλλοτε στο σύνολο κι άλλοτε στιγμιαία μία επίδοση, και δίνεται από δασκάλους και καθηγητές, άλλοτε με ακρίβεια κι άλλοτε επηρεασμένη από κριτήρια λιγότερο ή περισσότερο υποκειμενικά.