16 Ιαν 2012

Αυξάνοντας το επίπεδο δυσκολίας σε εύκολες δραστηριότητες..

Όπως βλέπετε και στην φωτογραφία απλές δραστηριότητες, εύκολα γίνονται πιο δύσκολες...

Απλά με το κλείσιμο των ματιών, το επίπεδο δυσκολίας μπορεί να ανέβει...

Το παιδί με κλειστά τα μάτια, προσπαθεί να προσανατολιστεί, να πιάσει το επόμενο σχήμα (φόρμα), να το ψηλαφήσει με τα χέρια του (απτική ενημερότητα), να χρησιμοποιήσει την ικανότητα της στερεογνωσίας και να επιτύχει την σωστή τοποθέτηση στην σωστή υποδοχή.

Για ακόμα πιο δύσκολο επίπεδο της ίδιας δραστηριότητας, επιλέξτε ενσφηνώματα με διαφορετικά σχήματα ή σχέδια.

Βιωματικό εργαστήρι για εκπαιδευτικούς


Ένα βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο «Σχέδια εργασίας στην τάξη: Εισαγωγή», με στόχο να συνειδητοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί την αξία που έχει η χρήση σχεδίων εργασίας στην τάξη – τόσο σε μαθησιακό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο, διοργανώνει την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου (18:30-20:30) ο Χώρος Προσωπικής Ανάπτυξης «Ανοιχτό Σχολείο».

Μαθησιακές Δυσκολίες και παιδιά

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι μια σειρά διαταραχών, οι οποίες επηρεάζουν την ικανότητα του παιδιού να ερμηνεύει αυτό που ακούει ή βλέπει και να συνδέει πληροφορίες από διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου. Ως συνέπεια, το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στο χειρισμό του γραπτού και προφορικού λόγου, σε μαθηματικούς υπολογισμούς, στο συντονισμό, στον αυτοέλεγχο και στην προσοχή.

Οι δυσκολίες αυτές - δυνατό να συνυπάρχουν περισσότερες από μια - παρουσιάζονται στα παιδιά πολύ νωρίς, αλλά αναγνωρίζονται με τη φοίτησή τους στο σχολείο. Τα παιδιά που παρουσιάζουν Μ.Δ., παρόλο ότι έχουν φυσιολογική νοημοσύνη, παρουσιάζουν σοβαρή απόκλιση μεταξύ των νοητικών τους ικανοτήτων και της σχολικής τους επίδοσης. Με άλλα λόγια, ενώ είναι έξυπνα παιδιά, η σχολική τους επίδοση είναι συνήθως χαμηλή, έστω και εάν μελετούν όσες ώρες απαιτούνται για το επίπεδο ή την τάξη τους.

Επιθετικότητα παίδων


Τα παιδιά μπορεί ενδεχομένως να συμπεριφερθούν με επιθετικό τρόπο επειδή έχουν σύγχυση ή δεν γνωρίζουν πώς να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Ωστόσο, υπάρχουν στιγμές που είναι σοφό για έναν γονιό να επικοινωνήσει με τον παιδίατρο κατά τη διάρκεια ενός ξεσπάσματος επιθετικότητας.

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιάτρων, σημειώνει ότι θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό αν :

Προγράμματα βοήθειας στο Αγία Σοφία

Συμπτώματα του βρέφους, όπως διαταραχές ύπνου, δυσκολίες στη διατροφή, κρίσεις θυμού ή άπνοιας, αδυναμία αποχωρισμού, υπερκινητικότητα ή επιθετικότητα στις συναλλαγές με τους άλλους, αναγκάζουν τους γονείς να αναζητήσουν βοήθεια, πέραν της αρχικής βοήθειας που έχουν πάρει από τον παιδίατρό τους και έχοντας αποκλείσει οργανική αιτιολογία. Στην Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» λειτουργεί ένα πρόγραμμα πρώιμης πρόληψης 5 συναντήσεων για γονείς και τα μικρά παιδιά τους (βρέφη/νήπια). 

Πολύχρωμα φαγητά για εκλεκτικά παιδιά



Βάλτε χρώμα στη ζωή σας και το πιάτο του παιδιού σας, συνιστά μια νέα έρευνα. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα το κάνετε να τρώει περισσότερα σε ποικιλλία, σε ποσότητα (εάν αυτό είναι ζητούμενο) και πιο υγιεινά φαγητά.
Σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell, τα παιδιά προτιμούν περισσότερο τα πολύχρωμα φαγητά και τη μεγαλύτερη ποικιλλία στο πιάτο τους, σε σχέση με τους ενήλικες

Δραστηριότητα: Ώρα για ψώνια!

Πολλά παιδιά λατρεύουν τη "σκληρή δουλειά"... αλλά και εγώ ως Εργοθεραπεύτρια, προτείνω ανεπιφύλακτα τέτοιου είδους δραστηριότητες, οι οποίες παρέχουν έντονα ιδιοδεκτικό ερεθισμό, μιας και το σύστημα αυτό αποτελεί τον ρυθμιστή όλων των αισθητηριακών συστημάτων.

Σεμινάριο ομάδας γονέων για επικοινωνία στην οικογένεια


Το σεμινάριο αυτό έχει εκπαιδευτικό και βιωματικό χαρακτήρα. Εκτός από την ανάπτυξη θεωριών, αποβλέπει στην ενεργό συμμετοχή των ίδιων των γονέων, και στην αξιοποίηση της εμπειρίας τους. Μέσα από ασκήσεις και παραδείγματα θα επιχειρηθεί η κατανόηση και η βελτίωση του συστήματος των σχέσεων στην καθημερινή ζωή της οικογένειας.