8 Αυγ 2011

Δραστηριότητα: Βόλτα με κουβέρτα

ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΚΟΥΒΕΡΤΑ

Είναι ένα ιδιαίτερα διασκεδαστικό παιχνίδι για όλα τα παιδιά. Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια παλιά κουβέρτα ή ένα μεγάλο και ανθεκτικό κομμάτι υφάσματος και ένα καθαρό από αντικείμενα πάτωμα. Βάλτε το παιδί μέσα στην κουβέρτα και με τη βοήθεια ενός μεγαλύτερου παιδιού ή τη δική σας ξεκινήστε να τραβάτε. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε απροσδόκητες αλλαγές στην κατεύθυνση για να γίνει πιο διασκεδαστικό, διατηρώντας πάντοτε βασικούς κανόνες ασφάλειας. Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία καρέκλα γραφείου με ροδάκια, αρκεί να έχει χερουλια για να κρατιέται το παιδί.
Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει τη δύναμη, την ισορροπία και παρέχει αιθουσαίο και ιδιοδεκτικό ερεθισμό. 
Δείτε το παρακάτω video

Ορολογία: Διαχείριση του χρόνου





Τι είναι η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ?



Επιληπτικές κρίσεις και αυτισμός

 Πόσο συχνές είναι οι επιληπτικές κρίσεις σε άτομα με αυτισμό και τι μπορεί να τα βοηθήσει;

Οι επιληπτικές κρίσεις είναι πιο συχνές σε παιδιά και ενήλικες με αυτισμό. Ο αυτισμός ή η επιληψία παρουσιάζονται περίπου στο 1% του γενικού πληθυσμού. Ωστόσο, το ποσοστό της επιληψίας στα άτομα με αυτισμό κυμαίνεται μεταξύ 20-40%, ανάλογα με τη βαρύτητα της διαταραχής. Αντιστρόφως, περίπου το 5% των παιδιών με επιληψία, αργότερα στη ζωή τους παρουσιάζουν και αυτισμό.
Ο αυτισμός και η επιληψία έχουν αρκετά κοινά στοιχεία, με κυριότερο το γεγονός ότι εκδηλώνονται υπό τη μορφή φάσματος διαταραχών (η βαρύτητα τους δηλαδή διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση). Επιπλέον, υπεύθυνα για την εμφάνιση και των δύο είναι (μεταξύ άλλων) κάποια γονίδια.
Το δυσάρεστο για τους γονείς παιδιών που πάσχουν από επιληψία και αυτισμό είναι ότι ο συνδυασμός των δύο συνοδεύεται από κακή κατάσταση της υγείας και πρόωρο θάνατο. Αυτό καθιστά εύκολα κατανοητή την ύψιστη σημασία της εύρεσης αποτελεσματικής θεραπείας. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με την πλήρη κατανόηση του νευρικού συστήματος και της λειτουργίας του εγκεφάλου, των γονιδίων και των λοιπών βιολογικών μηχανισμών που ευθύνονται για την εμφάνιση των δύο αυτών διαταραχών. Ο οργανισμός Autism Speaks συνεργάζεται με άλλους διεθνείς οργανισμούς και οργανώσεις προκειμένου να συμβάλλει στη συγκεκριμένη έρευνα.
Σήμερα, η αντιμετώπιση της επιληψίας στα παιδιά με αυτισμό βασίζεται στις ίδιες γενικές αρχές με την αντιμετώπιση της επιληψίας σε οποιοδήποτε παιδί. Εάν κάποιος γονέας αντιληφθεί ότι το παιδί του υποφέρει από επιληπτικές κρίσεις, θα πρέπει ν' απευθυνθεί σε κάποιον νευρολόγο για παιδιά και να κανονίσει για τη διενέργεια ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος προκειμένου να διαπιστώσει εάν όντως πρόκεινται για επιληπτικές κρίσεις. Κατόπιν θα καθοριστεί η θεραπευτική αγωγή ώστε να μεγιστοποιηθεί η δράση των φαρμάκων και να ελαχιστοποιηθούν οι παρενέργειές τους. Από μόνα τους, τα φάρμακα κατά της επιληψίας αδυνατούν να λύσουν το πρόβλημα σχεδόν στο ένα τρίτο των περιπτώσεων. Επιπλέον μέτρα αντιμετώπισης είναι κετογενική δίαιτα (πλούσια σε λιπαρά, επαρκής σε πρωτεϊνες, φτωχή σε υδατάνθρακες) και/η χειρουργική επέμβαση.

Στο ακόλουθο βίντεο παρέχονται συμβουλές (στα αγγλικά) σχετικά με την αντιμετώπιση μιας επιληπτικής κρίσης στο παιδί σας.

Περισσότερα σχετικά με τις επιληπτικές κρίσεις μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Πηγή: AutismSpeaks.org

Multi-tasking τα σημερινά παιδιά

Βρετανική έρευνα δείχνει ότι μπορούν να χρησιμοποιούν έως και πέντε οθόνες ταυτόχρονα

Έρευνα που διεξήχθη στη Βρετανία για λογαριασμό των Πανεπιστημίων του Μπρίστολ και του Λάφμπορο κατέδειξε ότι πολλά από τα σημερινά παιδιά μπορούν να απασχολούνται συγχρόνως έως και σε πέντε οθόνες - από κινητό και παιχνιδομηχανή μέχρι λάπτοπ, ντέσκτοπ και την «κλασική» τηλεόραση.


Στην έρευνα συμμετείχαν 63 παιδιά δημοτικού, ηλικίας 10 και 11 ετών. Τρία στα τέσσερα από αυτά είχαν καθημερινή πρόσβαση σε συσκευές χειρός, όπως το Nintendo και το Playstation, ενώ επτά στα 10 διέθεταν προσωπικό φορητό υπολογιστή. Τα smart phones αποδείχτηκαν επίσης δημοφιλή, αφού περίπου τα μισά παιδιά είχαν πρόσβαση σε αυτά, συνήθως δανειζόμενα τις συσκευές των «μεγάλων».

Στόχος των επιστημόνων ήταν να εξετάσουν τρόπους για να περιοριστεί ο χρόνος που περνάνε τα παιδιά μπροστά στις διάφορες οθόνες. Οι ερευνητές αναρωτήθηκαν πώς γίνεται ένα παιδί να χρησιμοποιεί ταυτόχρονα δύο, τρεις ή ακόμη και πέντε συσκευές με οθόνη. Η απάντηση ήταν ίδια για τα περισσότερα παιδιά: «Στο Νιντέντο μου είμαι στο MSN και στο λάπτοπ μου είμαι στο Facebook, ενώ η τηλεόραση μένει ανοιχτή».

Σύμφωνα με την Ρουσέλ Τζέιγκο, από το Τμήμα Άσκησης, Διατροφής και Υγείας του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ «Τα παιδιά της έρευνας είχαν συνήθως πρόσβαση έως και σε πέντε συσκευές την ίδια στιγμή και πολλές εξ' αυτών ήταν φορητές. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά μπορούσαν να μεταφέρουν τον εξοπλισμό τους από τα υπνοδωμάτια στους κοινόχρηστους χώρους, ανάλογα με το εάν ήθελαν απομόνωση ή παρέα».

Παρόλο που αυτή η ταυτόχρονη ενασχόληση με πολλά πράγματα θα μπορούσε να αποδειχτεί ωφέλιμη για τα παιδιά - έρευνες έχουν δείξει ότι οι δράσεις με «πολλαπλούς στόχους» αναπτύσσουν την οξυδέρκεια και ενεργοποιούν συγκεκριμλένες περιοχές του εγκεφάλου -, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι ακόμη πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, ενώ η καθιστική ζωή επιδρά αρνητικά στην πνευματική υγεία των νέων και αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Απαιτείται λοιπόν, κατά τους ερευνητές, συγκεκριμένη τακτική περιορισμών και αυστηρών όρων (π.χ. «τόση ώρα για μία συσκευή τη φορά») από πλευράς των γονιών, προκειμένου να προλάβουν πιθανούς κινδύνους, αφού η απομάκρυνση της τηλεόρασης και μόνο από το παιδικό δωμάτιο δεν συνιστά απαραίτητα και την λύση του προβλήματος.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ