7 Δεκ 2011
Η χρήση της μπάλας βελτιώνει κίνηση και αίσθηση!!
7.12.11
Αδρή και Λεπτή κινητικότητα, Αισθήσεις, Αισθητηριακή ολοκλήρωση, Εργοθεραπεία, Οπτικοκινητικός και Αμφίπλευρος συντονισμός, video
No comments
Το παιχνίδι με την θεραπευτική μπάλα μπορεί να έχει πολλά οφέλη τόσο για μικρά παιδιά, όσο και για μεγαλύτερα. Το μέγεθος της μπάλας επιλέγεται από τον ενήλικα/θεραπευτή, και βασικό κριτήριο είναι η ηλικία του παιδιού αλλά και ο στόχος της δραστηριοποίησης.
Στο βιντεάκι θα δείτε δραστηριότητες με την μεγάλη μπάλα, που μπορούν να ενισχύσουν τον μυικό τόνο, την στάση του σώματος, την ισορροπία, να προάγουν την αυτοπεποίθηση, τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την διατήρηση της ισχύς του κορμού, αλλά και την ενθάρρυνση της ομαδικής εργασίας.
Στο βιντεάκι θα δείτε δραστηριότητες με την μεγάλη μπάλα, που μπορούν να ενισχύσουν τον μυικό τόνο, την στάση του σώματος, την ισορροπία, να προάγουν την αυτοπεποίθηση, τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την διατήρηση της ισχύς του κορμού, αλλά και την ενθάρρυνση της ομαδικής εργασίας.
Έντονο το άγχος από το Δημοτικό
Το έντονο στρες κυριεύει μαθητές ακόμη και του Δημοτικού. Οι υποχρεώσεις πολλές, ο ελεύθερος χρόνος ελάχιστος. Ο χρόνος των παιδιών είναι τόσο γεμάτος από σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες (μαθήματα ξένων γλωσσών, μουσικής, αθλητισμός κλπ) ώστε να μην υπάρχει ούτε λεπτό μέσα στην ημέρα για παιχνίδι. Και μιλάμε για παιδιά μόλις 11 και 12 ετών.
Τα αποτελέσματα από την Πανελλήνια Ερευνα που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές το 2010 από ομάδα επιστημόνων του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής δείχνουν ότι ο ένας στους τέσσερις εντεκάχρονους και το 50% των 13χρονων και των 15χρονων αισθάνονται αρκετά ή πολύ πιεσμένοι από το σχολείο.
Η πίεση αυτή συνδέεται με την εμφάνιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων. Ειδικότερα, από τις στατιστικές αναλύσεις προκύπτει ότι οι έφηβοι που νιώθουν πιεσμένοι από το σχολείο εμφανίζουν ψυχοσωματικά συμπτώματα (όπως νευρικότητα, θυμό και γκρίνια, ακεφιά, δυσκολία συγκέντρωσης, πονοκέφαλο, δυσκολία στον ύπνο, πόνο στη μέση, πόνο στο στομάχι και ζαλάδα) σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από εκείνους που δεν νιώθουν πιεσμένοι.
Τα αποτελέσματα από την Πανελλήνια Ερευνα που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές το 2010 από ομάδα επιστημόνων του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής δείχνουν ότι ο ένας στους τέσσερις εντεκάχρονους και το 50% των 13χρονων και των 15χρονων αισθάνονται αρκετά ή πολύ πιεσμένοι από το σχολείο.
Η πίεση αυτή συνδέεται με την εμφάνιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων. Ειδικότερα, από τις στατιστικές αναλύσεις προκύπτει ότι οι έφηβοι που νιώθουν πιεσμένοι από το σχολείο εμφανίζουν ψυχοσωματικά συμπτώματα (όπως νευρικότητα, θυμό και γκρίνια, ακεφιά, δυσκολία συγκέντρωσης, πονοκέφαλο, δυσκολία στον ύπνο, πόνο στη μέση, πόνο στο στομάχι και ζαλάδα) σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από εκείνους που δεν νιώθουν πιεσμένοι.
Το μέγεθος του εγκεφάλου αυξάνεται πρόωρα σε παιδιά με αυτισμό
Μία μακρόχρονη μελέτη με τη χρήση Μαγνητικής τομογραφίας (MRI) επιβεβαίωσε ότι το χαρακτηριστικό της υπερανάπτυξης του εγκεφάλου των παιδιών με αυτισμό εμφανίζεται πριν από την ηλικία των 2 ετών.
Από παλαιότερη μελέτη (της Heather Cody Hazlett, PhD και των συνεργατών της) προσδιορίστηκε ότι οι εγκέφαλοι των δίχρονων παιδιών με αυτισμό ήταν κατά 10% μεγαλύτεροι από των παιδιών χωρίς αυτισμό. Όπως ανέφερε η ομάδα της Hazlett στο περιοδικό Archives of General Psychiatry Μαϊου, αυτά τα ίδια παιδιά επαναξιολογήθηκαν τώρα στην ηλικία των 4 με 5 ετών, και ενώ οι εγκέφαλοι των παιδιών με αυτισμό παραμένουν μεγάλοι, δεν αυξήθηκαν περαιτέρω.
Από παλαιότερη μελέτη (της Heather Cody Hazlett, PhD και των συνεργατών της) προσδιορίστηκε ότι οι εγκέφαλοι των δίχρονων παιδιών με αυτισμό ήταν κατά 10% μεγαλύτεροι από των παιδιών χωρίς αυτισμό. Όπως ανέφερε η ομάδα της Hazlett στο περιοδικό Archives of General Psychiatry Μαϊου, αυτά τα ίδια παιδιά επαναξιολογήθηκαν τώρα στην ηλικία των 4 με 5 ετών, και ενώ οι εγκέφαλοι των παιδιών με αυτισμό παραμένουν μεγάλοι, δεν αυξήθηκαν περαιτέρω.