23 Μαΐ 2014

Πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες συγκέντρωσης στην τάξη;

Πολλοί δάσκαλοι διαμαρτύρονται ότι μέσα στη σχολική τάξη ορισμένα παιδιά παρουσιάζουν παρορμητική συμπεριφορά και δυσκολεύονται να παραμείνουν καθιστά για …πολλή ώρα και να παρακολουθούν με ησυχία το μάθημα.
Συχνά σηκώνονται απ’ τη θέση τους και κάνουν βόλτες μέσα στην τάξη, ενοχλώντας τους συμμαθητές τους, ενώ ακόμη και όταν κάθονται, πολλές φορές κάνουν άσκοπες κινήσεις και θόρυβο, παρεμποδίζοντας την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.

Το αποτέλεσμα είναι η παροχή αρνητικής ενίσχυσης από τους παιδαγωγούς, οι οποίοι τελικά ασχολούνται με τα παιδιά αυτά κάθε φορά που ενοχλούνται από την συμπεριφορά τους.

Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να μαθαίνουν ότι οι άλλοι ασχολούνται μαζί τους κάθε φορά που δεν υπακούουν στους κανόνες της τάξης και επομένως οι δυσκολίες απορρύθμισης αυξάνονται, αφού τα παιδιά δεν έχουν κίνητρο να προσπαθήσουν να ελέγξουν τη συμπεριφορά τους και να αναστείλουν τις ανεπιθύμητες για το περιβάλλον αντιδράσεις τους.

Οι δάσκαλοι αναφέρουν συχνά ότι υπάρχουν παιδιά που ονειροπολούν την ώρα του μαθήματος, ότι είναι αφηρημένα και ότι δεν έχουν διάθεση να παρακολουθήσουν το μάθημα.