5 Σεπ 2011

Ορολογία: Οπτική αντίληψη




Τι είναι η Οπτική Αντίληψη?


Διαταραχές ύπνου στα παιδιά, πρόβλημα για τους παιδίατρους

Μια νέα έρευνα στην Αμερική έδειξε ότι οι περισσότεροι παιδίατροι δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες γνώσεις για ν' αντιμετωπίσουν τις διαταραχές ύπνου των παιδιών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μόνο το 18% των παιδιάτρων είχαν λάβει σχετική εκπαίδευση και ποσοστό μικρότερο του 20% απάντησε σωστά σε περισσότερες από τέσσερις από τις οκτώ ερωτήσεις που τους υπεβλήθησαν. Από τους παιδίατρους που συμμετείχαν στην έρευνα, το 96% απάντησε ότι θεωρεί καθήκον του να συμβουλεύει τις οικογένειες σχετικά με τις διαταραχές ύπνου των παιδιών.
Σύμφωνα με έρευνες, ποσοστό 10-33% των παιδιών και 40% των εφήβων αντιμετωπίζουν προβλήματα στον ύπνο. Τα προβλήματα αυτά αφορούν αϋπνίες, ροχαλητό και άπνοια στον ύπνο (στιγμιαία παύση της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου). Το σύνδρομο αυτό εμφανίζεται σε ποσοστό 1-3% στους νέους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το ροχαλητό αγγίζει το 27%.
Οι διαταραχές στον ύπνο στα παιδιά δεν είναι όσο σπάνιες νομίζαμε. Γεγονός το οποίο αναγνωρίζουν οι παιδίατροι και προσπαθούν να συμβουλεύσουν τους γονείς, παρόλο που αποδείχθηκε ότι δεν διαθέτουν (σε μεγάλο ποσοστό) τις απαιτούμενες γνώσεις.
Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν να ευαισθητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς, κάτι το οποίο θα πρέπει να γίνει και στη χώρα μας.

Δραστηριότητα: Ο βοσκός

Χρησιμοποιήστε μικρές μπαλίτσες από βαμβάκι και σκορπίστε τις στο πάτωμα. Σε κάποια άκρη του δωματίου τοποθετήστε ένα άδειο δοχείο (πιάτο, κουτί, κ.λ.π.).

Η Κινητή Μονάδα «ΛΗΤΩ» ταξιδεύει και εξετάζει παιδιά στις Μικρές Κυκλάδες.




Η Κινητή Παιδιατρική και Οδοντιατρική Μονάδα «ΛΗΤΩ», που έχουν δημιουργήσει οι Γιατροί του Κόσμου με την υποστήριξη της Vodafone, θα επισκεφθεί το Νομό Κυκλάδων και συγκεκριμένα τις Μικρές Κυκλάδες – Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα – από τις 5 έως και τις 8 Σεπτεμβρίου 2011.

Απίστευτο και όμως αληθινό

Ένα 12χρονο αγόρι, ο Γκελέν Έντουαρντς, από τη βρετανική Κολούμπια του Καναδά, βοήθησε την μητέρα του να γεννήσει τον αδερφό του, όταν η ίδια αντιλήφθηκε ότι βρίσκεται σε προχωρημένο τοκετο!

Ο Γκελέν έβλεπε τηλεόραση όταν η μητέρα του, η Ντάνιελ, τον φώναξε να πάει να τη βοηθήσει, μιας και όπως είπε εκ των υστέρων η ίδια, δεν είχε ούτε πόνους, ούτε κάποια ένδειξη νωρίτερα, με αποτέλεσμα να καταλάβει ότι γεννάει, όταν πλέον το μωρό ήταν έτοιμο να βγει!

«Είπα στον Γκελέν, ότι θα σπρώξω και όταν δει το μωρό, πρέπει να το πιάσει από τους ώμους και να το βγάλει έξω. Δεν το πίστευα όταν είδα τον γιο μου να τραβάει το μωρό, κρατώντας το από τους ώμους, αλλά στηρίζοντας ταυτόχρονα το κεφαλάκι του στον καρπό του!» δήλωσε η μητέρα του Γκελέν στους «Times Colonist», εξηγώντας για το πώς τα κατάφερε ο γιος της.

Επειτα η ίδια, πάντα με τη βοήθεια του Γκελέν, έκοψε τον ομφάλιο λώρο και ειδοποίησε να έρθει ιατρική βοήθεια. 
Πηγή

Οι μικροί σεφ

Τα ΓλύκαΜαγειρεματα επιστρέφουν από τις καλοκαιρινές διακοπές και ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους λιλιπούτειους σεφ έως 7 ετών για να ταξιδέψουν μαζί σε νέα γευστικά μονοπάτια. Ειδικότερα, την Τετάρτη 7 και την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου στις 6:30 το απόγευμα στο Μαρκόπουλο, τα παιδιά θα μαγειρέψουν ντοματούλες γεμιστές και θα ενημερωθούν για την διατροφική πυραμίδα και τη σημασία της για τη σωστή διατροφική ανάπτυξη του ανθρώπου.

Κόστος συμμετοχής: 12,00€/παιδί – έκπτωση στα αδελφάκια
Απαραίτητη η κράτηση θέσης:
ΓλύκαΜαγειρεματα – http://www.glykamageiremata.gr
Φανή Ματσινοπούλου
Υπεύθυνη σεμιναρίων
Τηλ: 210 86 26 606 – 693 24 79 119

Πηγή

Η επιστροφή στο σχολείο


Το τέλος του καλοκαιριού σηματοδοτεί και το τέλος μίας μεγάλης περιόδου χαλάρωσης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Σταδιακά καλούνται να αλλάξουν και πάλι την καθημερινότητά τους και να προετοιμαστούν για την επάνοδό τους στο σχολείο. Το δομημένο σχολικό πρόγραμμα έρχεται να αντικαταστήσει την έως τώρα ανέμελη καθημερινότητα του καλοκαιριού. Η επιστροφή στο σχολείο είναι μία από τις μεγαλύτερες μεταβάσεις κατά τη διάρκεια του έτους. Για κάποια παιδιά αποτελεί μία πολύ ευχάριστη στιγμή ενώ για κάποια άλλα η προσαρμογή είναι δύσκολη.



Πώς αισθάνονται τα παιδιά για την επιστροφή στο σχολείο;

Η επάνοδος των παιδιών στο σχολείο μπορεί να τους δημιουργήσει ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μία πλευρά θα δείχνουν ενθουσιασμένα που θα έρθουν και πάλι σε επαφή με τους φίλους τους. Επίσης, είναι βέβαιο ότι θα ευχαριστηθούν πολύ με την αγορά των νέων χαρτικών, βιβλίων και ενδυμάτων που θα καλύψουν τις ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανόν να αισθανθούν άγχος και πίεση για τη φετινή τους πορεία στην τάξη ή να νιώσουν στεναχωρημένα και αναστατωμένα που διακόπτονται οι διακοπές τους. Πολλά παιδιά μάλιστα πιέζονται ώστε οι αποδόσεις τους να είναι αυτές που αναμένουν οι γονείς, οι δάσκαλοι ή άλλα μέλη του περιβάλλοντός τους. Επιπρόσθετα, οι μαθητές μεγαλύτερων τάξεων και ιδιαιτέρως εκείνοι που πρόκειται να εξεταστούν πανελλαδικά στο τέλος της χρονιάς που έρχεται, ανησυχούν τόσο για το φόρτο εργασίας όσο και για το πώς πρέπει να μοιράσουν το χρόνο τους μεταξύ σχολείου, μελέτης και εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Τα παιδιά όλων των ηλικιών έχουν βιώσει διαφορετικές εμπειρίες στο σχολείο τις οποίες οι γονείς οφείλουν να λάβουν σοβαρά υπόψη. Για παράδειγμα αν κάποιο παιδί έχει δεχθεί απειλή από κάποιο συμμαθητή ή έχει αντιμετωπίσει κάποιες δυσκολίες στην επικοινωνία με το δάσκαλο ή τη δασκάλα του τότε η ανησυχία για την επαναφορά στο σχολείο θα είναι μεγαλύτερη.

Πώς μπορούν οι γονείς να κάνουν ευκολότερη τη μετάβαση στο σχολείο;

Είτε τα παιδιά αισθάνονται ενθουσιασμένα για την επιστροφή στο σχολείο είτε όχι, οι γονείς μπορούν να κάνουν τη μετάβαση τους από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο ευκολότερη επαναφέροντάς τα σταδιακά στο νέο πρόγραμμα. Μία ή δύο εβδομάδες πριν (αναλογικά πάντα με την ηλικία του παιδιού) ξεκινήστε την επαναφορά στη σχολική καθημερινότητα. Αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να έχουν μία σταδιακή προσαρμογή στους ρυθμούς του σχολείου.

Ώρες ύπνου


Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι γονείς και τα παιδιά είναι πιο χαλαροί όσον αφορά στην τήρηση του ωραρίου ύπνου. Συχνά μάλιστα το ξυπνητήρι εγκαταλείπεται και τα παιδιά συνηθίζουν να κοιμούνται και να ξυπνούν όποια ώρα θελήσουν. Εάν η ώρα που κοιμάται το παιδί έχει παρασυρθεί αρκετά πιο αργά είναι ωφέλιμο μία έως δύο εβδομάδες πριν από την πρώτη ημέρα του σχολείου, να προσαρμόσετε το πρόγραμμα του παιδιού σας για να ταιριάζει με την εποχή που αυτός ή αυτή θα πρέπει να ξυπνήσει και να πάει για ύπνο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Προετοιμασία σχολικών ειδών

Μία ευχάριστη διαδικασία για τα παιδιά είναι η έξοδος για την αγορά των νέων σχολικών ειδών που θα χρειαστούν για τη νέα χρονιά. Ένα καινούριο σχολικό σακίδιο, πολύχρωμα τετράδια και στυλό ή ακόμα και μία μοντέρνα μολυβοθήκη θα είναι το κίνητρο για να περιμένουν την πρώτη μέρα του σχολείου με αγωνία και καλή διάθεση. Επίσης, η αγορά νέων ρούχων για το σχολείο θα είναι μία νότα ευχαρίστησης που θα τα εξοικειώσει γρήγορα με τη νέα καθημερινότητα. Μπορείτε να συνδυάσετε τις νέες αγορές με μία βόλτα για φαγητό (προτιμήστε το αγαπημένο τους) κατά την οποία θα αποχαιρετίσετε όλοι μαζί το καλοκαίρι και θα μιλήσετε για τη νέα σχολική χρονιά.

Διαβάστε μαζί βιβλία

Επισκεφτείτε μαζί την τοπική βιβλιοθήκη και βρείτε χρόνο να διαβάσετε μαζί κάποια από τις σειρές βιβλίων που κυκλοφορούν δίνοντας του την επιλογή να διαλέξει το θέμα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και την ηλικία του. Είναι ένας ευχάριστος και δημιουργικός τρόπος για να προετοιμαστεί για τις προκλήσεις κατά την επιστροφή του στο σχολείο.

Νέα εξωσχολική δραστηριότητα

Ταυτόχρονα με τη νέα σχολική χρονιά δώστε στο παιδί σας την ευκαιρία να επιλέξει μία εξωσχολική δραστηριότητα. Η ζωγραφική, το ποδόσφαιρο, το μπαλέτο ή η κολύμβηση θα βοηθήσουν σημαντικά τόσο στη σωματική υγεία του παιδιού σας όσο και στην κοινωνικοποίησή του, αφού θα έρχεται καθημερινά σε επαφή με κόσμο κάνοντας ταυτόχρονα κάτι που του αρέσει και προσφέροντας σε εσάς λίγες ώρες χαλάρωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Συζητήστε με το παιδί για τη νέα χρονιά

Μιλήστε με το παιδί σας σχετικά με το επερχόμενο σχολικό έτος. Μία τέτοια συνομιλία θα διευκολύνει την οποιαδήποτε ανησυχία του καθώς θα του προσφέρετε τη δυνατότητα να σας μιλήσει για τα συναισθήματά του, τους πιθανούς φόβους του και τις ανησυχίες που μπορεί να έχει. Εξερευνήστε μαζί τι θα του φανεί διασκεδαστικό, τι πιστεύει ότι θα μάθει φέτος και αν υπάρχει κάποιος στόχος που θέλει να θέσει.

Μηλιόρδου Χρυσή (Ψυχολόγος , Μ.Sc.)