25 Οκτ 2012

"Να μην ξεχάσω το κουτάκι μου!!!"

Πολλές φορές προτείνουμε σε γονείς διάφορες ιδέες, έτσι ώστε να ηρεμήσουν τα παιδιά που είναι συναισθηματικά αναστατωμένα ή βρίσκονται σε υπερδιέγερση... Στο Social Work Practices at the UT Elementary School παρουσιάζουν μια ιδέα, η οποία βοηθάει τα παιδιά στην συναισθηματική διαχείριση. Ένα κουτί ηρεμίας...

Τί είναι η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή;

Η Λογοθεραπεύτρια Σταυρούλα Μπέλλα μας μιλά για την Ειδική Γλωσσική Διαταραχή ή Δυσφασία ή αλλιώς Παιδική αφασία.

Ο όρος Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (Specific Language Impairment) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια διαταραχή στην κατάκτηση της γλώσσας με τη μορφή καθυστέρησης ή δυσλειτουργίας ή και των δύο, η οποία δε συνοδεύεται από άλλες διαταραχές, όπως η νοητική καθυστέρηση, η βαρηκοΐα, ο αυτισμός, οι κινησιακές δυσλειτουργίες και οι νευρολογικές ή ψυχολογικές διαταραχές
Η ειδική γλωσσική διαταραχή μπορεί να είναι εκφραστικού τύπου, αντιληπτικού τύπου ή μικτή. Στο DSM – IV υπάρχει η διαταραχή εκφραστικού τύπου και η μικτή, ενώ στο ICD – 10 υπάρχει η εκφραστικού τύπου και η αντιληπτικού τύπου (DSM – IV, ICD – 10).

Νέα εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας για τα Νηπιαγωγεία

Διευκρινίσεις σχετικά με τη δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των παιδιών από το ολοήμερο νηπιαγωγείο, έστειλε με νέα εγκύκλιό του στα σχολεία ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Σωτήρης Γκλαβάς.

Στην εγκύκλιο ορίζονται αποκλειστικοί και περιοριστικοί λόγοι για τους οποίους επιτρέπεται η πρόωρη αποχώρηση των νηπίων και συγκεκριμένα: «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (προβλήματα υγείας, σοβαρά κοινωνικά ζητήματα) μπορεί να εγκριθεί πρόωρη αποχώρηση, κατόπιν σχετικής αίτησης του γονέα/κηδεμόνα, συνοδευόμενη με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η οποία διαβιβάζεται μέσω των προϊστάμενων των νηπιαγωγείων στους διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην αίτηση του γονέα/κηδεμόνα θα πρέπει να αναφέρονται οι ημέρες ή/και οι ώρες αποχώρησης από το ολοήμερο πρόγραμμα».