22 Ιουλ 2011

Δραστηριότητα: Μάντεψε τι είναι

ΜΑΝΤΕΨΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ

Χρησιμοποιήστε μια μαξιλαροθήκη ή μια καθαρή κάλτσα, ως σακούλα και διάφορα μικροαντικείμενα καθημερινής χρήσης (π.χ κουτάλι, οδοντόβουρτσα, πορτοκάλι, ψαλίδι, κ.λ.π). Κρύψτε τα μέσα στην αυτοσχέδια σακούλα και ζητήστε από το παιδί να σας βρεί αυτό που του ζητάτε, βάζοντας το χέρι του μέσα αλλά χωρίς να βλέπει. Εναλλάκτικά, τοποθετήστε μόνο δύο αντικείμενα και κλείστε τη σακούλα με ένα κορδόνι, τώρα θα πρέπει να μαντέψει τί πιάνει, χωρίς να βλέπει ή να πιάνει απευθείας το αντικείμενο. Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει τη συγκέντρωση προσοχής, την απτική αντιληπτικότητα και τη στερεογνωσία

Σε ποιό ΚΕΔΔΥ μπορώ να απευθυνθώ?

Τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), προσφέρουν υπηρεσίες διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εδώ θα βρείτε μια λίστα του Υπουργείου Υγείας με τις διευθύνσεις, τα τηλέφωνα και τα e-mail των ΚΕΔΔΥ σε όλη την Ελλάδα.

Δραστηριότητα: Παίζοντας με τα βότσαλα

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΒΟΤΣΑΛΑ

Τί ποιό εύκολο από το να μαζέψετε μερικά βότσαλα στην παραλία και να παίξετε στην ακροθαλασσιά με το πιτσιρίκι σας.
  • Δείξτε του πώς να φτιάξει έναν πύργο με διαφορετικά βότσαλα, το ένα πάνω στο άλλο, χωρίς να του πέσουν
  • Βάλτε τα στη σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο, σειροθετώντας τα
  • Φτιάξτε του ένα σχήμα και ενθαρρύνετέ το να το αντιγράψει, με τα δικά του βότσαλα
Η δραστηριότητα αυτή το βοηθά να διακρίνει και να κατηγοριοποιεί σχήματα και μεγέθη, να βελτιώσει τον οπτικοκινητικό συντονισμό, ακόμη και να ενισχύσει τη δύναμη και την αντοχή των μυών κουβαλώντας

Παράξενο...

Ο γρίφος με το λεωφορείο

Προς ποια κατεύθυνση πηγαίνει το λεωφορείο; Προς τα αριστερά η προς τα δεξιά; Δεν µπορείτε να αποφασίσετε; Κοιτάξτε την φωτογραφία άλλη µία φορά, πιο καλά! Ακόµα δεν µπορείτε να αποφασίσετε;




>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Ρίξτε μία ματιά ακόμη! Ίσως σας έρθει κάποια ιδέα!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Λένε ότι, ακριßώς την ίδια φωτογραφία την έδειξαν σε 5χρονα παιδάκια (νήπια) και τους έκαναν την ίδια ερώτηση. Επίσης λένε ότι 90% από αυτά έδωσαν την εξής απάντηση:
"Το λεωφορείο πηγαίνει προς τα αριστερά!"
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Στην ερώτηση "Γιατί νοµίζεις, ότι το λεωφορείο πηγαίνει προς τα αριστερά;"
...Απάντησαν:
"Γιατί δεν φαίνεται η πόρτα για να µπεις στο λεωφορείο!"


Για περισσότερους γρίφους εδώ.

Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: Κέντρα Διδασκαλίας αναγνωρισμένα από την ΟΚΕ


Tα αναγνωρισμένα κέντρα διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος.


Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος
Αθήνα (τηλ. 210 5233950)

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών
Αθήνα (τηλ. 210 6434629)

Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αργυρούπολης (ΚΕΔΑ)
Αργυρούπολη (τηλ. 210 9955670)

Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Σχοιναράκη
Αθήνα (τηλ. 210 8811310) / Πειραιάς (τηλ. 210 4222111)

Ελληνικό Ινστιτούτο Ν.Γ. «Γέφυρες Επικοινωνίας»
Αθήνα (τηλ. 210 3310702)

Πολυχώρος «ΚΙΒΩΤΟΣ»
Αθήνα (τηλ. 210 7776213)

Κέντρο Επικοινωνίας και Τεχνολογίας
Κηφισιά (τηλ. 210 8080866)

Σχολή Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας «ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ … ΝΟΗΜΑ» Παγκράτι (τηλ. 210 7525580)

ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 343079)

Ένωση Κωφών Βορείου Ελλάδος
Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 730332)

Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 252882)

Πολιτιστικός - Επιμορφωτικός Σύλλογος Κωφών - Βαρηκόων Ηπείρου & Ιονίων Νήσων Ελλάδας
Ιωάννινα (τηλ. 26510 64156)

Μορφωτικός Σύλλογος Κωφών Σερρών
Σέρρες (τηλ. 23210 51552)

Πολιτιστικός - Επιμορφωτικός Σύλλογος Κωφών & Βαρηκόων Λάρισας
Λάρισα (τηλ. 2410 252242)

Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Σχοιναράκη
Λάρισα 2410 554215)

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Πάτρας
Πάτρα (τηλ. 2610 461270)

Κέντρο Διδασκαλίας Ε.Ν.Γ. Πάτρας
Πάτρα (τηλ. 2610 621008)

Σχολή Ε.Ν.Γ. Θεόδωρος Ντέλης
Πάτρα (τηλ. 2610 340903)

Σωματείο Κωφών Ν. Ηρακλείου "ΚΑΝΤΙΑ"
Ηράκλειο Κρήτης (τηλ. 2810 284683)

Σύλλογος Κωφών Ρεθύμνης Κρήτης "ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ"
Ρέθυμνο (τηλ. 28310 28377)

Εκπολιτιστικός Σύλλογος Κωφών-Βαρηκόων Ν. Τρικάλων "Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ"
Τρίκαλα (τηλ. 24310 83896)

http://www.noesi.gr

Tozzle

Για iPhone, iPad, iPod Touch
Ηλικίες: 2-5
Τι είναι: Διάφορα αινίγματα, διαφορετικού επιπέδου δυσκολίας, με σχήματα και εικόνες, σε φιλικό για παιδιά περιβάλλον εργασίας.
Γιατί μας αρέσει: Η ελευθερία κίνησης των αντικειμένων θ' αρέσει πολύ στα παιδιά. Τα σχέδια δεν είναι ότι πιο εκλεπτυσμένο υπάρχει ωστόσο η μεγάλη ποικιλλία τους θα κρατήσει απασχολημένο το παιδί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ανάκληση γκοφρέτας με επικάλυψη σοκολάτας υγείας

Ο Ε.Φ.Ε.Τ,  στο πλαίσιο εφαρμογής της κοινοτικής νομοθεσίας, ενημερώθηκε για τη διακίνηση γκοφρέτας, στην οποία ανιχνεύτηκε αμύγδαλο, το οποίο δεν επισημαινόταν, ως όφειλε, αφού αποτελεί αλλεργιογόνο.
Πρόκειται για γκοφρέτα με επικάλυψη σοκολάτας υγείας 33g Carrefour, με γραμμοκώδικα 5204239129678, αριθμό παρτίδας L212011 και με ημερομηνία λήξης 10.10.11, που διακινείται από την επιχείρηση "Όμιλος Carrefour Ελλάδα - Carrefour Μαρινόπουλος".
Η επιχείρηση "Όμιλος Carrefour Ελλάδα - Carrefour Μαρινόπουλος" άμεσα προχώρησε σε ανάκληση / απόσυρση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας, ενώ από πλευράς Ε.Φ.Ε.Τ, έχουν ήδη δρομολογηθεί σχετικοί έλεγχοι.
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. καλεί τους καταναλωτές, που είναι αλλεργικοί στα αμύγδαλα και έχουν στην κατοχή τους το ανωτέρω προϊόν, να μην το καταναλώσουν.

Αφήστε το να παίξει με το νερό

Τώρα που είναι καλοκαίρι και κάνει ζέστη, σταματήστε πια να σκέφτεστε ότι το παιδί θα… κρυώσει και αφήστε το να κάνει καμία ατασθαλία κι ας είναι μέσα στο σπίτι.
Τα παιδιά τρελαίνονται να παίζουν με το νερό και συνήθως εμείς οι γονείς, με το φόβο ότι μπορεί να κρυώσουν, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με τη σκέψη αυτή.



Όμως, τώρα που κάνει ζέστη δεν έχουμε και πολλά επιχειρήματα για να τα πείσουμε ότι το κάνουμε για το καλό τους. Και η αλήθεια είναι (ελάτε παραδεχτείτε το) ότι τις περισσότερες φορές που έχουμε αρνηθεί στα παιδιά μας ένα παιχνίδι με το νερό, είναι γιατί σκεφτόμαστε τη φασαρία να μαζεύουμε τα νερά και τις βρωμιές που θα προκληθούν από το παιχνίδι τους.

Για να είμαστε όμως πειστικοί ως προς το «απαγορεύειν», οφείλουμε να δίνουμε στο παιδί τις δυνατότητες να πράξει αυτό που θέλει, ιδίως όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Επομένως, αφήστε το να παίξει στη βεράντα με τη φουσκωτή πισίνα του, να γεμίσει νερό τα κατσαρολικά του, να πλύνει τα αυτοκινητάκια του, να κάνει μπάνιο τις κούκλες του, να γεμίσει τα νεροπίστολά του και να σας κάνει λούτσα!

Πηγή

Αντιδράσεις του βρεφικού εγκεφάλου στους ήχους

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέκλαν Μέρφι του Ινστιτούτου Ψυχιατρικής του Βασιλικού Κολεγίου του Λονδίνου και την Δρ Έβελιν Μέρκιουρ του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, που δημοσίευσαν τη μελέτη στο επιστημονικό έντυπο Current Biology, μελέτησαν με τη βοήθεια της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) τον εγκέφαλο 21 βρεφών ηλικίας τριών έως επτά μηνών, ενώ αυτά βρίσκονται σε κατάσταση ύπνωσης.
Διαπίστωσαν ότι ο βρεφικός εγκέφαλος ανταποκρίνεται διαφορετικά, ανάλογα με το συναισθηματικό περιεχόμενο των φωνών και των ποικίλων ήχων (γέλιων, κλαμάτων, φταρνισμάτων, άλλων θορύβων όπως τρεχούμενου νερού ή παιχνιδιών) στο περιβάλλον.

Μέχρι τώρα οι επιστήμονες δεν ήταν βέβαιοι από πόσο νωρίς ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος του βρέφους αποκτά την ικανότητα να αντιλαμβάνεται και να επεξεργάζεται φωνές και συναισθήματα. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα νέα ευρήματα θα τους βοηθήσουν να ξεχωρίσουν το διαφορετικό τρόπο ανάπτυξης του αυτιστικού εγκεφάλου από τον μη αυτιστικό και γενικότερα να ρίξουν φως στην εμφάνιση των νευροψυχολογικών διαταραχών, όπως η σχιζοφρένεια.
Η έρευνα έδειξε ότι ο βρεγματικός λοβός ενεργοποιείται και στα βρέφη, ακριβώς όπως και στους ενηλίκους, όταν ακούνε τον ήχο ανθρωπίνων φωνών. Ειδικότερα, η
μεταιχμιακή περιοχή του εγκεφάλου των τρίμηνων μωρών ανταποκρίνεται πιο έντονα στους λυπητερούς και γενικότερα στους δυσάρεστους ήχους, ενώ δεν φαίνεται να ξεχωρίζει ανάμεσα στους ουδέτερους και τους θετικούς/ευχάριστους ήχους.
«Είναι εντυπωσιακό ότι μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Θα έλεγε κανείς ότι ένα βρέφος που κοιμάται, δεν μπορεί να σας ακούσει, όμως είναι πια ξεκάθαρο ότι ο εγκέφαλός του επεξεργάζεται τους ήχους την ώρα του ύπνου», επεσήμανε ο Δρ Μέρφι. Η διαπίστωση αυτή, όπως είπε, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τους γονείς που π.χ. μπορεί να τσακώνονται κοντά στο κοιμισμένο βρέφος, νομίζοντας ότι δεν τους ακούει. Κάνουν όμως λάθος και μάλλον θα έπρεπε να προσέχουν τι λένε, ακόμα και στο τηλέφωνο.
Τα βρέφη έχουν ιδίως μια εγγενή ικανότητα να αντιλαμβάνονται, αν κάποιος είναι λυπημένος, ενώ φαίνεται να αντιδρούν λιγότερο αν κάποιος βγάζει χαρούμενους ήχους.
Μυστήριο πάντως παραμένει για ποιο λόγο ο εγκέφαλος ενός βρέφους όταν κοιμάται, μπορεί τόσο πρόωρα να συντονίζεται με τους ήχους του εξωτερικού περιβάλλοντος, ιδίως τους αρνητικούς. Ίσως, κατά τους επιστήμονες, αυτό συμβαίνει επειδή, για εξελικτικούς λόγους, ο άνθρωπος από τις πρώτες στιγμές της ζωής του βρίσκεται σε μια κατάσταση εγρήγορσης για λόγους επιβίωσης.
www.childit.gr



Κούκλες: το καλύτερο παιχνίδι για αγόρια;

Τα κοριτσάκια προτιμούν το ροζ και τα αγοράκια το γαλάζιο, σωστά; Αυτό δεν είναι απαραίτητα αληθές, σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Archives of Sexual Behavior.
Οι ερευνητές μελέτησαν τις προτιμήσεις των βρεφών σε ότι αφορά τα χρώματα, τα παιχνίδια που έχουμε συνδέσει με το ένα ή το άλλο φύλλο και το σχήμα των παιχνιδιών. Στη μεταξύ τους σύγκριση, δεν κέρδισε ούτε το ροζ ούτε το γαλάζιο. Τα περισσότερα παιδιά επέλεξαν το κόκκινο. Όσον αφορά τα παιχνίδια, αγόρια και κορίτσια ενός έτους προτίμησαν εξίσου τις κούκλες, άρα δεν ισχύει η κοινή πεποίθηση του κόσμου.
Αυτή είναι η τελευταία μιας σειράς εκθέσεων με βάση τις οποίες οι διαφορές στις προτιμήσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών είναι πολύ μικρές. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν είναι κακό να παίζουν τα αγόρια με κούκλες και τα κορίτσια με αυτοκίνητα. Το αντίθετο μάλιστα, το ενθαρρύνουν και υπενθυμίζουν στους γονείς ότι το παιχνίδι ωφελεί τη φαντασία των παιδιών και τους διδάσκει νέες δεξιότητες.

Πηγή

Σημαίες του κόσμου

Για συσκευές Android
Ηλικίες: 7 και πάνω

Τι είναι: Μια εφαρμογή που περιλαμβάνει τις σημαίες 194 χωρών και άμεση σύνδεση με τη wikipedia προκειμένου να διαβάζεις περισσότερες πληροφορίες για την κάθε χώρα. Επίσης έχει αινίγματα σχετικά με τις σημαίες των χωρών.

Γιατί μας αρέσει: Παρακινεί τα παιδιά να μάθουν γεωγραφία, εξασκεί τη μνήμη τους και τα βοηθά να αναπτύξουν την αίσθηση των χρωμάτων.




Την εφαρμογή αυτή μπορείτε να την κατεβάσετε δωρεάν.

Shape Builder (παζλ)

Για iPhone, iPad, iPod Touch
Ηλικίες: 2-5
Τι είναι: Μια εφαρμογή με περίπου 150 παζλ τα οποία καλείται να φτιάξει το παιδί σας.
Γιατί μας αρέσει: Με την ολοκλήρωση του κάθε παζλ μια φωνή επιβραβεύει το παιδί λέγοντάς του τι δέιχνει το σχήμα που δημιούργησε. Παράλληλα μαθαίνει στο παιδί νέες λέξεις, όχι όμως στα ελληνικά.