1 Αυγ 2011

Test technorati

X3ZT8BGCDGKE

Εβρος: Εγκαίνια στο Κέντρο Ημέρας Αυτιστικών Ατόμων

Το Κέντρο Ημέρας Αυτιστικών Ατόμων στο Δωρικό της Αλεξανδρούπολης εγκαινίασε ο ο υφυπουργός Υγείας, Μιχάλης Τιμοσίδης, παρουσία των τοπικών αρχών και πλήθους κόσμου.
Το κέντρο κτίσθηκε από δωρεές φορέων και κυρίως ιδιωτών, με πρωτοβουλία του Συλλόγου γονέων και φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Έβρου "Άγιος Βασίλειος", σε οικόπεδο που προσέφερε ο δήμος Τραϊανούπολης.

Ο κ. Τιμοσίδης επαίνεσε την προσπάθεια του Συλλόγου και της προέδρου Λίτσας Μαυρίδου, τονίζοντας ότι στην προσπάθειά τους θα έχουν την αμέριστη συμπαράσταση του υπουργείου.

Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας και Θράκης Αρης Γιαννακίδης, ανέφερε ότι ο εξοπλισμός του κέντρου και η δημιουργία ξενώνα, θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.

Πηγή

Τα βρέφη είναι ικανά για σύνθετο συλλογισμό

Τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας αποκαλύπτουν ότι τα βρέφη είναι ικανά να λαμβάνουν αποφάσεις υπολογίζοντας τις πιθανότητες ενός γεγονότος, λειτουργώντας σαν μίνι στατιστικολόγοι. 
Οι ερευνητές, εξομοιώνοντας τα σενάρια σε υπολογιστή, ήταν σε θέση να προβλέψουν με ακρίβεια τι θα γνώριζε ένα βρέφος σε σχέση με ένα δεδομένο γεγονός, εάν τους δίνονταν συγκεκριμένες πληροφορίες. Η εξομοίωση αυτή μπορεί να φανεί χρήσιμη στην παραγωγή τεχνητής νοημοσύνης που αντιδρά κατάλληλα στα ερεθίσματα, σύμφωνα με τον Josh Tenenbaum, καθηγητή στο ΜΙΤ (Massachusetts Institute of Technology). Η μελέτη αυτή επίσης αποκαλύπτει πόσο συνηδειτοποιημένοι είναι οι εγκέφαλοι των βρεφών, αποκάλυψε ο Tenenbaum. Συνέχισε εξηγώντας ότι το συμπέρασμα είναι πως η γνώση των βρεφών για τα διάφορα αντικείμενα δεν προέρχεται από ένστικτο, αλλά είναι αποτέλεσμα ορθολογικής σκέψης, μετά από την ανάλυση των πιθανοτήτων.
Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει πως τα βρέφη έχουν γνώση για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το περιβάλλον τους. Μία έρευνα του 2009 έδειξε πως βρέφη 6 μηνών είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τη διαφορά μεταξύ ενός φιλικού κι ενός άγριου σκύλου. Όλες αυτές οι έρευνες βασίζονται στη μέθοδο που ονομάζεται "διάψευση προσδοκίας". Οι ερευνητές εξετάζουν το βλέμμα των βρεφών, καθώς αυτά βλέπουν συνηθισμένα και ασυνήθιστα σενάρια. Όταν το βρέφος κοιτάζει για περισσότερη ώρα σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά: το βρέφος καταλαβαίνει ότι κάτι από αυτό που βλέπει είναι ασυνήθιστο (όπως για παράδειγμα τα μάτια ενός κινούμενου σχεδίου που πετάγονται προς τα έξω). Ο Tenenbaum και οι συνεργάτες του επιθυμούσαν να πάνε λίγο παραπέρα: να ποσοτικοποιήσουν το πόσο "ασυνήθιστο" είναι ένα συμβάν με βάση τις πιθανότητες πραγματοποίησής του. Ήθελαν να ελέγξουν εάν η έκπληξη του βρέφους θα ήταν ανάλογη με το πόσο ασυνήθιστη θα ήταν μία κατάσταση.
Ορθολογική σκέψη
Οι ερευνητές δημιούργησαν ορισμένα βίντεο, τα οποία παρακολούθησαν βρέφη ενός έτους. Στα βίντεο αυτά, ορισμένα αντικείμενα αναπηδούσαν μέσα σε έναν κύκλο, από τον οποίο υπήρχε μία μόνο έξοδος (φωτογραφία). Έπειτα, ένα μπλε πέπλο κάλυπτε τον κύκλο και έκρυβε τα αντικείμενα. Στο τέλος, ένα από τα αντικείμενα έβγαινε από τον κύκλο και το μπλε πέπλο έφευγε αποκαλύπτωντας τα εναπομείναντα αντικείμενα.
Η πιθανότητα ενός αντικειμένου να βγει από τον κύκλο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: πόσα αντικείμενα κάθε είδους υπάρχουν, για πόσο διάστημα το πέπλο καλύπτει τον κύκλο, την κίνηση των αντικειμένων και τη θέση στην οποία βρίσκονται πριν καλυφθούν από το πέπλο. Για παράδειγμα, εάν ένας κύβος βρίσκεται κοντά στην έξοδο και το πέπλο παραμείνει για ένα μόλις δευτερόλεπτο, θεωρείς δεδομένο ότι ο κύβος είναι το αντικείμενο που θα βγει από τον κύκλο. Εάν στο ίδιο σενάριο το πέπλο παραμείνει για 2 δευτερόλεπτα, η θέση του κύβου δεν παίζει μεγάλο ρόλο, καθώς άλλα αντικείμενα θα έχουν πάρει τη θέση του κοντά στην έξοδο.
Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι αυτός ο γρίφος δεν δυσκόλεψε τα βρέφη, γεγονός το οποίο δείχνει ότι η ορθολογική σκέψη ανθίζει από μικρή ηλικία, σύμφωνα με τον Tenenbaum. Ο καθηγητής του ΜΙΤ θέλει να κάνει ακόμα περισσότερες δοκιμές, προσθέτοντας παραμέτρους όπως η τριβή και η βαρύτητα. Επίσης επιθυμεί να επεκτείνουν τις δοκιμές και σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Ενσφηνώματα 1

Ηλικίες: κατάλληλο για μαθητές κι εκπαιδευτικούς Α΄ Δημοτικού, Ειδικής και Προσχολικής Αγωγής.

Τι είναι: Περιλαμβάνει 76 προγράμματα με αντιστοιχίες, παζλ, εικόνων και αριθμών, χρώματα και σχήματα, ασκήσεις μνήμης και παρατηρητικότητας, αισθητοποίηση αριθμών από 1-5, προσθέσεις και αφαιρέσεις στην πεντάδα, 8 παιχνίδια εξοικείωσης, 64 ασκήσεις για εκτύπωση, 7 τραγούδια και 33 λεπτά video. 

Γιατί μας αρέσει: Έχει χαριτωμένα γραφικά, ευχάριστο και εύκολο στη χρήση περιβάλλον εργασίας και είναι συγχρόνως διασκεδαστικό και διδακτικό για τα παιδιά.

 Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν σε μορφή DEMO.