24 Σεπ 2015

Εργονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη γραφή & Εργοθεραπευτικές προσαρμογές

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά εμφανίζουν δυσκολίες στη γραφή και το γεγονός, αυτό, αποτελεί πολλές φορές την κύρια και πρωταρχική παραπομπή τους στον Εργοθεραπευτή (Amundson 2005, Denton, Cope & Moser 2006, Woodward & Swinth 2002). Συνεπώς, πολλοί Εργοθεραπευτές ασχολούνται όλο και περισσότερο με τη μελέτη και την αποκατάσταση των προβλημάτων γραφής.

Η γραφή είναι μια πολυπαραγοντική δραστηριότητα της οποίας η ανάπτυξη και η ομαλή εξέλιξη επηρεάζεται και εξαρτάται από μια πληθώρα συνισταμένων. Στο παρόν άρθρο δε θα αναφερθούμε σε όλους αυτούς τους παράγοντες που συνδέονται με τη γραφή αλλά θα περιοριστούμε στους εργονομικούς παράγοντες (ergonomic factors) και τις αντισταθμιστικές τεχνικές (compensatory strategies)  – όπως είναι συγκεκριμένες τροποποιήσεις του περιβάλλοντος (environmental modifications) – που μπορεί να πραγματοποιήσει ο Εργοθεραπευτής για να ευοδώσει τη γραφή. 

Σύλληψη Μολυβιού


Σιγουρευτείτε ότι το παιδί κρατά σωστά το μολύβι, πρωτού ξεκινήσει τις ασκήσεις του, ακολουθώντας τις 5 παρακάτω οδηγίες....
Σύμφωνα με το Pin by Jennifer

























Φτιάξε έναν κύκλο με τα δάχτυλα, σαν να "λές ok" (με τον δείκτη & τον αντίχειρα).

Τοποθέτησε, το μολύβι ανάμεσα στον αντίχειρα και τον δείκτη.

Δίπλωσε τα άλλα 3 δάχτυλα στο εσωτερικό της παλάμης.

Ακούμπησε το μολύβι στο μεσαίο δάχτυλο (στην άκρη του).

Σιγουρέψου ότι η άκρη του μολυβιού κοιτά προς τα πίσω και ακουμπά στο "μαξιλάρι" που σχηματίζεται μεταξύ δείκτη και αντίχειρα, όπως φαίνεται στην εικόνα.


Απόδοση: Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια SIT