1 Μαρ 2012

Το ρομπότ Kaspar!

Μέχρι χθες η τετράχρονη Ίντεν Σοτσένκο δεν μιλούσε και δεν πλησίαζε κανέναν. Ήταν ένα εσωστρεφές αυτιστικό παιδί που έτρεχε μακριά όποτε την πλησίαζαν. «Από τότε που άρχισε να παίζει με το ρομπότ που έφεραν στο σχολείο της, έχει αλλάξει τελείως» λέει η μητέρα της Κλερ.

Το έχω ακούσει, αλλά τι είναι?

Tantrums... Μπορεί να το έχετε ακούσει από κάποιο θεραπευτή ή γονιό.. Αλλά γιατί το είπαν αναφερομένοι σε ένα παιδί?

Tantrum στα ελληνικά σημαίνει η έκρηξη οργής, το ξέσπασμα. Τα tantrums τα βλέπουμε συχνά σε παιδιά, ειδικά σε μικρή ηλικία, όταν θέλουν να επικοινωνήσουν ή να εναντιωθούν. Είναι ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες όπως το σύνδρομο Down, η εγκεφαλική παράλυση, ο αυτισμός, ή κάποια άλλη επικοινωνιακή διαταραχή, που έχουν δυσκολία στην έκφραση των αναγκών και των επιθυμιών συχνά χρησιμοποιούν τα tantrums. Η συχνότητα των ξεσπάσματων μπορεί να ποικίλει από μια φορά μέχρι αρκετές φορές μέσα στην ημέρα.

Ποσοστό σωματικού λίπους. Πώς επηρεάζει την ανάπτυξη;

Με τη δραματική αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, η επίτευξη και διατήρηση ενός υγιούς βάρους παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη ζωή και στην υγεία ενός παιδιού. 

Η σύσταση σώματος, είναι η ανάλυση του σώματος στα μέρη που αποτελείται, δηλαδή στα οστά, τα όργανα, το μυϊκό ιστό και τον λιπώδη ιστό και την υπόλοιπη άλιπη μάζα. Δυστυχώς, η σύσταση σώματός μας, επηρεάζεται από την παιδική ηλικία γιατί είναι αυτή που θα επηρεάσει τις ορμόνες για να μας μεγιστοποιήσουν την οστική μάζα και την μυϊκή που θα την συγκρατεί.

Μαθαίνοντας από τους τετράποδους φίλους μας!

Η σχέση του ανθρώπου με τα κατοικίδια ζώα συντροφιάς ξεκίνησε εδώ και πάρα πολλά χρόνια όταν άρχισε και η εξημέρωσή τους. Τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα τα ζώα. Τα κίνητρα των παιδιών για απόκτηση ενός ζώου πιθανόν να είναι η παρέα και το παιχνίδι. Το παιχνίδι αποτελεί την καλύτερη μορφή μάθησης για τα παιδιά καθώς και μια από τις βασικές τους ανάγκες. Όμως τα οφέλη που έχει να πάρει ένα παιδί από αυτή τη συμβίωση είναι πολλαπλά σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο.

Eκδηλώσεις για τις Νευροεπιστήμες στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Η Ελληνική Εταιρεία για τις Νευροεπιστήμες, το Ίδρυμα Ευγενίδου, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων και η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (Δ.Ε.Π.Υ.) ανακοίνωσαν ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους και -σε συντονισμό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Νευροεπιστήμης Dana Alliance for Brain- διοργανώνουν μια σειρά εκδηλώσεων στο Ίδρυμα Ευγενίδου, το Μάρτιο.

Με γενικό τίτλο «Μάρτιος 2012: Μήνας ενημέρωσης για τις Νευροεπιστήμες», οι τέσσερις φορείς προσκαλούν το κοινό, κάθε ηλικίας, σε μια σειρά δράσεων στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με στόχο να ενημερώσουν σχετικά με την πρόοδο των ερευνών για τον εγκέφαλο. Οι παρουσιάσεις θα γίνουν με τρόπο έγκυρο, αλλά ταυτόχρονα απλό και κατανοητό, ώστε να φέρουν κάθε ενδιαφερόμενο πιο κοντά στο ευρύ πεδίο των Νευροεπιστημών.

Περπάτημα στη μύτη του ποδιού

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο στα μικρά παιδιά, ιδιαίτερα κατά το 2ον χρόνο της ζωής τους. Για τα παιδιά κάτω των 2 χρόνων, που περιοδικά περπατούν στη μύτη των ποδιών τους και δεν έχουν άλλα προβλήματα δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.
Τα παιδιά που περπατούν σχεδόν συνέχεια στη μύτη των ποδιών τους και συνεχίζουν και μετά την ηλικία των 2 χρόνων πρέπει να εξετασθούν για να αποκλεισθούν ορθοπεδικά ή νευρολογικά προβλήματα όπως είναι η εγκεφαλική παράλυση.

Ο πρώτος δάσκαλος με σύνδρομο DOWN


Ο 34χρονος Ισπανός Πάμπλο Πινέδα είναι ο πρώτος στην Ευρώπη πτυχιούχος πανεπιστημίου που έχει σύνδρομο Down. Χρειάζεται να περάσει ακόμη τέσσερις εξετάσεις, για να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να γίνει δάσκαλος. Αυτό δεν είναι τόσο ασυνήθιστο: στην Ισπανία το 85% των παιδιών με σύνδρομο Down πηγαίνουν στο κανονικό σχολείο. Η WELT ON LINE μίλησε με τον Πινέδα για τη μάθηση, την "καθυστέρηση" και για τα υπερπροστρατευμένα παιδιά.

10 iPhone apps για νήπια και παιδιά

"Η 13 μηνών κόρη μου μπορεί να ανοίξει το iPhone του μπαμπά της. Δεν το λέω για να καμαρώσω –είμαι σίγουρη ότι τα περισσότερα νήπια μπορούν. Το λέω γιατί, όπως όλα δείχνουν, σε μερικούς μήνες θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει καλύτερα από τον μπαμπά της -σίγουρα από εμένα που δεν έχω καν iPhone- και γιατί τότε θα πρέπει να βρούμε τρόπους να αποσπούμε την προσοχή της από τα μηνύματα και τα e-mails και να την επικεντρώνουμε σε πιο κατάλληλα για την ηλικία της «παιχνίδια»."  γράφει η κ. Έλενα Μπούλια.

Το αν πρέπει ή δεν πρέπει τα πιτσιρίκια να «παίζουν» με τα κινητά μας τηλέφωνα –ή τις ηλεκτρονικές μας συσκευές εν γένει- είναι μία άλλη συζήτηση. Ποιος γονιός μπορεί να απομακρύνει οριστικά τα παιδιά από το κινητά ή τους υπολογιστές της οικογένειας; Και, εν τέλει, γιατί να το κάνει; Είναι ζήτημα λίγων ετών να έχει το κάθε παιδί το δικό του κινητό, είτε μας κακοφαίνεται είτε όχι.

Παρακάτω θα δείτε τα πιο ενδιαφέροντα, χρήσιμα και διασκεδαστικά iPhone και iPad applications για μαμάδες και παιδιά (για την ιστορία: όλα τα iPad apps υπάρχουν και σε iPhone apps ενώ δεν ισχύει πάντα το αντίθετο):