14 Σεπ 2011

Κάνε το μόνος σου, μπορείς!

Αν το παιδί σας είναι πλεον τριών ετών, τότε μπορείτε να επιμείνετε λίγο παραπάνω σε κάποια θεματάκια, που θα διευκολύνουν και εσάς τους ίδιους και θα δώσουν σε εκείνο την αυτοπεποίθηση, που χρειάζεται.
Για παραδειγμα, σε αυτήν την ηλικία τα περισσότερα παιδιά έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες, που χρειάζονται, για να μπορούν να ντύνονται σιγά σιγά μόνα τους.


Εσείς θα πρέπει να είστε ξεκάθαροι σε ό,τι ζητάτε από το μικρό σας και πάντα να στέκεστε δίπλα του, για να του δίνετε ενα ...χέρι βοηθείας, που θα χρειαστεί, για να τα φέρει σε πέρας.

Μπορείτε, λοιπόν, σταδιακά να του δείξετε λίγο περισσότερη εμπιστοσύνη, από το να βάλει το παντελονάκι του, και να πλύνει τα δόντια του, μέχρι να πλυθεί στο μπάνιο (πάντα στην αρχή με τη δική σας επίβλεψη), να βάλει νεράκι από τη βρύση στο κυπελλάκι του ή να πάρει το πηρούνι του από το συρτάρι!

Ενθαρρύνετέ το να συμμαζέψει το δωμάτιό του, μαθαίνοντάς του που πρέπει να τοποθετήσει το κάθε τι, δώστε του τα πιάτα να τα βάλει στο τραπέζι, όταν ετοιμάζετε το γεύμα για την οικογένεια, αναθέστε του μικρές δουλειές, όπως να ταϊσει το κατοικίδιό σας ή να ποτίσει τις γλάστρες σας!

Κάντε, λοιπόν, την αρχή, αρχικά επιβλέποντας και ολοκληρώνοντας τις πράξεις του.

Μη ξεχνάτε να το επιβραβεύετε και μην είστε πολύ αυστηροί μαζί του, αν κάνει ένα λάθος! Διαφορετικά θα του κόψετε τα φτερά!

Τα σπορ στην παιδική ηλικία


Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει δώσει η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία, τα παιδιά κάτω των έξι ετών δεν συνίσταται να λαμβάνουν μέρος σε ομαδικά αθλημάτα!

Και αυτό, γιατί νωρίτερα από τα έξι τους χρόνια είναι λιγότερο πιθανό να μπορέσουν να αντιληφθούν το ομαδικό πνεύμα. Επίσης, τα παιδιά κάτω των έξι ετών υπολείπονται και σωματοδομικά, με την πιθανοτητα η ενασχόλησή τους με ένα ομαδικό άθλημα να τους δημιουργήσει τραυματισμούς.

Βέβαια, ο κανόνας αυτός έχει και εξαιρέσεις, αφού ένα αναπτυγμένο παιδί πέντε ετών μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από ό,τι ένα παιδί μεγαλύτερο σε ηλικία και λιγότερο ανεπτυγμένο.
Πάντως, οι ειδικοί επιμένουν ότι, όταν τα παιδιά είναι μικρά, χρειάζονται χρόνο, για να είναι μόνο παιδιά!
Γι’ αυτό είναι προτιμότερο να παίζουν χωρίς ένα σύνολο κανόνων και τους όρους της συνεργασίας ή του ανταγωνισμού, που απαιτεί ένα ομαδικό άθλημα.
Και αν η συμμετοχή στον αθλητισμό είναι μία θετική κατεύθυνση στο να διοχετευθεί η ενέργειά τους, υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές για ένα παιδί, που θέλει να συμμετέχει σε αθλητικές δραστηριότητες: η κολύμβηση, το μπόουλινγκ, η γυμναστική, οι πολεμικές τέχνες, το τένις κλπ!

Μη μεγαλωνετε "μικρομέγαλα", μην τα αγχωνετε, αφηστε τα μικρά σας να απολαύσουν την παιδικότητά τους!

Ο Μπομπ Σφουγγαράκης αποσυντονίζει τα παιδιά;

Νέα μελέτη υποστηρίζει ότι επηρεάζει την ικανότητα συγκέντρωσης

Σύμφωνα με αμερικανούς ειδικούς, οι γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές της σειράς κινουμένων σχεδίων με πρωταγωνιστή τον διάσημο ...σπόγγο θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα στις επιδόσεις των μικρών παιδιών


Ουάσινγκτον
Tα κινούμενα σχέδια με γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές βλάπτουν τη συγκέντρωση των παιδιών, την ικανότητά τους να λύνουν γρίφους λογικής, ενώ παράλληλα «πλήττουν» τη βραχυπρόθεσμη μνήμη. Τα συμπεράσματα αυτά ανήκουν σε ειδικούς του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια στις ΗΠΑ και έρχονται να ενισχύσουν εκείνα προηγούμενων μελετών.

Η εναλλαγή των σκηνών κάνει τη διαφορά

Στα πειράματα των ερευνητών που δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Pediatrics» έλαβαν μέρος συνολικά 60 παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών, τα οποία χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα παρακολούθησε ένα βίντεο διάρκειας εννέα λεπτών της αμερικανικής σειράς κινουμένων σχεδίων «Μπομπ Σφουγγαράκης» του Nikelodeon στο οποίο η εναλλαγή των σκηνών πραγματοποιείτο κατά μέσο όρο ανά 11 δευτερόλεπτα.

Μια δεύτερη ομάδα παιδιών παρακολούθησε ένα βίντεο εκπαιδευτικών κινουμένων σχεδίων ίσης χρονικής διάρκειας, στο οποίο οι σκηνές εναλλάσσονταν ανά 34 δευτερόλεπτα.

Στην τρίτη ομάδα δόθηκαν μαρκαδόροι, κηρομπογιές και χαρτιά και ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν.

Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης δοκιμασίας των ομάδων, οι ειδικοί ζήτησαν από τα παιδάκια να φέρουν εις πέρας διαφορετικές αποστολές. Συγκεκριμένα οι μικροί εθελοντές έπρεπε να εκτελέσουν με επιτυχία σωματικές ασκήσεις, να μετατοπίσουν δίσκους διαφόρων μεγεθών από μια στήλη σε μια άλλη και να φάνε καραμέλες την κατάλληλη χρονική στιγμή.

Τέλος, στα παιδιά δόθηκαν λίστες αριθμών και τους ζητήθηκε να τους διαβάσουν από το τέλος προς την αρχή.

Οι επιστήμονες παρατήρησαν λοιπόν, ότι οι επιδόσεις των παιδιών της πρώτης ομάδας (που είχαν παρακολουθήσει νωρίτερα «Μπομπ Σφουγγαράκη») ήταν αισθητά χειρότερες από εκείνες των υπολοίπων.

Κρίσιμη η επιλογή των παιδικών προγραμμάτων

Η επικεφαλής της μελέτης δρ Αντζελίν Λίλαρντ, σημειώνει ότι ενώ από τα πειράματά της προέκυψε πως τα παιδιά παρουσίαζαν χειρότερες επιδόσεις αμέσως μετά τη θέαση των καρτούν, τα ευρήματα επιβεβαιώνουν εκείνα άλλων μελετών τα οποία έδειχναν πιο μακροπρόθεσμη επίδραση.

«Τα ευρήματά μας συνάδουν με εκείνα άλλων μελετών τα οποία δείχνουν αρνητική σύνδεση μεταξύ της ψυχαγωγικής τηλεόρασης και της προσοχής» σημείωσε η ειδικός και προσέθεσε: «Με δεδομένο ότι πολλά κινούμενα σχέδια με γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές είναι άκρως δημοφιλή στα μικρά παιδιά είναι σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν ότι τα παιδιά τους μπορεί να εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα εκτελεστικής λειτουργίας, τουλάχιστον αμέσως μετά τη θέαση τέτοιων καρτούν».

Πηγή: http://www.tovima.gr 

Ενημερωτική εκδήλωση για τη νόσο Alzheimer

Την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου

Ο Δήμος Αμαρουσίου και η Εταιρεία Νόσου Alzheimer & Συναφών Διαταραχών Αθηνών πραγματοποιούν ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:

«Νόσος Αλτσχάιμερ, η πρόκληση του 21ου αιώνα», την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011 και ώρα 18:00, στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου (Βασ. Σοφίας 9 & Δ. Μόσχα, Μαρούσι).

Την εκδήλωση διοργανώνουν στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Αλτσχάιμερ, το Δημοτικό Πολυιατρείο και το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Ατόμων με Alzheimer Δήμου Αμαρουσίου, με κεντρικό μήνυμα: «Επειδή η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, το πρώτο βήμα είναι η ενημέρωση και η έγκαιρη διάγνωση».

Επίσης η Νευρολόγος – Ψυχίατρος, Πρόεδρος της Εταιρείας Νόσου Alzheimer και Συναφών Διαταραχών Αθηνών Δρ Παρασκευή Σακκά θα αναπτύξει το θέμα: «Υπάρχει πρόληψη στη νόσο Αλτσχάιμερ;».
Από την πλευρά της η Ψυχολόγος, υπεύθυνη του προγράμματος «Φροντίδα στο σπίτι για ανοϊκούς ασθενείς» κα Ελένη Μαργιώτη θα μιλήσει για τις Δομές και υπηρεσίες για άτομα με άνοια στην Ελλάδα».

Συντονιστής της εκδήλωσης είναι ο κ. Αντώνιος Παρτσινέβελος, Χειρουργός Ορθοπαιδικός, Υπεύθυνος Πολυιατρείου, Κέντρου (ΚΔΑΠ – ΜΕΑ) και του Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Ατόμων με Alzheimer Δήμου Αμαρουσίου.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα διανεμηθεί δωρεάν τεστ μνήμης στους ενδιαφερόμενους από 60 ετών και άνω.