14 Σεπ 2011

Ο Μπομπ Σφουγγαράκης αποσυντονίζει τα παιδιά;

Νέα μελέτη υποστηρίζει ότι επηρεάζει την ικανότητα συγκέντρωσης

Σύμφωνα με αμερικανούς ειδικούς, οι γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές της σειράς κινουμένων σχεδίων με πρωταγωνιστή τον διάσημο ...σπόγγο θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα στις επιδόσεις των μικρών παιδιών


Ουάσινγκτον
Tα κινούμενα σχέδια με γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές βλάπτουν τη συγκέντρωση των παιδιών, την ικανότητά τους να λύνουν γρίφους λογικής, ενώ παράλληλα «πλήττουν» τη βραχυπρόθεσμη μνήμη. Τα συμπεράσματα αυτά ανήκουν σε ειδικούς του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια στις ΗΠΑ και έρχονται να ενισχύσουν εκείνα προηγούμενων μελετών.

Η εναλλαγή των σκηνών κάνει τη διαφορά

Στα πειράματα των ερευνητών που δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Pediatrics» έλαβαν μέρος συνολικά 60 παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών, τα οποία χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα παρακολούθησε ένα βίντεο διάρκειας εννέα λεπτών της αμερικανικής σειράς κινουμένων σχεδίων «Μπομπ Σφουγγαράκης» του Nikelodeon στο οποίο η εναλλαγή των σκηνών πραγματοποιείτο κατά μέσο όρο ανά 11 δευτερόλεπτα.

Μια δεύτερη ομάδα παιδιών παρακολούθησε ένα βίντεο εκπαιδευτικών κινουμένων σχεδίων ίσης χρονικής διάρκειας, στο οποίο οι σκηνές εναλλάσσονταν ανά 34 δευτερόλεπτα.

Στην τρίτη ομάδα δόθηκαν μαρκαδόροι, κηρομπογιές και χαρτιά και ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν.

Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης δοκιμασίας των ομάδων, οι ειδικοί ζήτησαν από τα παιδάκια να φέρουν εις πέρας διαφορετικές αποστολές. Συγκεκριμένα οι μικροί εθελοντές έπρεπε να εκτελέσουν με επιτυχία σωματικές ασκήσεις, να μετατοπίσουν δίσκους διαφόρων μεγεθών από μια στήλη σε μια άλλη και να φάνε καραμέλες την κατάλληλη χρονική στιγμή.

Τέλος, στα παιδιά δόθηκαν λίστες αριθμών και τους ζητήθηκε να τους διαβάσουν από το τέλος προς την αρχή.

Οι επιστήμονες παρατήρησαν λοιπόν, ότι οι επιδόσεις των παιδιών της πρώτης ομάδας (που είχαν παρακολουθήσει νωρίτερα «Μπομπ Σφουγγαράκη») ήταν αισθητά χειρότερες από εκείνες των υπολοίπων.

Κρίσιμη η επιλογή των παιδικών προγραμμάτων

Η επικεφαλής της μελέτης δρ Αντζελίν Λίλαρντ, σημειώνει ότι ενώ από τα πειράματά της προέκυψε πως τα παιδιά παρουσίαζαν χειρότερες επιδόσεις αμέσως μετά τη θέαση των καρτούν, τα ευρήματα επιβεβαιώνουν εκείνα άλλων μελετών τα οποία έδειχναν πιο μακροπρόθεσμη επίδραση.

«Τα ευρήματά μας συνάδουν με εκείνα άλλων μελετών τα οποία δείχνουν αρνητική σύνδεση μεταξύ της ψυχαγωγικής τηλεόρασης και της προσοχής» σημείωσε η ειδικός και προσέθεσε: «Με δεδομένο ότι πολλά κινούμενα σχέδια με γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές είναι άκρως δημοφιλή στα μικρά παιδιά είναι σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν ότι τα παιδιά τους μπορεί να εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα εκτελεστικής λειτουργίας, τουλάχιστον αμέσως μετά τη θέαση τέτοιων καρτούν».

Πηγή: http://www.tovima.gr 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...