18 Ιαν 2013

ΔΕΠΥ: βοήθημα για εκπαιδευτικούς

Πηγή εικόνας:http://www.heatherengland.com
Η ύπαρξη ενός ή περισσοτέρων παιδιών με ΔΕΠΥ σε μια σχολική τάξη είναι πολύ πιθανό να δημιουργεί προβλήματα στην παράδοση του μαθήματος.


Οι ακόλουθοι τρόποι θα βοηθήσουν τους δασκάλους να τα βγάλουν πέρα...

1. Θυμηθείτε ότι η ασυνέπεια είναι ένα από τα κύρια γνωρίσματα της ΔΕΠΥ. Κάποιες φορές, ο μαθητής μπορεί να λύσει την άσκηση. Κάποιες άλλες όμως όχι.

2. Προσπαθείστε να κατανοήσετε πόσο μεγάλη σημασία έχει για έναν μαθητή με ΔΕΠΥ να του δείξετε ότι πιστεύετε σε αυτόν και ότι έχετε υψηλές προσδοκίες από αυτόν.

3. Αξιολογείστε τους μαθητές με βάση την "εικόνα" τους στην τάξη και όχι με βάση τα σχόλια που σίγουρα έχετε ακούσει από τους προηγούμενους δασκάλους τους. Είναι πολύ σημαντικό να ξεκινούν όλοι οι μαθητές τη χρόνια με "καθαρό μητρώο".

4. Αναμένετε ότι θα χρειαστεί να αναθεωρήσετε, να επανασχεδιάσετε και να προσαρμόσετε τον τροπο διδασκαλίας σας προκειμένου να διατηρήσετε ενεργό το ενδιαφέρον ενός μαθητή με ΔΕΠΥ. Θα χρειαστεί, για παράδειγμα, να του δώσετε κάποια έξτρα κίνητρα και κάποιο "αυστηρό" πρόγραμμα προκειμένου να είναι ενεργή η συμμετοχή του.

5. Πείτε στους μαθητές τι είναι αυτό που επιθυμείτε να κάνουν (όποιος ξέρει την απάντηση να σηκώσει το χέρι του και να περιμένει να φωνάξω το όνομά του) και όχι τι να μην κάνουν (μη φωνάζετε όλοι μαζί την απάντηση).

6. Τονίστε και σχολιάστε τις φορές που η συμπεριφορά του μαθητή με ΔΕΠΥ είναι η ενδεδειγμένη. Μη δίνετε έμφαση μόνο στις περιπτώσεις που δεν συμπεριφέρεται σωστά.

7. Επιλέξτε να κάνετε τις προσαρμογές ή αλλαγές που απαιτούνται ώστε να τα καταφέρει ο μαθητής με ΔΕΠΥ. Αυτό δε σημαίνει ότι αδικείτε τους υπόλοιπους μαθητές. Απλά δίνετε ισάξιες ευκαιρίες στον μαθητή με ΔΕΠΥ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...