29 Νοε 2013

Μπορούν τα βιντεοπαιχνίδια να αποκτήσουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα;

Η ενασχόληση των παιδιών με τα βιντεοπαιχνίδια βασανίζει -αν όχι όλους- τους περισσότερους γονείς. Έχετε σκεφτεί, όμως, ότι θα μπορούσαν να αποτελέσουν εκπαιδευτικά εργαλεία για τους μικρούς μας φίλους;

Με τις αυξημένες απαιτήσεις στα σχολεία αναφορικά με γονείς και παιδιά, ίσως είναι ώρα να αναθεωρήσετε και να επωφεληθείτε από τα βιντεοπαιχνίδια. Ας ανακαλύψουμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που προσδίδουν στα βιντεοπαιχνίδια εκπαιδευτικό ρόλο:

Παροχή νέων εκπαιδευτικών πληροφοριών είτε με τη μορφή κειμένου είτε με τη μορφή γραφικών. Οι πληροφορίες αυτές είναι συνήθως άγνωστες στην ηλικιακή ομάδα και το επίπεδο δεξιοτήτων για τα οποία προορίζονται τα παιχνίδια.
Απομνημόνευση: το μέρος του παιχνιδιού που επιβραβεύει τηγν καλή μνήμη. Εάν οι παίκτες είναι σε θέση να θυμούνται τις νέες πληροφορίες, τότε μπορούν να προχωρήσουν επίπεδο στο παιχνίδι.
Περιεχόμενο και Νοημοσύνη: στο κομμάτι αυτό ο παίκτης χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που έχει απομνημονεύσει, κερδίζοντας πόντους από την επίλυση εικονικών προβλημάτων.
Φυλετική και εθνοτική ισορροπία: μέσα από το ομαδικό παιχνίδι, τη γλωσσική ποικιλομορφία και τις επιλογές του χαρακτήρα των δύο φύλων το παιδί έρχεται αντιμέτωπο με ζητήματα ισότητας.

Ωστόσο, η μάθηση δεν προέρχεται μόνο από βιντεοπαιχνίδια που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την εκπαίδευση. Υπάρχουν παιχνίδια που αφορούν τη διαχείριση ρόλων και την ανάπτυξη στρατηγικών, προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες επίλυσης προβλημάτων σε πργματικές συνθήκες της ζωής τους.

Το βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι η συμμετοχή των γονέων, ενώ κύριος στόχος της μάθησης μέσα από τα βιντεοπαιχνίδια είναι ο συνδυασμός γνώσης και διασκέδασης.

Η γνώμη σας:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...