17 Ιουλ 2011

Τι απέγιναν οι βασικές δεξιότητες;

Εάν το παιδί σας τα πάει καλύτερα με το ποντίκι του υπολογιστή παρά μ' ένα μολύβι, δεν είναι το μόνο. Η εξάπλωση των υπολογιστών έχει επηρεάσει τον τρόπο εκμάθησης βασικών δεξιοτήτων των παιδιών όπως να γράφουν το όνομα ή να δένουν τα κορδόνια τους.

Μια πρόσφατη έρευνα σε 11 χώρες έδειξε ότι ορισμένες πρακτικές δεξιότητες που μαθαίναμε στην προσχολική ηλικία τείνουν πλέον να ξεπεραστούν λόγω της τεχνολογίας. Τα παιδιά ηλικίας κάτω των πέντε ετών είναι πιθανότερο να μπορούν να παίξουν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, παρά να δέσουν τα κορδόνια τους. Η ίδια έρευνα έδειξε ότι λιγότερα από τα μισά μικρά παιδιά γνωρίζουν τη διεύθυνση του σπιτιού τους και μόνο το ένα τρίτο από αυτά ήταν σε θέση να γράψει το όνομά του. Από την άλλη, σχεδόν το ένα τέταρτο των παιδιών μπορούσε να ολοκληρώσει δίχως βοήθεια μία κλήση από κινητό τηλέφωνο.
Αντικαθιστούν λοιπόν οι τεχνολογικές τις πρακτικές γνώσεις; Αυτό πιστεύει ο Δρ Paul McGabe, καθηγητής του τμήματος ψυχολογίας στο Brooklyn College της Νέας Υόρκης. Αυτό όμως έχει περισσότερο να κάνει με τους γονείς, παρά με τα παιδιά: "Δημιουργήσαμε έναν κόσμο στον οποίο περιμένουμε τα πάντα να γίνονται άμεσα. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς δεν δίνουν τον απαραίτητο χρόνο στα παιδιά τους για να εξασκηθούν σε ορισμένες δραστηριότητες, όπως είναι για παράδειγμα το ντύσιμο. Οι δραστηριότητες αυτές απαιτούν χρόνο προκειμένου το παιδί να εξερευνήσει, να αποτύχει και τελικά να τα καταφέρει". Με λίγα λόγια, απαιτείται χρόνος προκειμένου να μάθει ένα παιδί να κουμπώνει το πουκάμισό του. Για να μάθει όμως να πατάει το κουμπί του τηλεφώνου δε χρειάζεται εξίσου πολύς χρόνος.

Πηγή: Parenting early years, August 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...