Ευεργετική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών έχουν τεχνολογικά γκάτζετς, που τουλάχιστον μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί συνηθίζουν να εξορίζουν από τις σχολικές αίθουσες. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, τα έξυπνα τηλέφωνα βοηθούν τους μαθητές να μεγιστοποιήσουν τις ικανότητές τους στην μάθηση, υπό την αίρεση ότι χρησιμοποιούνται από την ηλικία των εννέα ετών, δηλαδή από μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού σχολείου. ‘Αλλη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το 2008, δείχνει ότι τα έξυπνα κινητά βοηθούν τους μαθητές να εμπεδώσουν νέες πληροφορίες. Και μία τρίτη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων βοηθούν στη βελτίωση της ομαδικής εργασίας.
Ανάλογα οφέλη για τους μαθητές προκύπτουν από την χρήση των iPads και άλλων συσκευών του είδους, που είναι γνωστές ως “ταμπλέτες”. Αντίθετα από τον γενικό κανόνα που θέλει δάσκαλους και καθηγητές “τεχνοφοβικούς”, σε κάποια σχολεία των Ηνωμένων Πολιτειών, της Βρετανίας, της Γαλλίας αλλά της Ινδίας, τα γκάτζετς έχουν γίνει μέρος της σχολικής καθημερινότητας.
Στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, αρκετά σχολεία έχουν αντικαταστήσει πλήρως τα βιβλία με ταμπλέτες. Στις αρχές του χρόνου, ένα γυμνάσιο στο Κεντ έγινε η πρώτη σχολική μονάδα στη Βρετανία, που εφοδίασε κάθε έναν από τους 1.400 μαθητές με ένα iPad. Το παράδειγμα ακολούθησε ένα άλλο σχολείο στο Έσεξ, προχωρώντας στην αγορά 1.200 τέτοιων συσκευών. Αλλά σχολεία δημιούργησαν ειδικές “εφαρμογές” που δίνουν τη δυνατότητα στους γονείς να ελέγχουν, μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, ποιες σχολικές εργασίες έχουν κάνει τα παιδιά τους.
Το κλειδί βρίσκεται ακριβώς εκεί, στις εφαρμογές, γνωστές και ως apps. Μία τέτοια εφαρμογή επιτρέπει στα παιδιά να μαθαίνουν παίζοντας, καθώς επιτρέπει στους μεγαλύτερους μαθητές να αναλαμβάνουν τον ρόλο του δασκάλου και να διδάσκουν τους μικρότερους. Μία άλλη εφαρμογή είναι ένα κουίζ γνώσεων, που εάν απαντηθεί σωστά επιβραβεύει τον μαθητή με το δικαίωμα να παίξει ένα παιχνίδι στη συσκευή.
“Οι ταμπλέτες δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να μαθαίνουν χωρίς να καταλαβαίνουν ότι μαθαίνουν”, τονίζει στην εφημερίδα “Γκάρντιαν” βρετανός καθηγητής. Ο ίδιος επισημαίνει ότι σε πολλούς μαθητές, και ειδικά στα αγόρια, δεν αρέσει το γράψιμο. “Αισθάνονται πίεση εάν τους ζητήσεις να γράψουν μια ιστορία. Οι ταμπλέτες τους δίνουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν εικόνες και βίντεο και να καταγράψουν τη διήγησή τους ψηφιακά και να τη μοιραστούν με τους συμμαθητές τους”, σημειώνει ο καθηγητής.
Η ταμπλέτα ως ηλεκτρονικό βιβλίο, ή μάλλον ως βιβλιοθήκη, προσφέρει επίσης πολλές δυνατότητες στα παιδιά. “Μου αρέσουν ακόμη τα κανονικά βιβλία και τα κόμικς. Αλλά είναι φανταστικό ότι όλα αυτά τα βιβλία είναι και στο iPad. Υπάρχουν πολλές επιλογές και πολλά πράγματα να διαβάσεις”, δήλωσε 10χρονος μαθητής από σχολείο της Ουαλίας.
Οι ειδικοί εκτιμούν, πάντως, ότι η εποχή που όλοι οι μαθητές θα είναι εφοδιασμένοι με ταμπλέτες ή έξυπνα κινητά στο μάθημα είναι πιο κοντινή απ’ όσο θα μπορούσε ενδεχομένως να φανταστεί κανείς.
Πηγή
Ανάλογα οφέλη για τους μαθητές προκύπτουν από την χρήση των iPads και άλλων συσκευών του είδους, που είναι γνωστές ως “ταμπλέτες”. Αντίθετα από τον γενικό κανόνα που θέλει δάσκαλους και καθηγητές “τεχνοφοβικούς”, σε κάποια σχολεία των Ηνωμένων Πολιτειών, της Βρετανίας, της Γαλλίας αλλά της Ινδίας, τα γκάτζετς έχουν γίνει μέρος της σχολικής καθημερινότητας.
Στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, αρκετά σχολεία έχουν αντικαταστήσει πλήρως τα βιβλία με ταμπλέτες. Στις αρχές του χρόνου, ένα γυμνάσιο στο Κεντ έγινε η πρώτη σχολική μονάδα στη Βρετανία, που εφοδίασε κάθε έναν από τους 1.400 μαθητές με ένα iPad. Το παράδειγμα ακολούθησε ένα άλλο σχολείο στο Έσεξ, προχωρώντας στην αγορά 1.200 τέτοιων συσκευών. Αλλά σχολεία δημιούργησαν ειδικές “εφαρμογές” που δίνουν τη δυνατότητα στους γονείς να ελέγχουν, μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, ποιες σχολικές εργασίες έχουν κάνει τα παιδιά τους.
Το κλειδί βρίσκεται ακριβώς εκεί, στις εφαρμογές, γνωστές και ως apps. Μία τέτοια εφαρμογή επιτρέπει στα παιδιά να μαθαίνουν παίζοντας, καθώς επιτρέπει στους μεγαλύτερους μαθητές να αναλαμβάνουν τον ρόλο του δασκάλου και να διδάσκουν τους μικρότερους. Μία άλλη εφαρμογή είναι ένα κουίζ γνώσεων, που εάν απαντηθεί σωστά επιβραβεύει τον μαθητή με το δικαίωμα να παίξει ένα παιχνίδι στη συσκευή.
“Οι ταμπλέτες δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να μαθαίνουν χωρίς να καταλαβαίνουν ότι μαθαίνουν”, τονίζει στην εφημερίδα “Γκάρντιαν” βρετανός καθηγητής. Ο ίδιος επισημαίνει ότι σε πολλούς μαθητές, και ειδικά στα αγόρια, δεν αρέσει το γράψιμο. “Αισθάνονται πίεση εάν τους ζητήσεις να γράψουν μια ιστορία. Οι ταμπλέτες τους δίνουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν εικόνες και βίντεο και να καταγράψουν τη διήγησή τους ψηφιακά και να τη μοιραστούν με τους συμμαθητές τους”, σημειώνει ο καθηγητής.
Η ταμπλέτα ως ηλεκτρονικό βιβλίο, ή μάλλον ως βιβλιοθήκη, προσφέρει επίσης πολλές δυνατότητες στα παιδιά. “Μου αρέσουν ακόμη τα κανονικά βιβλία και τα κόμικς. Αλλά είναι φανταστικό ότι όλα αυτά τα βιβλία είναι και στο iPad. Υπάρχουν πολλές επιλογές και πολλά πράγματα να διαβάσεις”, δήλωσε 10χρονος μαθητής από σχολείο της Ουαλίας.
Οι ειδικοί εκτιμούν, πάντως, ότι η εποχή που όλοι οι μαθητές θα είναι εφοδιασμένοι με ταμπλέτες ή έξυπνα κινητά στο μάθημα είναι πιο κοντινή απ’ όσο θα μπορούσε ενδεχομένως να φανταστεί κανείς.
Πηγή
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου