Ολλανδική επισκόπηση προηγούμενων ερευνών, αποκαλύπτει ότι όσο περισσότερο σωματικά δραστήρια είναι τα παιδιά σχολικής ηλικίας τόσο καλύτερη επίδοση έχουν στο σχολείο.
Οι περισσότερες έρευνες στην επισκόπηση πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ μια στον Καναδά και άλλη στη νότιο Αφρική.
Η ερευνήτρια Amika Singh, από το Vrije Universiteit University Medical Center του EMGO Institute for Health and Care Research, στο Άμστερνταμ, δήλωσε ότι ανακάλυψε ισχυρές ενδείξεις σημαντικά θετικής σχέσης μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας και των ακαδημαϊκών επιδόσεων. Τα ευρήματα δυο ερευνών υψηλής ποιότητας υποδεικνύουν ότι το να είναι κάποιος περισσότερο δραστήριος σωματικά σχετίζεται με τη βελτιωμένη σχολική επίδοση στα παιδιά, σημειώνουν οι ερευνητές.
Οι περισσότερες έρευνες στην επισκόπηση πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ μια στον Καναδά και άλλη στη νότιο Αφρική.
Η ερευνήτρια Amika Singh, από το Vrije Universiteit University Medical Center του EMGO Institute for Health and Care Research, στο Άμστερνταμ, δήλωσε ότι ανακάλυψε ισχυρές ενδείξεις σημαντικά θετικής σχέσης μεταξύ της σωματικής δραστηριότητας και των ακαδημαϊκών επιδόσεων. Τα ευρήματα δυο ερευνών υψηλής ποιότητας υποδεικνύουν ότι το να είναι κάποιος περισσότερο δραστήριος σωματικά σχετίζεται με τη βελτιωμένη σχολική επίδοση στα παιδιά, σημειώνουν οι ερευνητές.
Αναλύθηκαν 14 έρευνες. Το μέγεθός τους κυμαινόταν από 50 συμμετέχοντες έως 12.000 και περιλάμβαναν παιδιά ηλικίας 6 έως 18 ετών.
Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι αύξηση στη ροή αίματος και οξυγόνου στον εγκέφαλο που συνοδεύει την άσκηση μπορεί ενδεχομένως να παίζει ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης στην τάξη. Φαίνεται ότι προκαλεί αύξηση στα επίπεδα των ορμονών που είναι υπεύθυνα για τη μείωση του στρες και την ενίσχυση της διάθεσης, ενώ ταυτόχρονα προκαλεί την εμφάνιση νέων νευρώνων και την ευελιξία των συνάψεων.
Η ερευνητική ομάδα, προειδοποίησε ωστόσο ότι περισσότερες έρευνες χρειάζονται για την επιβεβαίωση της σχέσης. Σημειώνει ότι σχετικά λίγες ποιοτικές έρευνες έχουν διερευνήσει τη σχέση μεταξύ σωματικής δραστηριότητας και ακαδημαϊκής επίδοσης. Χρειάζονται περισσότερες ποιοτικές έρευνες για τη σχέση μεταξύ άσκησης και επιδόσεων ανάλογα με την ποσότητα άσκησης καθώς και των μηχανισμών.
Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι αύξηση στη ροή αίματος και οξυγόνου στον εγκέφαλο που συνοδεύει την άσκηση μπορεί ενδεχομένως να παίζει ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης στην τάξη. Φαίνεται ότι προκαλεί αύξηση στα επίπεδα των ορμονών που είναι υπεύθυνα για τη μείωση του στρες και την ενίσχυση της διάθεσης, ενώ ταυτόχρονα προκαλεί την εμφάνιση νέων νευρώνων και την ευελιξία των συνάψεων.
Η ερευνητική ομάδα, προειδοποίησε ωστόσο ότι περισσότερες έρευνες χρειάζονται για την επιβεβαίωση της σχέσης. Σημειώνει ότι σχετικά λίγες ποιοτικές έρευνες έχουν διερευνήσει τη σχέση μεταξύ σωματικής δραστηριότητας και ακαδημαϊκής επίδοσης. Χρειάζονται περισσότερες ποιοτικές έρευνες για τη σχέση μεταξύ άσκησης και επιδόσεων ανάλογα με την ποσότητα άσκησης καθώς και των μηχανισμών.
Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine’.
Πηγή
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου