18 Μαΐ 2012

Νικήστε τις προσωπικές σας αμφιβολίες


Οι γονείς των παιδιών με αυτισμό αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες, κάτι το οποίο είναι δύκολο να κατανοήσουν όσοι δεν έχουν άμεση επαφή με το θέμα. Μία από αυτές είναι η αμφιβολία. Διαβάσαμε μια ενδιαφέρουσα άποψη σχετικά με αυτό το θέμα και σας τη μεταφέρουμε.
Δεν έχει σημασία σε ποιο ακριβώς σημείο του φάσματος του αυτισμού βρίσκεται το παιδί μας, όλοι έχουμε τις ίδιες απορίες.

Συχνά αναρωτιόμαστε:


Κάνω το σωστό;
Είμαι αρκετά δυνατός;
Είμαι αρκετά έξυπνος;
Μπορώ να αυξήσω το εισόδημά μου;
Μπορώ να αγωνιστώ περισσότερο ή με πιο έξυπνο τρόπο ώστε να εξασφαλίσω τη φροντίδα που χρειάζεται το παιδί μου;
Συμβουλεύομαι τους σωστούς ανθρώπους;
Θα είναι αρκετά όσα κάνω τώρα;
Κάνω τις σωστές επιλογές;

Για να είμαι ακριβοδίκαιoς, αυτές τις ερωτήσεις πιθανότατα τις κάνουν όλοι οι γονείς. Απλά οι ερωτήσεις πολλαπλασιάζονται όταν έχεις παιδί με αυτισμό (ή ειδικές ανάγκες).

Σε προσωπικό επίπεδο

Υποτίθεται ότι δεν πρέπει να παραδεχτώ κάτι τέτοιο. Υποτίθεται ότι πρέπει να δείχνω αυτοπεποίθηση. Πολλοί θεωρούν ότι είμαι ένας υπέροχος πατέρας που έχει τις απαντήσεις σε οποιοδήποτε ερώτημα...


Γι' αυτό επισκέπτονται το blog μου οι άλλοι γονείς. Θέλουν να διαβάσουν μια άποψη με την οποία θα ταυτιστούν, κυρίως όμως ψάχνουν για κάτι θετικό. Ειδικά από εμένα, καθώς αυτό είναι κάτι που κάνω στις περισσότερες περιπτώσεις.

Ωστόσο, κάποιες στιγμές κι εγώ αναρωτιέμαι για τις δυνατότητές μου. Για τον εαυτό μου. Δεν έχω όλες τις απαντήσεις, όπως πολλοί πιστεύουν. Δεν είμαι το υπόδειγμα πατέρα που πολλοί νομίζουν ότι είμαι. Αυτή τη στιγμή, δεν βγάζω αρκετά χρήματα. Δεν είμαι σίγουρος αν αντιμετωπίζω σωστά ορισμένες συμπεριφορές του γιου μου. Θέλουμε να του προσφέρουμε περισσότερα, ωστόσο δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα για να το κάνουμε. Ακόμα κι αν μπορούσαμε, δεν είναι βέβαιο ότι ο γιος μας θα είναι σωματικά και πνευματικά έτοιμος για όσα εμείς θέλουμε να του προσφέρουμε (πχ. κατασκήνωση).

Μην το πάρετε στραβά. Δε θέλω τη συμπόνοια σας. Μη μου πείτε "κουράγιο" και μη μου δώσετε συμβουλές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζω...

Μοιράζομαι τις σκέψεις μου για να αποδείξω ότι ανεξαρτήτως του πόσο καλοί γονείς είμαστε, πάντα θα υπάρχουν στιγμές που αμφισβητούμε τα πάντα. Ακόμα και τους εαυτούς μας.


Όταν δεν αντέχετε άλλο

Είναι κάτι το φυσιολογικό. Είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο να θέτετε τέτοιου είδους ερωτήματα και να αμφθσβητείτε τον εαυτό σας. Όλοι το κάνουν: άλλοι σε μεγαλύτερο και άλλοι σε μικρότερο βαθμό. Το θέμα είναι να μην κυριαρχήσουν αυτές οι σκέψεις και φτάσουμε στο άλλο άκρο, στην κατάθλιψη. Γιατί τότε, η αμφιβολία για τον εαυτό μας θα γίνει αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Αρχίζουμε να κάνουμε λάθη, χάνουμε την όρεξή μας για τα πάντα και η διάθεσή μας συνεχώς χειροτερεύει. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να επιτρέψουμε (με οποιοδήποτε κόστος) να συμβεί.

Εστιάστε στα θετικά

Επικεντρωθείτε στις θετικές σκέψεις. Να είστε περήφανοι για τον εαυτό σας και για όσα έχετε επιτύχει. Δεν είμαι ειδικός, δεν μπορώ να το πω πιο απλά. Ούτε καταφέρνω κι εγώ να κάνω πάντα όλα όσα θα ήθελα. Ωστόσο γνωρίζω ένα πράγμα. Τα παιδιά μου είναι ευτυχισμένα. Ζουν μια όσο το δυνατόν πιο φυσιολογική ζωή, μας αγαπάνε και τα αγαπάμε.
Δεν ξέρω για πόσο θα εξακολουθήσουν να ισχύουν αυτά. Αν και γενικά, λόγω χαρακτήρα, δεν τα πάω καλά με τις αλλαγές στη ζωή μου, μέχρι στιγμής τα έχω πάει καλά. Οπότε έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι και στο μέλλον ίσως να τα πάω ακόμα καλύτερα. Μέχρι και στοίχημα βάζω, ότι αν κι εσείς σταθμίσετε τα όσα έχετε κάνει έως τώρα, θα δείτε ότι τα έχετε πάει μια χαρά στο ρόλο σας. Είναι φυσιολογικό να έχετε αμφιβολίες, όπως φυσιολογικό είναι να μειώνετε σε κάποιες περιπτώσεις το ρυθμό και να απολαμβάνεται τα όσα έχετε επιτύχει. Το αξίζετε!
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...