9 Απρ 2014

Υπερκινητικά παιχνίδια για παιδιά με υπερκινητικότητα στο διάβασμα των αγγλικών

Ο προγραμματισμός σύντομων διαλειμμάτων αποτελεί απαραίτητη συνθήκη στην καθημερινή μελέτη των παιδιών με Δ.Ε.Π-Υ στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Οι μικρές παύσεις από το διάβασμα είναι χρήσιμες, ώστε οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να «φροντίσουν» την ανάγκη του παιδιού να κινηθεί, νωρίτερα από το ίδιο το παιδί.

Παρακάτω παρουσιάζονται δραστηριότητες με τη μορφή παιχνιδιών, οι οποίες δίνουν στα παιδιά με Δ.Ε.Π-Υ την πολύτιμη δυνατότητα να κινηθούν σε προκαθορισμένο χώρο την ώρα της μελέτης, αλλά και να ολοκληρώσουν το μαθησιακό στόχο τους κιναισθητικά.

1) Ζητάμε από το παιδί να αναπαραστήσει με βιωματικό τρόπο τα βασικά σημεία του κειμένου που διάβασε ( π.χ. να υποδυθεί τον κεντρικό ήρωα στη διάρκεια των βασικών γεγονότων της ιστορίας ).

2) Γράφουμε τις λέξεις της ορθογραφίας σε ξεχωριστές κάρτες και τις δείχνουμε μία – μία στο παιδί. Όταν το παιδί παρατηρήσει τη λέξη στην κάρτα, θα πρέπει να σηκωθεί από το γραφείο, να κάνει ένα γύρο τρέχοντας και να επανέλθει για να γράψει τη λέξη στο χαρτί του .

3) Γράφουμε τις λέξεις – κλειδιά του μαθήματος που θέλουμε να διδάξουμε σε κάρτες και τις κρύβουμε σε διαφορετικά σημεία μέσα στο δωμάτιο του παιδιού ή την τάξη. Καλούμε το παιδί να εντοπίσει τις κάρτες με τις λέξεις μέσα στο χώρο παίζοντας το παιχνίδι του <<κρυμμένου θησαυρού>>.

4) Ζητάμε από το παιδί πρώτα να παρατηρήσει για ένα λεπτό τα πράγματα που υπάρχουν στο χώρο. Στη συνέχεια του λέμε να αγγίξει συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων, τα οποία έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό ( π.χ. άγγιξε πέντε κόκκινα πράγματα που βλέπεις μέσα στο δωμάτιο ).

5) Παίζουμε με το παιδί το παιχνίδι του καθρέφτη, δηλαδή κάνουμε μία -ή περισσότερες ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που έχουμε επιλέξει- κινήσεις και ζητάμε από το παιδί να τις επαναλάβει. Στη συνέχεια κάνουμε αντιστροφή ρόλων, δηλαδή το παιδί κάνει την/τις κινήσεις και εμείς μιμούμαστε.

6) Παίζουμε με το παιδί τα << αγαλματάκια ακούνητα, αγέλαστα μέρα ή νύχτα; >>.
Μέσα από αυτό το παιχνίδι και αφού επαναληφθεί για αρκετές βδομάδες, οι νευρικές συνδέσεις μεταξύ του εγκεφάλου και του σώματος ενισχύονται, παρέχοντας στο παιδί καλύτερο αυτοέλεγχο.

Ο σεβασμός της ανάγκης του παιδιού με υπερκινητικότητα για κίνηση μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το γονέα, τον εκπαιδευτικό, τον ειδικό θεραπευτή. Εντάσσοντας κινητικά παιχνίδια σε ένα δομημένο καθημερινό πρόγραμμα μελέτης καλύπτουμε τη φυσική ανάγκη του παιδιού για οριοθετημένη και στοχευόμενη διοχέτευση της ενέργειάς του, με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο.

Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου
Ψυχολόγος – Επιστημονική Υπεύθυνη του www. specialenglish.gr

8 Απρ 2014

zingyland: μια ελληνική εφαρμογή με παραμύθια, παιχνίδια και όχι μόνο...

Ένα Ελληνικό application για τις οικογένειες όλου του κόσμου με διαδραστικά παραμύθια, παιχνίδια και μετάλλια για παιδιά 0-8 ετών.
Η δημιουργήθηκε από μία ομάδα Ελλήνων με στόχο να προσφέρει στις οικογένειες όλου του κόσμου μια ποιοτική, εκπαιδευτική και δημιουργική πλατφόρμα με διαδραστικά παραμύθια, παιχνίδια, Puzzles και πολλές ακόμα δραστηριότητες.

7 Απρ 2014

Πότε θα ξεκινήσει φέτος η νέα σχολική χρονιά;

Στις 5 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει φέτος το σχολικό έτος, δηλαδή μία εβδομάδα νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές, όταν το σχολικό έτος ξεκινούσε στις 11 ή στις 12 του μήνα. Όσον αφορά τη λήξη του, αυτή θα ακολουθήσει τα μέχρι τώρα ισχύοντα, δηλαδή θα τελειώσει στις 15 Ιουνίου 2015 για τα δημοτικά σχολεία, ενώ στις 31 Μαΐου για τα γυμνάσια και τα λύκεια και στις 21 Μαΐου για τη Γ” τάξη του λυκείου. Στα γυμνάσια και στα λύκεια εφέτος η σχολική χρονιά θα λήξει στις 21 Μαΐου.

1 Απρ 2014

Tips για τη μελέτη των παιδιών με δυσλεξία

Είναι γεγονός ότι η καθημερινή μελέτη ενός παιδιού με δυσλεξία μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για το ίδιο και την οικογένεια του. Η παραδοσιακή, κλασική μαθησιακή διαδικασία δεν αποδίδει και κρίνεται απαραίτητο να δοκιμαστούν άλλοι τρόποι μάθησης. Για αυτό οι πειραματισμοί και οι δοκιμές για μια μαθησιακή προσέγγιση πιο συμβατή στο δυσλεξικό παιδί αποτελούν το ζητούμενο πολλές φορές στη μελέτη του παιδιού.

6+1 βοηθητικά Tips:

31 Μαρ 2014

Αντί για μαρκαδόρους… τάμπλετ!

Σε όλο και νεότερη ηλικία ξεκινά η ενασχόληση με την τεχνολογία, καθώς κάποτε ξεκινούσε στο Λύκειο, έπειτα στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό και τώρα ξεκινά από το νηπιαγωγείο. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή εγκυμονεί κινδύνους, καθώς πολλά νήπια έχουν αρχίσει να εμφανίζουν σημάδια εξάρτησης από τα κινητά και τα τάμπλετ.

«Το θεραπευτικό παιχνίδι στον αυτισμό – μια άλλη διάσταση»

Ο ετήσιος εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (2 Απρίλη) αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία, καθώς αποτελεί την ευκαιρία για δράση και παροχή βοήθειας.Έτσι, το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Αναβάθμιση», το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων και η παιδοψυχολόγος Μαρέικε Στέεμαν – Κοκκαλίδου, συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Το θεραπευτικό παιχνίδι στον αυτισμό – μια άλλη διάσταση» το Σάββατο 5 Απριλίου στις 10 το πρωί.

Η ημερίδα απευθύνεται σε ειδικούς ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές) νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς που αναζητούν Πρακτικούς τρόπους διαχείρισης συμπεριφοράς και συναισθημάτων – Ανάπτυξης Κοινωνικών Δεξιοτήτων.