7 Ιουλ 2015

ΕΚΤΥΠΩΣΤΕ ΔΩΡΕΑΝ άσκηση οπτικής διάκρισης με καλοκαιρινά αντικείμενα!

Ψάχνουμε & βρίσκουμε τα αντικείμενα σημειώνοντας το σωστό σημάδι/σχήμα επάνω σε αυτά. Στο τέλος, μετράμε τα αντικείμενα που βρήκαμε.

2 Ιουλ 2015

Αξιοποιείστε τις σπασμένες κηρομπογιές!

Πηγή: http://www.notimeforflashcards.com
Όσοι έχετε ή δουλεύετε με παιδιά σίγουρα έχετε έρθει, κάποια στιγμή, αντιμέτωποι με μια πληθώρα χρωμάτων σπασμένων ή τόσο μικρών (από τη χρήση) που συνήθως καταλήγουν στα σκουπίδια!

Σας παραθέτουμε μια εύκολη και έξυπνη ιδέα για να αξιοποιήσετε και τα πιο μικρά κομματάκια...

1 Ιουλ 2015

Μαθηματικά με τουβλάκια lego


Ποιό παιδί δεν βαριέται να κάνει εξάσκηση σε φωτοτυπημένες σελίδες με προσθέσεις και αφαιρέσεις; Να ένας πρωτότυπος και ευχάριστος τρόπος...
Μεγεθύνετε και τις εκτυπώνετε...τόσο απλά!

Για περισσότερες εικόνες πατήστε εδώ
Καλή επιτυχία!
Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Eργοθεραπεύτρια SIT

30 Ιουν 2015

Αυτισμός και ειδικά ενδιαφέροντα

Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτισμού το οποίο συναντάται συχνά στα άτομα που ανήκουν στις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος ή του συνδρόμου Άσπεργκερ, είναι η ενασχόληση με «ειδικά ενδιαφέροντα». Η συχνότητά του μάλιστα είναι τέτοια που το καθιστά ένα από τα διαγνωστικά κριτήρια των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού. Σύμφωνα με το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο των Ψυχικών Διαταραχών DSM-IV, ένα από τα διαγνωστικά κριτήρια του συνδρόμου Άσπεργκερ είναι «οι επαναλαμβανόμενες και στερεοτυπικές συμπεριφορές που είναι μη φυσιολογικές, είτε σε επίπεδο έντασης ή συγκέντρωσης». Στην τελευταία έκδοση του DSM, το DSM-V, τα διαγνωστικά κριτήρια των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος περιλαμβάνουν «αρκετά περιορισμένα ενδιαφέροντα που είναι μη φυσιολογικά είτε στην ένταση είτε στη συγκέντρωση (π.χ. προσκόλληση ή ενασχόληση με ασυνήθιστα αντικείμενα ή ενδιαφέροντα).

29 Ιουν 2015

Τα παιγνίδια και η διαμόρφωση της ταυτότητας του φύλου των παιδιών

Συνηθίζουμε να λέμε «αγορίστικα» ή «κοριτσίστικα» παιγνίδια. Τα παιγνίδια ωστόσο δε χρειάζεται να έχουν «γένος». Όμως αποκτούν «γένος» μέσα από τη φυσική ροπή των γονιών να ανταποκριθούν στα κοινωνικά στερεότυπα, που θέλουν τους άνδρες να είναι περισσότερο «δυναμικοί» ή και «επιθετικοί» και τις γυναίκες πιο «αδύναμες», «γλυκές», «συγκαταβατικές» και «προστατευτικές». Τα παραδοσιακά πρότυπα των ρόλων που τα δύο φύλα επιτελούν – είτε το θέλουμε είτε όχι – καλά κρατούν και στις μέρες μας. Τα παιχνίδια δε χρειάζεται να έχουν «γένος» - τουλάχιστον σε απόλυτο βαθμό – διότι έτσι τα παιδιά μαθαίνουν ότι κάποια πράγματα δεν είναι αντρικά, ή γυναικεία, αλλά ανθρώπινα.