20 Σεπ 2011

Ο δικός μου χώρος μελέτης!

της Ελιζιάννας Χριστοδούλου, Παιδιατρικής Εργοθεραπεύτριας
Διάβασα το παρακάτω άρθρο στο infokids.gr και ήθελα να το μοιραστώ, διότι μου άρεσε πολύ!
"Εάν το παιδάκι σας δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις σχολικές υποχρεώσεις, αδυνατεί να βάλει σε τάξη τις σχολικές του εκκρεμότητες και αντιμετωπίζει το διάβασμα ως καταναγκαστική εργασία, υπάρχει ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος να μετατρέψετε το διάβασμα σε ευχάριστη δραστηριότητα. Φτιάξτε του το προσωπικό χώρο μελέτης που θα τον κρατά απερίσπαστο από τους πειρασμούς και τους θορύβους που επικρατούν στο σπίτι κατά τη διάρκεια του διαβάσματος".
Υλικά:
ένα μεγάλο τετράγωνο χάρτινο κιβώτιο
χαρτοκόπτης
χρωματιστή κολλητική ταινία
αυτοκόλλητα
γκοφρέ χαρτόνι στο χρώμα της αρεσκείας σας
συνδετήρες
πινέζες
πολύχρωμα χαρτιά σημειώσεων (post- it)

Παίρνετε ένα τετράγωνο κιβωτιο και το ξεδιπλώνετε ούτως ώστε να μετατραπεί σε ένα μικρό επιτραπέζιο παραβάν. Εάν είναι πολύ ψηλό, κόψτε του λίγο τις άκρες. Μπορείτε να ντύσετε την επιφάνεια της κατασκευής με γκοφρέ χαρτόνι στο αγαπημένο χρώμα του παιδιού για να νιώσει οικείο με το νέο του χώρο. Μπορείτε να στολίσετε τη κατασκευή με αυτοκόλλητα και να τη ζωγραφίσετε με φωσφοριζέ μαρκαδόρους. Αφού τη διακοσμήσετε, θα την αφήσετε να στεγνώσει και στο τέλος θα τοποθετήσετε πινέζες και συνδετήρες έτσι ώστε κάθε μέρα να τοποθετείτε εκεί μαζί με το παιδί τις αυριανές του σχολικές εκκρεμότητες. Το παιδί με τον τρόπο αυτό θα μάθει να ιεραρχεί τις υποχρεώσεις του, θα μυηθεί στην τάξη και την πειθαρχία στο διάβασμα και θα νιώθει υπεύθυνο. Ο πρωτότυπος αυτός χώρος μελέτης θα είναι φορητός και θα επιτρέπει στο παιδί να διαβάζει ακόμα κι όταν βρίσκεστε οικογενειακώς στο εξοχικό ή όταν μένει με τον παππού και τη γιαγιά μέχρι να έρθετε να τον πάρετε εσείς σπίτι. 
Θα ήθελα να προσθέσω ότι η κατασκευή αυτή είναι χρήσιμη ακόμη και για το σχολείο, εφόσον οι δυσκολίες του παιδιού είναι τέτοιες που το δυσκολεύουν να παραμείναι συγκεντρωμένο και να ολοκληρώσει τη δουλειά του. Σε παιδιά με έντονη διάσπαση προσοχής (ΔΑΔ, ΔΕΠ ή ΔΕΠ-Υ, κ.λ.π.) αποφύγετε τα έντονα χρώματα και την περιττή διακόσμηση, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να προσέξετε να μην προεξέχουν εχμηρές άκρες από πινέζες και συραπτικό.
Η κατασκευή αυτή, δυστυχώς δεν γίνεται πάντοτε αποδεκτή στο σχολικό περιβάλλον, συνεπώς οι γονείς σε συνεργασία με τον θεραπευτή ή τον συνοδό του παιδιού (αν υπάρχει) θα πρέπει να ενημερώσουν διεξοδικά τον εκπαιδευτικό τόσο για τις δυσκολίες του παιδιού, όσο και για τα θετικά αποτελέσματα της χρήσης αυτής της κατασκευής.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...