Μία ομάδα παιδιών με αυτισμό και
δείκτη ευφυίας κοντά στο μέσο όρο τα πήγαν αρκετά καλύτερα σε τεστ μαθηματικών σε σχέση με φυσιολογικά
παιδιά με παρόμοιο IQ.
Αυτό έδειξε το αποτέλεσμα μίας
νέας μελέτης σε 36 παιδιά, ηλικίας 7 έως 12 ετών, τα 18 από αυτά με αυτισμό.
Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη είχαν παραπλήσια επίδοση στα γλωσσικά
τεστ (ομιλία και ανάγνωση), ωστόσο τα παιδιά με αυτισμό τα πήγαν πολύ καλύτερα
στα τεστ των μαθηματικών.
Σύμφωνα με τον συγγραφέα της
μελέτης Vinod Menon, καθηγητή ψυχιατρικής και ανθρώπινης συμπεριφοράς στο
Πανεπιστήμιο Stanford, το αποτέλεσμα εξηγείται από το διαφορετικό τρόπο
λειτουργίας του εγκεφάλου των παιδιών με αυτισμό.
Η σάρωση του εγκεφάλου των
παιδιών κατά τη διάρκεια της επίλυσης των τεστ, έδειξε ένα ασυνήθιστο μοτίβο
δραστηριότητας στον εγκεφαλικό φλοιό στα παιδιά με αυτισμό. Στην περιοχή δηλαδή που
σχετίζεται με την επεξεργασία προσώπων και άλλων οπτικών ερεθισμάτων.
Ο Menon εξηγεί τη σημασία αυτής τη
μελέτης: οι έως τώρα μελέτες είχαν επικεντρωθεί στην αναζήτηση και καταγραφή
των αδυναμιών που παρουσιάζουν τα παιδιά με αυτισμό. Η νέα μελέτη καταγράφει
τον ασυνήθιστο τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου των παιδιών με αυτισμό, κάτι που
οδηγεί μεν σε αδυναμίες, αλλά και σε ορισμένα αξιοσημείωτα προτερήματα.
Με πιο απλά λόγια, η νέα αυτή
μελέτη δίνει ελπίδες στους γονείς των παιδιών με αυτισμό και τονίζει για μία
ακόμα φορά ότι τα παιδιά τους είναι διαφορετικά, όχι κατώτερα των άλλων
παιδιών. Ο διαφορετικός τρόπος λειτουργίας του εγκεφάλου τους έχει πολλές φορές
ως αποτέλεσμα κάποια ιδιαίτερα ταλέντα ή δεξιότητες.
Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εγοθεραπεύτρια SIT
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου