2 Οκτ 2013

Τεστ μαθηματικών με απρόσμενο αποτέλεσμα


Μία ομάδα παιδιών με αυτισμό και δείκτη ευφυίας κοντά στο μέσο όρο τα πήγαν αρκετά καλύτερα  σε τεστ μαθηματικών σε σχέση με φυσιολογικά παιδιά με παρόμοιο IQ.

Αυτό έδειξε το αποτέλεσμα μίας νέας μελέτης σε 36 παιδιά, ηλικίας 7 έως 12 ετών, τα 18 από αυτά με αυτισμό. Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη είχαν παραπλήσια επίδοση στα γλωσσικά τεστ (ομιλία και ανάγνωση), ωστόσο τα παιδιά με αυτισμό τα πήγαν πολύ καλύτερα στα τεστ των μαθηματικών.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα της μελέτης Vinod Menon, καθηγητή ψυχιατρικής και ανθρώπινης συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο Stanford, το αποτέλεσμα εξηγείται από το διαφορετικό τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου των παιδιών με αυτισμό.
 
Η σάρωση του εγκεφάλου των παιδιών κατά τη διάρκεια της επίλυσης των τεστ, έδειξε ένα ασυνήθιστο μοτίβο δραστηριότητας στον εγκεφαλικό φλοιό στα παιδιά με αυτισμό. Στην περιοχή δηλαδή που σχετίζεται με την επεξεργασία προσώπων και άλλων οπτικών ερεθισμάτων.

Ο Menon εξηγεί τη σημασία αυτής τη μελέτης: οι έως τώρα μελέτες είχαν επικεντρωθεί στην αναζήτηση και καταγραφή των αδυναμιών που παρουσιάζουν τα παιδιά με αυτισμό. Η νέα μελέτη καταγράφει τον ασυνήθιστο τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου των παιδιών με αυτισμό, κάτι που οδηγεί μεν σε αδυναμίες, αλλά και σε ορισμένα αξιοσημείωτα προτερήματα.

Με πιο απλά λόγια, η νέα αυτή μελέτη δίνει ελπίδες στους γονείς των παιδιών με αυτισμό και τονίζει για μία ακόμα φορά ότι τα παιδιά τους είναι διαφορετικά, όχι κατώτερα των άλλων παιδιών. Ο διαφορετικός τρόπος λειτουργίας του εγκεφάλου τους έχει πολλές φορές ως αποτέλεσμα κάποια ιδιαίτερα ταλέντα ή δεξιότητες.

Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εγοθεραπεύτρια SIT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...