4 Φεβ 2014

Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι «συγχρονισμένα»


Στο ακόλουθο σύντομο βίντεο μπορείτε να δείτε τα συμπεράσματα μιας νέας έρευνας του Πανεπιστημίου Vanderbilt. Η έρευνα αυτή κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα παιδιά με αυτισμό δεν μπορούν να συγχρονίσουν την εικόνα με τον ήχο.



Για να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε ένα πολύ απλό παράδειγμα. Όλοι ή σχεδόν όλοι ασχολούνται με το «σπορ» του κατεβάσματος ταινιών από το διαδίκτυο. Ορισμένες φορές, οι υπότιτλοι δεν είναι συγχρονισμένοι με τον ήχο. Όταν αυτό συμβαίνει, δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε και να κατανοήσουμε την ταινία, εκνευριζόμαστε και στο τέλος τα παρατάμε. Η λύση στο «πρόβλημα» είναι ο συγχρονισμός των υποτίτλων. Μπορεί να μην πετύχει απόλυτα, ωστόσο βελτιώνει την κατάσταση και μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε την ταινία.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα παιδιά με αυτισμό, με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας. Λόγω αυτής της χρονικής διαφοράς μεταξύ της εικόνας και του ήχου, τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται περισσότερο να κατανοήσουν όσα συμβαίνουν γύρω τους. Το γεγονός αυτό τους προκαλεί εκνευρισμό, ο οποίος με τη σειρά του δημιουργεί άλλα προβλήματα.

Οι ειδικοί καταλήγουν στο αισιόδοξο συμπέρασμα ότι το θέμα αυτό βελτιώνεται μέσω της μεθόδου της αισθητηριακής ολοκλήρωσης και τονίζουν για μία ακόμα φορά τόσο τη σημασία της όσο και την έγκαιρη εφαρμογή της (όσο πιο μικρό το παιδί, τόσο πιο ευεργετικά τα αποτελέσματα). Σαφώς και δεν κάνει «θαύματα» σε όλες τις περιπτώσεις παιδιών, ωστόσο μπορεί να κάνει τη διαφορά προς το καλύτερο.

 Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια SIT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...