17 Μαρ 2014

Μεγαλώνοντας παιδιά με ΔΕΠΥ




 «Καλή η θεωρία και η βοήθεια των ειδικών, ωστόσο εγώ τι μπορώ να κάνω για το παιδί μου;» είναι μια ερώτηση που δεχόμαστε 
αρκετά συχνά από γονείς. 

Όπως έχουμε ξαναγράψει, η απάντηση δεν είναι μία και συγκεκριμένη. Αλλάζει από περίπτωση σε περίπτωση, ανάλογα με τις συνθήκες, τις περιστάσεις και πολλούς ακόμα παράγοντες. Με αφορμή ένα πρόσφατο άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελία WebMD, ασχολούμαστε ξανά με το θέμα.

Το κυριότερο είναι να αποδεχθείτε την κατάσταση του παιδιού σας. Δεν είναι κακό, κακομαθημένο, ανάγωγο ή ακοινώνητο, είναι απλά ένα παιδί με ΔΕΠΥ, γι’ αυτό και συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα παιδιά. Δεν υπάρχει κάτι στη συμπεριφορά του το οποίο σας κάνει κακούς γονείς ή κάτι για το οποίο θα έπρεπε να ντρέπεστε. Θα πρέπει λοιπόν να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας και με τους άλλους. 

Έφτιαξε κούκλες με σύνδρομο Down για να …μοιάζουν με την κόρη της (video)

Συγκινεί μία μητέρα η οποία δημιούργησε κούκλες εμπνευσμένες από την κόρη της που πάσχει από Σύνδρομο Down.

12 Μαρ 2014

Φτιάξτε υφασμάτινα puzzle για τα παιδιά σας

 Έχετε μικρά παιδιά.....τότε φτιάξτε τα δικά τους ξύλινα puzzle ντυμένα με ύφασμα. Διαλέξτε χαρούμενα υφάσματα με ζωάκια και λουλούδια και αφήστε τα να τα βάλουν σε τάξη.

Η σημασία της καλής αλληλεπίδρασης για την υγιή κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού


Το πείραμα του ανέκφραστου προσώπου (the still face experiment) διεξήχθη το 1975 από τον Edward Tronickκαι τους συνεργάτες του σε μια προσπάθεια να εξακριβωθεί και να τονιστεί η σημασία της αλληλεπίδρασης μητέρας-βρέφους στα πρώτα χρόνια της ζωής.

Στη συνθήκη συμμετείχαν ένα βρέφος περίπου ενός έτους και η μητέρα του. Αρχικά, η μητέρα και το βρέφος αλληλεπιδρούσαν όπως συνήθως παίζοντας και γελώντας, με τη μια πλευρά να ανταποκρίνεται στην άλλη.

11 Μαρ 2014

Το παιχνίδι ως θεραπευτικό & εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος

Το παιχνίδι είναι ο τρόπος επικοινωνίας που χρησιμοποιούν τα παιδιά εκ φύσεως για να εξερευνήσουν και να μάθουν από το περιβάλλον, καθώς και για να κατανοήσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με άλλους ανθρώπους. Η συμμετοχή σε ολοένα και πιο σύνθετες αλληλουχίες παιχνιδιού αναπτύσσει την ικανότητα να μαθαίνουμε, να μοιραζόμαστε συναισθήματα, να αλληλεπιδρούμε κοινωνικά και να χρησιμοποιούμε επικοινωνιακούς κώδικες με άλλους ανθρώπους. Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ΔΑΦ) στο παιχνίδι, όταν αυτό είναι κατάλληλα προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του εκάστοτε παιδιού, μπορεί να αποτελέσει ένα σπουδαίο θεραπευτικό/εκπαιδευτικό εργαλείο.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες (πχ. ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς) που δουλεύουν με παιδιά με ΔΑΦ και ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν το παιχνίδι σαν μέσο μάθησης και θεραπείας. Ο στόχος του είναι να προσφέρει τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τη σχεδίαση και την πραγματοποίηση εξατομικευμένων ατομικών και ομαδικών θεραπευτικών/εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα.
Παρουσιάζονται κατάλληλοι μέθοδοι παρέμβασης για παιδιά χαμηλής, μέσης και υψηλής λειτουργικότητας.

Η σωματική τιμωρία

Το παιδί σας είναι ιδιαίτερα ζωηρό και αρκετά συχνά σας βγάζει εκτός εαυτού με αποτέλεσμα πολλές φορές να το χτυπάτε. Η αλήθεια είναι ότι μετανιώνετε μόλις το βλέπετε να κλαίει ωστόσο εκείνο δε βάζει μυαλό και μετά από πέντε λεπτά συνεχίζει τα ίδια.
  
Αναρωτιέστε ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση και ποιες είναι οι συνέπειες της σωματικής τιμωρίας στο παιδί;

10 Μαρ 2014

Δραστηριότητα: Μιμηθείτε το παιδί

Η δραστηριότητα αυτή απευθύνεται σε γονείς μικρών παιδιών με αυτισμό και σε θεραπευτές.
Πολλά παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών δυσκολεύονται να μάθουν να μιμούνται κινήσεις, ήχους, εκφράσεις και πράξεις που κάνουν άλλα παιδιά ή ενήλικες.